MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

Hier uiteraard geen politiek nieuws. We blikken op deze maandagochtend terug op het medianieuws van de voorbije week.

Tot binnenkort.

Bart – Wim – Avril – Nick – Quentin – Océane

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

27/05/2019

Opening van de nieuwe radiostudio’s van Qmusic en Joe – Start van Sound Park met zicht op de Medialaan

De radiozenders Qmusic en Joe namen op 20 mei hun intrek in hoogtechnologische studio's in het nieuwe Sound Park, ingericht op de benedenverdieping van het Medialaan-gebouw in Vilvoorde.

Lees meer
 

DPG Media is de nieuwe naam voor Medialaan – de Persgroep Publishing

Medialaan - de Persgroep Publishing, moederbedrijf van onder andere VTM, Qmusic en Het Laatste Nieuws, krijgt een nieuwe naam: DPG Media. Ook De Persgroep (holding) en de Nederlandse poot van De Persgroep worden DPG Media.

Lees meer
 

Var opent tweejaarlijkse intekenperiode voor alliantiepartners van VRT-televisie

Van 3 tot en met 28 juni kunnen adverteerders bij Var intekenen op een partnership met VRT-televisie voor 2020 en 2021. Deze partnerships bieden merken de kans om via 5” billboards aanwezig te zijn op Eén, Canvas, Sporza en VRT NU.

Lees meer
 

Hélaba: het nieuwe magazine van de Katholieke Landelijke Jeugd (KLJ)

Hélaba is het nieuwe ledenmagazine van jeugdbeweging KLJ dat in september zal worden gelanceerd. Het magazine zal vier keer per jaar verschijnen en heeft een oplage van 17.000 exemplaren. Regie: Trevi Plus.

Lees meer
 

blowUP media Benelux lanceert digitaal OOH-netwerk in België

Het nieuwe netwerk genaamd Frontline bestaat uit full-motion sites op AAA-locaties in de binnensteden van Antwerpen, Brussel en Gent. De schermen bevinden zich op prominente plekken in etalages en vormen zo een naadloos onderdeel van het landschap.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Top Topical: Pintje, Sam? Misplaatste recuperatie of sterk gebaar van inclusie? O.a. met reactie van Jozefien Daelemans van Charliemag

Zangeres Sarah Bettens van K’s Choice maakte bekend dat ze voortaan door het leven zal gaan als Sam Bettens. Biermerk Jupiler speelde hier meteen op in, maar dat zorgde voor de nodige controverse.

Lees meer
 

Nathalie De Nil aangesteld als PA & Marketing Manager bij GroupM

Sinds maandag 6 mei waagt Nathalie De Nil zich aan een nieuwe carrièresprong en keert ze terug naar de media. Als PA & Marketing Manager neemt ze de organisatorische en marketing honneurs waar voor GroupM/Mindshare.

Lees meer
 

Promotie voor Erik Lenaers bij Weber Shandwick

Communicatie- en PR-bureau Weber Shandwick promoveert Erik Lenaers tot Director Integrated Media Strategy, binnen het Integrated Media Team.

Lees meer
 

Sylvie Irzi wordt CEO van IPG Mediabrands Belgium

Sylvie Irzi, exact twee jaar COO bij IPG Mediabrands Belgium, volgt Diederik Breijer op als CEO. Sylvie focust voortaan op het versnellen van de transformatie en de verbetering op alle niveaus van de verschillende communicatiedisciplines.

Lees meer
 

6 nieuwe medewerkers voor Initiative, Reprise & IPG Mediabrands

Bij mediabureau Initiative komen Kathleen Soontjes en Laura Nijwening het team versterken, Kim Boon en Julie Fournier gaan aan de slag bij Reprise en IPG Mediabrands Partnerships & Investments verwelkomt Vanessa De Coninck en Nicolas Noël.

Lees meer
 

Peter Vandermeersch gaat voor Mediahuis aan de slag bij Ierse mediagroep Independent News & Media

Peter Vandermeersch, vertrekkend hoofdredacteur van de Nederlandse krant NRC Handelsblad, gaat op vraag van de directie van Mediahuis aan de slag in Ierland, waar het de krantenuitgever Independent News & Media overneemt.

Lees meer
 

Arteveldehogeschool: Vlaamse (media)merken en influencers – de hype voorbij?

De Arteveldehogeschool voerde op grote schaal onderzoek naar hoe sociale media worden aangewend door media en merken om jongeren van 15 tot 24 jaar te bereiken. Daarvoor bevroegen ze meer dan 1.800 Vlaamse jongeren, naast influencers en media.

Lees meer
 

Trends Topic by PUB & Auxipress

[Provided by PUB] PUB lanceert in samenwerking met Auxipress de maandelijkse widget Trends Topic. Een verzameling van informatie over actuele onderwerpen die in één oogopslag worden geïllustreerd.

Lees meer
 

Op Smile Safari met Hurae en CityCubes

[Provided by PUB] PUB sprak met Hannes Coudenys (Hurae) en Dieter Veulemans (CityCubes) naar aanleiding van de opening van het Instagrammable pop-up museum Smile Safari dit najaar in Tour & Taxis in Brussel.

Lees meer
 

Agenda

PUB Breakfast Session met Maarten Leyts: “Marketing with kids to kids”
27 mei 2019 | 08:00 - 10:30
C² Event: Propaganda 2.0
28 mei 2019 | 11:30 - 14:00
Best Brands Insights
28 mei 2019 | 12:00 - 18:00
Duval Union Academy: MarTech Tool Selection
31 mei 2019 | 10:00 - 16:00
BAM Marketing Days
4 juni 2019 | 09:30 - 6 juni 2019 | 16:00
CommPass Session: Let’s Dig Deeper
6 juni 2019 | 09:15 - 11:00
Programmatic Day
6 juni 2019 | 12:30 - 18:00
Belgian Corporate Video Festival
6 juni 2019 | 16:00 - 21:15
Digital Transformation Summit
7 juni 2019 | 12:30 - 18:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.779 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.154
  • vakpers: 666
  • dagbladen: 311
  • huis-aan-huisbladen: 587
  • out-of-home: 1.112
  • digitaal: 1.727
  • radio/TV: 515
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.