MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

In deze newsletter vindt u onze selectie medianieuws van de voorbije week.

Zo hadden Clear Channel en JCDecaux goed nieuws te melden, komt de opstart van News City dichterbij en presenteerde de BAM zijn Matrix-studie.

MediaSpecs zelf was ook aanwezig op de CommPass Session met Gerald Neumüller, Bernard Cools en Bruno Liesse. Een verslag hiervan vindt u verderop in deze newsletter.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Quentin – Océane

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

11/06/2019

Nicholas Lataire wordt adjunct-directeur News City, Klaus Van Isacker nieuwe hoofdredacteur VTM Nieuws

News City, de redactionele samenwerking van alle merken bij DPG Media, krijgt vorm. Klaus Van Isacker wordt hoofdredacteur van VTM Nieuws en volgt Nicholas Lataire en An Goovaerts op die respectievelijk adjunct-directeur en Head of Projects worden.

Lees meer
 

Clear Channel wint na Parijs nu ook Brussel

De MIVB heeft vier van de vijf loten van de commerciële uitbating van hun bushokjes toegewezen aan Clear Channel, waaronder de stad Brussel. Daarmee verdubbelt de regie zijn aanwezigheid in de regio.

Lees meer
 

[SPONSORED] En u, hebt u al eens een shelfie genomen?

De nieuwsgierige aagjes van de Flair-redactie willen graag weten wat er op de beauty shelf staat van bekende influencers. Et voilà, de shelfie is geboren! Ontdek hier meer over dit nieuw en fijn concept.

Lees meer
 

Eclips TV neemt het kanaal van Evenaar over

De uitzendingen van Evenaar worden verdergezet onder de naam Eclips TV. Hierdoor is Eclips TV ook op Telenet de hele dag lang te bekijken via kanaal 51. Evenaar blijft als reismerk wel bestaan en krijgt een vast primetime tv-slot op de zender.

Lees meer
 

JCDecaux MetroBusTram: nieuwigheden in 3 Brusselse metrostations

JCDecaux pakt uit met drie nieuwigheden in de Brusselse metrostations Montgomery (panoramisch digitaal HD scherm van 12m²), Merode (21m² backlight) en Naamsepoort (21m² backlight).

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Verslag CommPass Session: Let’s Dig Deeper

Tijdens deze CommPass sessie presenteerde Gerald Neumüller (SevenOne) de resultaten van drie studies over video-advertenties, Bernard Cools (Space) ging dieper in op de Digimeter en Bruno Liesse (Newsworks) gaf toelichting bij de NP Media Barometer.

Lees meer
 

Matrix-studie: digitale marketing wordt matuur

Met een aandeel van 40% in de totale mediabestedingen lijkt digital in ons land tot het punt van maturiteit gekomen. Dat blijkt uit de negende editie van de Matrix-studie, uitgevoerd door de Belgian Association of Marketing.

Lees meer
 

PwC: Global Entertainment & Media Outlook 2019–2023

De media- en entertainmentconsument wil steeds meer een aanbod dat afgestemd is op zijn of haar persoonlijke voorkeuren. Dat blijkt uit de resultaten van de Global Entertainment & Media Outlook 2019-2023 van consultant PwC.

Lees meer
 

Diederik De Clercq wordt de nieuwe CEO van PlattelandsTv: Patrick Vaernewyck zet een stap opzij

Na twee decennia zal Patrick Vaernewyck van PlattelandsTv een stapje opzij zetten. Vanaf 1 augustus start Diederik De Clercq als nieuwe CEO. Vaernewyck blijft nog een tijd gedelegeerd bestuurder en zal het eerste jaar de nieuwe CEO begeleiden.

Lees meer
 

BAM ontwikkelt een Meaningful Marketing Framework

BAM ontwikkelde met de hulp van experts en de academische wereld een ‘Meaningful Marketing Framework’. Het moet bedrijven toelaten om via analytische tools na te denken hoe ze concreet kunnen bijdragen tot een duurzamere samenleving.

Lees meer
 

Lancering nieuw boek: ‘Moment Marketing, van event naar memorabel moment’

Hoe digitaler onze wereld wordt, hoe meer belang we hechten aan echte ervaringen. Maar hoe zorg je ervoor dat een event uitgroeit tot een memorabel event? Daarvoor heeft Michiel Vanderheyden het nieuwe model ‘Moment Marketing’ ontwikkeld.

Lees meer
 

Een nieuw tijdperk voor videogames dankzij e-sports

[Provided by PUB] Hoe bereik je als merk jongeren die de traditionele kanalen links laten liggen? Door te investeren in nieuwe media zoals bijvoorbeeld e-sports, het competitief spelen van computerspellen.

Lees meer
 

Make The World Greta Again

[Provided by PUB] In 2018 lanceerde PUB de eerste editie van Orbit: een interactief evenement rond duurzame ontwikkeling in de communicatiesector. Op 24 oktober staat de tweede editie op het programma met als centraal thema "Change is now!".

Lees meer
 

Agenda

Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.826 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.156
  • vakpers: 665
  • dagbladen: 311
  • huis-aan-huisbladen: 588
  • out-of-home: 1.141
  • digitaal: 1.736
  • radio/TV: 524
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.