Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
In de laatste week voor de paasvakantie viel er weer heel wat nieuws te rapen in de mediasector.
In deze newsletter vindt u het belangrijkste nieuws van de voorbije week, met onder andere artikels over VTM GO, Le Soir en de AMMA Awards.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Quentin – Océane
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
08/04/2019
|
|
|
|
|
|
Medialaan - de Persgroep Publishing lanceert een bètaversie van het nieuwe online VOD-platform VTM GO met programma’s van alle tv-zenders van de groep en exclusieve internationale series via het kwaliteitslabel Walter Presents.
Lees meer
|
|
|
|
Sinds dinsdag 2 april is er een vernieuwde Le Soir, met een nieuw papieren aanbod en een nieuwe slogan. Het doel is om lezers en adverteerders een steeds hoogstaander aanbod te bieden, zowel op papier als digitaal.
Lees meer
|
|
|
|
Bouwen aan merken doe je met veel consumenten tegelijk. Je campagne scoort daarom optimaal in media met een gigantisch bereik, zoals de kranten van Roularta Local Media. Samen bereiken zij meer dan 2,5 miljoen Vlamingen.
Lees meer
|
|
|
|
Kinepolis Imagibraine was op dinsdag 2 april het toneel voor de UMA Day Best Media Campaigns. Tijdens deze dag kregen de media-agentschappen de kans hun genomineerde AMMA-cases aan de jury en het publiek voor te stellen.
Lees meer
|
|
|
|
MediaSpecs.fr, de Franse versie van MediaSpecs, groeit. Het aantal gebruikers van onze informatie- en inspiratietool, die meer dan 9.000 media in Frankrijk bevat, neemt voortdurend toe. Het gebruik verdubbelde in de afgelopen twee jaar.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Tien jaar na de lancering van Joe in Vlaanderen lanceert Medialaan - de Persgroep Publishing de zender ook in Nederland, waar het een digitale non-stopzender wordt via Joe.nl met elke weekdag een ochtendshow tussen 7u en 9u.
Lees meer
|
|
|
|
Om hun 1000ste artikel te vieren lanceert MT.be een nieuwe service: Moving Targets. Via deze rubriek krijg je een praktisch overzicht van de functie- en bedrijfswissels op C-level of directieniveau in ons land.
Lees meer
|
|
|
|
Het native advertising platform Outbrain kondigt officieel de overname van Ligatus aan. Bij de overname hoort ook een nieuw Europees management met Ben Doumen als Managing Director voor België.
Lees meer
|
|
|
|
Diederik Breijer, CEO van IPG Mediabrands Benelux, heeft besloten om na 18 jaar IPG te verlaten. Hij kwam in 2001 bij het bedrijf en werd in 2011 de eerste CEO voor de Benelux.
Lees meer
|
|
|
|
Stéphane Van Damme heeft een nieuwe uitdaging gevonden bij GroupM. Hij vervoegt het Publishing team onder leiding van Fabienne Imbo. Van Damme kan meer dan 20 jaar ervaring als print planner en buyer bij Initiative en Mediabrands voorleggen.
Lees meer
|
|
|
|
Fleur Dam vervoegt het communicatiebureau Lewis en gaat er aan de slag als Digital Marketing Manager. Ze zal er de digitale lijnen uitzetten, klanten ondersteunen bij sociale mediacampagnes en hun online aanwezigheid verbeteren.
Lees meer
|
|
|
|
|
Het Franstalige audiovisuele reguleringsorgaan CSA (Conseil Supérieur de l’Audiovisuel) heeft een nieuwe adviesraad die bestaat uit 18 leden. De hervorming komt er na de decreetherziening over audiovisuele mediadiensten van de Franse Gemeenschap.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] De twee uur durende inspiratiesessie van bpost media over neuromarketing in één artikel samenvatten? Onmogelijk. Wel biedt PUB u enkele hoogtepunten toegelicht door Tatjana Raman.
Lees meer
|
|
|
|
De IAB Mixx Awards van dit najaar krijgen vorm. De juryvoorzitters zijn bekend en de categorieën werden aangepast om beter aan te sluiten bij de veranderende markt. Zo zijn de MarTech-jury en de categorie Best Influencer Campaign nieuw dit jaar.
Lees meer
|
|
|
|
Op 9 mei worden de Best of Activation Awards (BOA) georganiseerd in Area 42 in Schaarbeek. Ontdek nu de shortlist van dossiers die nog kans maken op een award.
Lees meer
|
|
|
|
De verkiezing van BAM Marketer of the Year 2019 zal deel uitmaken van het BAM Marketing Congress op 5 en 6 december. BAM investeert in een vernieuwd congres en binnen het concept is een hoofdrol weggelegd voor de Marketer of the Year.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] Het premium lifestylemagazine Imagicasa pakt in zijn lentenummer uit met een cover die bestaat uit steen. Het betreft niet alleen een kleurrijke cover die een lentegevoel moet oproepen, maar ook een compleet ecologische.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
23 april 2019 | 14:00 - 17:00
|
24 april 2019 | 07:00 - 09:30
|
24 april 2019 | 18:00 - 21:00
|
25 april 2019 | 12:00 - 14:00
|
25 april 2019 | 12:00 - 14:00
|
25 april 2019 | 11:30 - 23:30
|
25 april 2019 | 13:30 - 18:00
|
25 april 2019 | 18:00 - 21:30
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.773 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.143
- vakpers: 668
- dagbladen: 318
- huis-aan-huisbladen: 586
- out-of-home: 1.104
- digitaal: 1.726
- radio/TV: 514
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|