Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
Op donderdag 16 mei werden de AMMA 2019 uitgereikt. Meer dan 600 mediaprofessionals waren aanwezig op de jaarlijkse hoogmis binnen de mediawereld.
Maxus, Mediahuis Connect, Guidooh en Nathalie Rahbani waren de grote winnaars als respectievelijk mediabureau, regies en adverteerder van het jaar.
MediaSpecs wenst de winnaars en genomineerden van de AMMA een welgemeende proficiat! Ontdek alle winnaars in ons artikel verderop in deze nieuwsbrief.
U vindt er naar goede gewoonte ook het belangrijkste medianieuws van de afgelopen week.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Quentin – Océane
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
20/05/2019
|
|
|
|
|
|
Op 14 mei ontving BMMA Xavier Bouckaert, CEO van Roularta Media Group, die met zijn talk "David and Goliath" de verhouding besprak tussen uitgevers en de internationale giganten GAFA (Google, Apple, Facebook, Amazon). Zijn inzichten leest u hier.
Lees meer
|
|
|
|
Maxus, Mediahuis Connect, Guidooh en Nathalie Rahbani zijn de grote winnaars van de AMMA 2019 als respectievelijk mediabureau, regies en adverteerder van het jaar.
Lees meer
|
|
|
|
Telenet heeft van de Belgische Mededingingsraad (BMA) groen licht gekregen voor de overname van De Vijver Media - de groep boven tv-zenders VIER, VIJF en ZES en productiehuis Woestijnvis - maar moet zich daarbij houden aan enkele voorwaarden.
Lees meer
|
|
|
|
Ter gelegenheid van haar 30e verjaardag, krijgt Plus Magazine vanaf 23 mei een kersverse look. Een nieuw logo en een nieuw, duidelijker design zullen het magazine een modernere uitstraling geven. De redactionele inhoud blijft wel ongewijzigd.
Lees meer
|
|
|
|
Na 9 jaar online slaat Adada, het medium gewijd aan de Luxemburgse communicatiesector, een nieuwe weg in en lanceert het een papieren magazine. Het eerste nummer verschijnt midden juni.
Lees meer
|
|
|
|
Mass Transit Media, de uitgever van het nieuwsmerk Metro en Zita.be, lanceert de mediaregie Metro Media. Het versterkt zo haar positie als uitgever met sterke full-service marketingoplossingen op zowel print, digital, activatie en strategisch gebied.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
De Nederlandse partner van MediaSpecs, Retriever Media Informatie, en de Verenigde Internet Exploitanten (Vinex) ontsluiten de data uit het Nederlands Online Bereiks Onderzoek (NOBO) via de mediadatabase Retriever.
Lees meer
|
|
|
|
JCDecaux kondigt aan dat het zijn Malls-aanbod uitbreidt met Wijnegem. In de zomer van 2019 zal JCDecaux er in totaal 20 digitale verticale 75” totems en horizontale LED-schermen installeren. Wijnegem trekt jaarlijks 8 miljoen bezoekers.
Lees meer
|
|
|
|
Bart Demeulenaere wordt vanaf midden augustus de nieuwe commercieel directeur van SBS. Demeulenaere beschikt over 20 jaar managementervaring in verschillende media en is sinds 2012 actief als Chief Commercial Officer bij Clear Channel.
Lees meer
|
|
|
|
Het strategisch communicatiebureau Growth Inc. van Managing partners Peter De Keyzer en Olivier Van Horenbeeck bouwt haar groeiverhaal verder uit en werft met Renate Hufkens en Julie Verreth twee bijkomende Communications Managers aan.
Lees meer
|
|
|
|
In het brede aanbod van Pebble Media werd besloten om de salesfocus op enkele specifieke gebieden te versterken zoals o.a. de mediabureaus, Spotify en LinkedIn. Dit doen ze met de aanwerving van Jasmien Roelandts, Laura Varga en Leen Vloemans.
Lees meer
|
|
|
|
|
DaviD - het programmatic aankoopplatform van IPM Advertising, ProduPress en Pebble Media - werd internationaal erkend met twee nominaties voor de Digiday Media Awards Europe.
Lees meer
|
|
|
|
The ARTweb magazine is een nieuw kunstmagazine dat uitgegeven wordt door PC Editions & Consulting, gericht aan alle actoren binnen de Belgische hedendaagse kunst. Het magazine zal 5 keer per jaar verschijnen en is een initiatief van Peter Cooreman.
Lees meer
|
|
|
|
Jan Lynen wordt vanaf 1 juni algemeen directeur en verantwoordelijke voor de drukkerij van Roularta Media Group, Roularta Printing. Hij volgt William Metsu op, die na een carrière van 36 jaar bij Roularta Media Group op pensioen gaat.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] Uit de Social Media Ranking van april blijkt dat de top 5 aan Nederlandstalige zijde bestaat uit Het Laatste Nieuws, Het Nieuwsblad, Eén, VTM en De Standaard.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] In 2009 werden de Care Awards in het leven geroepen om succesvolle creatieve campagnes ten behoeve van goede doelen en het milieu te bekronen. Na een jaar van bezinning herlanceert Act Responsible met de steun van PUB deze prijzen.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
21 mei 2019 | 09:00 - 13:30
|
21 mei 2019 | 18:00 - 21:00
|
23 mei 2019 | 09:00 - 12:30
|
24 mei 2019 | 10:00 - 16:00
|
24 mei 2019 | 17:00 - 23:30
|
27 mei 2019 | 08:00 - 10:30
|
28 mei 2019 | 11:30 - 14:00
|
28 mei 2019 | 12:00 - 18:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.774 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.152
- vakpers: 665
- dagbladen: 311
- huis-aan-huisbladen: 587
- out-of-home: 1.111
- radio/TV: 515
- digitaal: 1.726
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|