Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
Midden in de paasvakantie bieden we u het medianieuws van de voorbije week.
Behalve de paasklokken zijn ook de AMMA stilaan in aantocht en sinds vorige week kennen we alle genomineerden.
Een overzicht daarvan kunt u doornemen in het artikel in onze nieuwsbrief.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Quentin – Océane
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
15/04/2019
|
|
|
|
|
|
De AMMA-jury onder leiding van voorzitster Marie-Noëlle De Greef wees in de 10 categorieën de genomineerden toe. Het publiek kan tot 26 april stemmen voor de Media Advertiser of the Year. De prijzen worden uitgereikt op 16 mei in Brussels Expo.
Lees meer
|
|
|
|
Radio 2 blijft de grootste radiozender in Vlaanderen met een ruime voorsprong op Qmusic en Studio Brussel. In het Franstalig landsgedeelte staat Nostalgie op kop voor Vivacité en Radio Contact. Dat blijkt uit de nieuwe CIM-luistercijfers.
Lees meer
|
|
|
|
Publicarto commercialiseert 'Grootouders' van Gezinsbond. Dit nieuwe magazine vervangt 'Brief aan Jonge Grootouders' en richt zich op de rol van grootouders in de opvoeding van hun kleinkinderen. De eerste editie verschijnt op 21 juni.
Lees meer
|
|
|
|
Tertio heeft de publicatie van zijn 1.000ste nummer gevierd. Het christelijk opinieweekblad wordt sinds 2000 met de financiële steun vanuit zowel organisaties, individuen als de katholieke kerk uitgegeven door een onafhankelijke coöperatieve.
Lees meer
|
|
|
|
De CSA publiceerde de lijst van dossiers in verband met de aanbesteding voor de toewijzing van nieuwe radiofrequenties. 123 van de 126 aanvragen werden ontvankelijk verklaard. De uiteindelijke toewijzing van frequenties wordt op 16 juli meegedeeld.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Kathleen Soontjens is sinds maandag 8 april aan de slag bij Initiative Media als Client Services Director. Ze verliet eerder Serviceplan Group, waar ze de voorbije 7 jaar aan de slag was als Managing Director van Mediaplus.
Lees meer
|
|
|
|
Het PR- en communicatiebureau Coopr versterkt zijn team met Molly Verbeeck als nieuwe Business Director. Zij maakt de overstap van Coca-Cola en werkte daarvoor bijna tien jaar bij Porter Novelli.
Lees meer
|
|
|
|
Eleven Sports heeft Guillaume Collard aangesteld als Managing Director voor zijn activiteiten in België en Luxemburg. Hij volgt Anouk Mertens op die in november vorig jaar tot COO werd benoemd van Eleven Sports Group.
Lees meer
|
|
|
|
Voor het vierde jaar op rij pakt "comma, merkenmarketeers" uit met de Big Marcom Survey. In tegenstelling tot de voorbije jaren wordt de enquête dit jaar ook verspreid via Tribe Global, het internationale netwerk van agentschappen uit zestien landen.
Lees meer
|
|
|
|
Deze white paper gaat dieper in op de blockchain-technologie en de toepassing ervan in digitale reclame. Hiervoor wordt een beroep gedaan op de expertise van bedrijfsleiders, onder leiding van het IAB Europe Education & Training Committee.
Lees meer
|
|
|
|
|
Lisa Gadeyne en Sumi Arcos Mina van Happiness hebben de Young Lions Film Competition van Brightfish gewonnen met Surgeon, hun film over gendergelijkheid. Midden juni vertegenwoordigen ze België in de Young Lions Film Competition in Cannes.
Lees meer
|
|
|
|
Op vrijdag 5 april hebben de 20 genomineerden voor de Student Magazine Print Awards hun creatie rond het medium magazine voor de jury verdedigd. De Gold StuMPA ging naar Kato Vochten, de Best School Award was voor het Gentse LUCA School of Arts.
Lees meer
|
|
|
|
In de Reputation Institute’s RepTrak worden de huidige reputatietrends van bedrijven onder de loep genomen. In 2019 stelt men opnieuw een licht positieve trend vast, met Rolex als primus op wereldvlak en Colruyt als leider in België.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] Uit de Social Media Ranking van maart blijkt dat de top 5 aan Nederlandstalige zijde bestaat uit Het Laatste Nieuws, Het Nieuwsblad, VTM, Eén en De Standaard.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] In 2018 bedroeg de wereldwijde individuele kijktijd 2 uur en 55 minuten op tv in de 94 bestudeerde landen in het One TV Year in the World-rapport. Dit is een daling van één minuut ten opzichte van 2017.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
23 april 2019 | 14:00 - 17:00
|
24 april 2019 | 07:00 - 09:30
|
24 april 2019 | 18:00 - 21:00
|
25 april 2019 | 12:00 - 14:00
|
25 april 2019 | 12:00 - 14:00
|
25 april 2019 | 11:30 - 23:30
|
25 april 2019 | 13:30 - 18:00
|
25 april 2019 | 18:00 - 21:30
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.769 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.143
- vakpers: 667
- dagbladen: 317
- huis-aan-huisbladen: 586
- out-of-home: 1.107
- radio/TV: 515
- digitaal: 1.721
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|