MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

Op donderdag 16 mei werden de AMMA 2019 uitgereikt. Meer dan 600 mediaprofessionals waren aanwezig op de jaarlijkse hoogmis binnen de mediawereld.

Maxus, Mediahuis Connect, Guidooh en Nathalie Rahbani waren de grote winnaars als respectievelijk mediabureau, regies en adverteerder van het jaar.

MediaSpecs wenst de winnaars en genomineerden van de AMMA een welgemeende proficiat! Ontdek alle winnaars in ons artikel verderop in deze nieuwsbrief.

U vindt er naar goede gewoonte ook het belangrijkste medianieuws van de afgelopen week.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Quentin – Océane

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

20/05/2019

Xavier Bouckaert: “Media brands and GAFA: David and Goliath again?”

Op 14 mei ontving BMMA Xavier Bouckaert, CEO van Roularta Media Group, die met zijn talk "David and Goliath" de verhouding besprak tussen uitgevers en de internationale giganten GAFA (Google, Apple, Facebook, Amazon). Zijn inzichten leest u hier.

Lees meer
 

Maxus, Mediahuis Connect, Guidooh en Nathalie Rahbani zijn de grote winnaars van de AMMA 2019

Maxus, Mediahuis Connect, Guidooh en Nathalie Rahbani zijn de grote winnaars van de AMMA 2019 als respectievelijk mediabureau, regies en adverteerder van het jaar.

Lees meer
 

Telenet mag De Vijver Media overnemen onder voorwaarden

Telenet heeft van de Belgische Mededingingsraad (BMA) groen licht gekregen voor de overname van De Vijver Media - de groep boven tv-zenders VIER, VIJF en ZES en productiehuis Woestijnvis - maar moet zich daarbij houden aan enkele voorwaarden.

Lees meer
 

Plus Magazine in een nieuw en modern jasje

Ter gelegenheid van haar 30e verjaardag, krijgt Plus Magazine vanaf 23 mei een kersverse look. Een nieuw logo en een nieuw, duidelijker design zullen het magazine een modernere uitstraling geven. De redactionele inhoud blijft wel ongewijzigd.

Lees meer
 

Adada.lu lanceert het offline magazine Adada

Na 9 jaar online slaat Adada, het medium gewijd aan de Luxemburgse communicatiesector, een nieuwe weg in en lanceert het een papieren magazine. Het eerste nummer verschijnt midden juni.

Lees meer
 

Mass Transit Media lanceert Metro Media

Mass Transit Media, de uitgever van het nieuwsmerk Metro en Zita.be, lanceert de mediaregie Metro Media. Het versterkt zo haar positie als uitgever met sterke full-service marketingoplossingen op zowel print, digital, activatie en strategisch gebied.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

De Nederlandse partner van MediaSpecs, Retriever, verrijkt mediadatabase met online bereiksdata uit onderzoek NOBO

De Nederlandse partner van MediaSpecs, Retriever Media Informatie, en de Verenigde Internet Exploitanten (Vinex) ontsluiten de data uit het Nederlands Online Bereiks Onderzoek (NOBO) via de mediadatabase Retriever.

Lees meer
 

Wijnegem, het grootste shoppingcenter in de Benelux, treedt toe tot het JCDecaux Malls aanbod

JCDecaux kondigt aan dat het zijn Malls-aanbod uitbreidt met Wijnegem. In de zomer van 2019 zal JCDecaux er in totaal 20 digitale verticale 75” totems en horizontale LED-schermen installeren. Wijnegem trekt jaarlijks 8 miljoen bezoekers.

Lees meer
 

Bart Demeulenaere wordt commercieel directeur van SBS Belgium

Bart Demeulenaere wordt vanaf midden augustus de nieuwe commercieel directeur van SBS. Demeulenaere beschikt over 20 jaar managementervaring in verschillende media en is sinds 2012 actief als Chief Commercial Officer bij Clear Channel.

Lees meer
 

Growth Inc. groeit verder met nieuwe Communications Managers Renate Hufkens en Julie Verreth

Het strategisch communicatiebureau Growth Inc. van Managing partners Peter De Keyzer en Olivier Van Horenbeeck bouwt haar groeiverhaal verder uit en werft met Renate Hufkens en Julie Verreth twee bijkomende Communications Managers aan.

Lees meer
 

Pebble Media versterkt salesfocus op specifieke gebieden

In het brede aanbod van Pebble Media werd besloten om de salesfocus op enkele specifieke gebieden te versterken zoals o.a. de mediabureaus, Spotify en LinkedIn. Dit doen ze met de aanwerving van Jasmien Roelandts, Laura Varga en Leen Vloemans.

Lees meer
 

DaviD krijgt internationale erkenning

DaviD - het programmatic aankoopplatform van IPM Advertising, ProduPress en Pebble Media - werd internationaal erkend met twee nominaties voor de Digiday Media Awards Europe.

Lees meer
 

The ARTweb magazine: een nieuw magazine voor kunstliefhebbers

The ARTweb magazine is een nieuw kunstmagazine dat uitgegeven wordt door PC Editions & Consulting, gericht aan alle actoren binnen de Belgische hedendaagse kunst. Het magazine zal 5 keer per jaar verschijnen en is een initiatief van Peter Cooreman.

Lees meer
 

Jan Lynen wordt algemeen directeur van Roularta Printing, zijn voorganger William Metsu gaat op pensioen na 36 jaar bij Roularta

Jan Lynen wordt vanaf 1 juni algemeen directeur en verantwoordelijke voor de drukkerij van Roularta Media Group, Roularta Printing. Hij volgt William Metsu op, die na een carrière van 36 jaar bij Roularta Media Group op pensioen gaat.

Lees meer
 

Social Media Ranking: HLN blijft ranking aanvoeren

[Provided by PUB] Uit de Social Media Ranking van april blijkt dat de top 5 aan Nederlandstalige zijde bestaat uit Het Laatste Nieuws, Het Nieuwsblad, Eén, VTM en De Standaard.

Lees meer
 

Act Responsible en PUB herlanceren de Care Awards

[Provided by PUB] In 2009 werden de Care Awards in het leven geroepen om succesvolle creatieve campagnes ten behoeve van goede doelen en het milieu te bekronen. Na een jaar van bezinning herlanceert Act Responsible met de steun van PUB deze prijzen.

Lees meer
 

Agenda

Vlaamse media & influencers: de hype voorbij?
21 mei 2019 | 09:00 - 13:30
BAM B2B Seminar: How to integrate technology in a B2B marketing strategy
21 mei 2019 | 18:00 - 21:00
CommPass Starters Kit: Digital Metrics
23 mei 2019 | 09:00 - 12:30
Duval Union Academy: Inbound Marketing
24 mei 2019 | 10:00 - 16:00
Creative Belgium Awards
24 mei 2019 | 17:00 - 23:30
PUB Breakfast Session met Maarten Leyts: “Marketing with kids to kids”
27 mei 2019 | 08:00 - 10:30
C² Event: Propaganda 2.0
28 mei 2019 | 11:30 - 14:00
Best Brands Insights
28 mei 2019 | 12:00 - 18:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.774 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.152
  • vakpers: 665
  • dagbladen: 311
  • huis-aan-huisbladen: 587
  • out-of-home: 1.111
  • radio/TV: 515
  • digitaal: 1.726
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.