Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
In deze nieuwsbrief vindt u onze selectie medianieuws van de voorbije week.
Er waren weer heel wat nieuwtjes te rapen bij de mediabedrijven RMB, Roularta en Medialaan – de Persgroep Publishing, maar ook de bureaus zaten niet stil met onder andere nieuwe medewerkers voor Mediabrands en Famous Relations.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Quentin – Océane
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
29/04/2019
|
|
|
|
|
|
MEDIALAAN - de Persgroep Publishing richt een eigen branded content studio op. Het bedrijf wil hiermee inspelen op een groeiende vraag bij adverteerders naar marketingoplossingen op maat. Isabel Peeters verlaat BBDO en zal de nieuwe cel leiden.
Lees meer
|
|
|
|
Zes Franstalige lokale tv-zenders hebben bekendgemaakt ook actief te willen zijn op de radio. 'Nos Radios' heeft de ambitie om een netwerkradio te lanceren op zowel FM als DAB+. Begin deze maand verklaarde de CSA hun aanvraag reeds ontvankelijk.
Lees meer
|
|
|
|
De Morgen wil verder inspelen op de behoeften van zijn digitale lezers en stelt daarom enkele vernieuwingen voor. Het lanceert een nieuwe website, een nieuwe applicatie en een nieuwe digitale editie op tablet voor abonnees.
Lees meer
|
|
|
|
Op zoek naar de hoogtepunten uit 2018 van Roularta komen we onvermijdelijk uit bij de 50%-overname van Mediafin en de overname van enkele Sanoma-merken. Roularta presenteert in zijn jaarverslag de cijfers en de mensen van het afgelopen jaar.
Lees meer
|
|
|
|
De cel Data & Insights van RMB heet nu VIBE, afkorting van Valuable Insights Boost Efficiency. Onder leiding van Barbara Van Caubergh kan VIBE rekenen op nog twee andere medewerkers: Hinde Mezouari en Houbayda Oualla.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Op donderdag 16 mei is het weer tijd voor de AMMA Awards. Vanaf 18u kan u terecht in Auditorium 2000 van Brussels Expo voor deze jaarlijkse hoogmis van de mediasector.
Lees meer
|
|
|
|
Initiative is door Red Bull opnieuw uitgekozen voor het beheer van hun mediabudget. Het mediabureau van de groep IPG Mediabrands werd verkozen na een pitch waaraan ook Zenith, Mindshare en Carat deelnamen.
Lees meer
|
|
|
|
Philippe Deltenre verlaat Mediacom en keert terug naar IPG Mediabrands. Hij gaat aan de slag als Strategy Director in het strategieteam onder leiding van Cédric Tytgat.
Lees meer
|
|
|
|
Het PR-bureau Famous Relations blijft groeien en verwelkomt Jelena Janssens. Als Senior PR Consultant zal ze het team van Liesbeth Pyck versterken en werken voor klanten als L'Or, Philips, FEBEG en SpotIT.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] Begin 2019 raakte bekend dat Arjan Pomper de nieuwe CEO werd van Dentsu Aegis Network België. Een gesprek met de Nederlander over de toekomst van het mediabureau is beschikbaar voor PUB-abonnees.
Lees meer
|
|
|
|
|
Roularta Media verwent haar adverteerders met een zomeractie tijdens de maanden juli en augustus: 1 advertentie geeft recht op 1 pagina gratis. De promotie geldt zowel voor print als online en is geldig op de formaten 1/1 pagina en 2/1 pagina.
Lees meer
|
|
|
|
Affichageregie Belgian Posters kondigt de komst aan van Arnaud Callaert. Hij zal aan de slag gaan als Strategic Marketeer en het commerciële team versterken.
Lees meer
|
|
|
|
Na de bètaversie volgt de officiële lancering van VTM GO. Het online video on demand platform is voor iedereen beschikbaar (via VTMGO.be en de VTM GO-app die de VTM-app overschrijft) en biedt twee nieuwe reeksen aan: The Team 2 en Locked Up.
Lees meer
|
|
|
|
Circle Media Group zoekt een koper voor Corelio Printing, de drukkerij in Erpe-Mere. Het herstructureert namelijk zijn printactiviteiten wegens de sterk dalende volumes, ook al zijn de Belgische activiteiten in goede conditie.
Lees meer
|
|
|
|
Factcheck.Vlaanderen wil weerwerk bieden tegen desinformatie en polarisering. Met behulp van artificiële intelligentie en jobstudenten uit journalistieke opleidingen wil het factchecks verspreiden om nuance te brengen in online discussies.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] De creatieve sector is niet alleen maatschappelijk, maar ook economisch belangrijk voor Vlaanderen. Een nieuwe studie van Flanders DC biedt actuele totaalcijfers rond tewerkstelling, omzet en toegevoegde waarde van de sector.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
3 mei 2019 | 10:30 - 20:00
|
7 mei 2019 | 09:00 - 12:30
|
9 mei 2019 | 13:30 - 18:00
|
9 mei 2019 | 19:00 - 23:30
|
9 mei 2019 | 19:00 - 23:30
|
14 mei 2019 | 12:00 - 14:00
|
15 mei 2019 | 17:30 - 19:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.785 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.155
- vakpers: 666
- dagbladen: 320
- huis-aan-huisbladen: 586
- out-of-home: 1.107
- radio/TV: 515
- digitaal: 1.728
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|