Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
In deze nieuwsbrief vindt u onze selectie medianieuws van de voorbije week.
Vergeet u niet in te schrijven voor de AMMA, de jaarlijkse hoogmis van de mediasector op donderdag 16 mei vanaf 18u in Auditorium 2000 van Brussels Expo. De awarduitreiking start om 19u30 en eindigt om 21u om plaats te maken voor een walking dinner en afterparty.
Alle info vindt u op de website van CommPass.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Quentin – Océane
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
06/05/2019
|
|
|
|
|
|
Mediahuis, dat onder meer De Standaard, Het Nieuwsblad, Gazet van Antwerpen en Het Belang van Limburg uitgeeft, gaat Independent News & Media overnemen. Dat is de grootste krantengroep van Ierland die ongeveer 800 werknemers telt.
Lees meer
|
|
|
|
In 2018 nam Medialaan – dPP de aandelen van Uitgeverij Cascade over. Voor diens nichemedia komen er nu twee initiatieven: Eos Wetenschap, een redactionele vzw, en De Deeluitgeverij, dat ook andere redacties en uitgevers zal helpen met hun uitgaves.
Lees meer
|
|
|
|
Het populairwetenschappelijke magazine Eos kiest voor onafhankelijkheid. Het magazine past niet in de fusieplannen van eigenaar Medialaan - de Persgroep Publishing en kiest ervoor om de organisatie onder te brengen in de nieuwe vzw Eos Wetenschap.
Lees meer
|
|
|
|
De RTBF vertrouwt de uitzending van haar nieuw radioprogramma RTBF MIX toe aan Norkring. Deze Vlaamse netwerkbeheerder zal RTBF MIX uitzenden in Vlaanderen en Brussel.
Lees meer
|
|
|
|
IPM Advertising kondigt de komst aan van twee nieuwe collega’s in het commerciële team: Marc Hellingh als Institutional & Financial Communication Sales Manager en Sibylle de Meeûs als Head of Magazines.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
ZIZO, Vlaanderens grootste magazine voor holebi's en transgenders, gaat voortaan uitsluitend digitaal verder. Een gevolg van de betere integratie van LGBT+-thema’s in reguliere media en algemene evoluties in het medialandschap.
Lees meer
|
|
|
|
Hockey Player Mag, het driemaandelijks tweetalig magazine van uitgever Editwo, verscheen 25 jaar geleden voor het eerst en bracht onlangs zijn 70ste nummer uit.
Lees meer
|
|
|
|
Space experimenteert, samen met haar klant ENGIE, met blockchain-technologie van Rebel AI op de inventory van Roularta. Op die manier kunnen ze 100% gevalideerde impressies en een maximale transparantie van online reclame realiseren.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] Voortaan is het in België mogelijk om te adverteren op Pinterest. Een feature waar marketingbureau Native Nation direct mee aan de slag is gegaan binnen hun samenwerking met Candico Sugars of the World.
Lees meer
|
|
|
|
|
Een deels vernieuwde Raad van Bestuur van het CIM heeft Helen Willems als nieuwe voorzitter verkozen. Ze volgt hiermee Thierry Keyen op die na een mandaat van meer dan 22 jaar, waarvan 6 jaar als voorzitter, afscheid neemt van het CIM.
Lees meer
|
|
|
|
Van 17 tot 21 juni vindt het reclamefestival Cannes Lions plaats. Tijdens het 66ste International Festival of Creativity zullen ook vijf Belgen deel uitmaken van de jury en hun oordeel mogen vellen binnen de verschillende categorieën.
Lees meer
|
|
|
|
Het agentschap De Vloer heeft de Lijncom-wedstrijd gewonnen met hun opvallende Foute Tram voor Qmusic. Ze winnen hun eigen tourbus en een feest- en slaapplaats on wheels die 16 gelukkigen naar de Creative Belgium Awards brengt.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] Newspeak, Big Brother en The Thought Police: in tijden van fake news, mogelijke spionage via voice assistant of smartphone en de heruitgave van politieke stromingen zijn die drie begrippen actueler dan ooit.
Lees meer
|
|
|
|
In maart werkten 4.780 lezers van de Roularta magazinemerken mee aan een online enquête uitgevoerd door Roularta Research. Daarmee peilde het naar de impact van sociale media op hun mediagedrag en aankoopintenties.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
9 mei 2019 | 13:30 - 18:00
|
9 mei 2019 | 19:00 - 23:30
|
14 mei 2019 | 12:00 - 14:00
|
16 mei 2019 | 10:00 - 20:00
|
16 mei 2019 | 18:00 - 23:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.785 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.155
- vakpers: 666
- dagbladen: 320
- huis-aan-huisbladen: 586
- out-of-home: 1.107
- radio/TV: 515
- digitaal: 1.728
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|