Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.
Zoekt u informatie over Belgische, Nederlandse of Franse media? De zoekmachines van MediaSpecs.be, Retriever.nl of MediaSpecs.fr kunnen u hierbij helpen.
Contacteer ons voor meer info om gebruik te kunnen maken van deze handige tool voor mediaspecialisten.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Quentin – Océane
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
01/04/2019
|
|
|
|
|
|
De afdeling Online Services wordt na de overname van Independer de derde pijler van de groep, naast Publishing en Broadcasting. De omzet steeg met 9% en de netto-winst met 15%. De verhuis naar Antwerpen is gepland voor september.
Lees meer
|
|
|
|
Roularta HealthCare lanceert een nieuw kwartaalblad voor leidinggevenden in de ziekenhuissector. AK-Hospitals vervangt HealthCare Magazine en wordt gerealiseerd door de redactieteams van Artsenkrant en Le Journal du Médecin.
Lees meer
|
|
|
|
In Vlaanderen bereiken de titels van Roularta Local Media ongeveer 7 op 10 verantwoordelijken voor de aankopen in het gezin (VVA), ofte 1,8 miljoen consumenten die het gezinsbudget beheren.
Lees meer
|
|
|
|
Belbeauty.be Magazine richt zich naar beauty- en wellnessliefhebbers en vertelt over huidverbetering en verjonging. De verdeling gebeurt exclusief via wachtkamers van Vlaamse (tand)artsen, kappers, schoonheidsinstituten en hotels.
Lees meer
|
|
|
|
Rapid Media is onder andere actief in het aanbieden van commerciële muurschilderingen. Met het Rogierplein in Brussel voegt de OOH-regie een nieuwe locatie toe aan haar aanbod. Eerder had het al locaties in Antwerpen en Gent.
Lees meer
|
|
|
|
Bij Mediahuis verdwijnen door een transformatieplan mogelijk 82 voltijdse banen. Verder zal de redactie van De Standaard eind 2020 verhuizen van Groot-Bijgaarden naar Brussel en worden de overige activiteiten gecentraliseerd in Antwerpen.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
CommPass nodigde op 28 maart, in samenwerking met ABMA (Belgische Vereniging voor Audiovisuele Media), de Australische professor Karen Nelson-Field uit. Zij presenteerde de resultaten van haar onderzoek ‘Not all reach is equal’.
Lees meer
|
|
|
|
Charlie Magazine is een online magazine met een vrouwelijke blik op de wereld. MediaSpecs sprak met oprichtster Jozefien Daelemans en schrijfster Dalilla Hermans over diversiteit, adverteren en de krachtige community achter Charlie.
Lees meer
|
|
|
|
Het Europees Parlement heeft de aanpassing van het auteursrecht aan het digitale tijdperk goedgekeurd. Wat houdt dit juist in, wat zijn de gevolgen en wat vinden bijvoorbeeld Xavier Bouckaert en Christian Van Thillo hiervan?
Lees meer
|
|
|
|
Belga Club wil een netwerk zijn waar woordvoerders elkaar kunnen ontmoeten, inspireren en waar ze kunnen bijleren. Belga heeft al jaren een nauwe band met de woordvoerders, onder meer dankzij de jaarlijkse woordvoerdersavond.
Lees meer
|
|
|
|
Op dinsdag 2 april vindt in Kinepolis Imagibraine de UMA Day plaats, georganiseerd door de United Media Agencies (UMA). Tijdens deze dag presenteren de agentschappen hun genomineerde AMMA-cases aan de jury en het publiek.
Lees meer
|
|
|
|
|
Maxus zet in op verandering in CSR en legt aan de hand van hun ‘ABC of CSR’ uit wat hun Corporate Social Responsibility programma inhoudt. Op de voorgrond komen daarbij Corporate Consciousness, Social Solidarity en Responsible Responsiveness.
Lees meer
|
|
|
|
In deze newsletter van Space staat de volgende vraag centraal: Hoeveel contacten zijn er nodig tussen de reclameboodschap en de doelgroep om het door de adverteerder gewenste effect te bewerkstelligen?
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] The Gender Spectrum Collection is een fotocollectie gemaakt door - en met behulp van - niet-binaire en transseksuele personen. Met meer dan 180 foto’s laat de bibliotheek een ondervertegenwoordigde gemeenschap zien zonder clichés.
Lees meer
|
|
|
|
[Provided by PUB] Op 26 maart vond de juryzitting plaats voor de uitreiking van de Grote Press Cartoon Prijs Knokke-Heist. Striptekenaar Johan de Moor won er met twee cartoons die verschenen zijn in Le Soir.
Lees meer
|
|
|
|
Acc stelt de volledige jury van de Best of Activation Awards (BOA) en de Best of Content Awards (BOCA) voor. De awardsuitreiking, waar de beste campagnes van het afgelopen jaar bekroond worden, vindt plaats op 9 mei in Area 42 in Schaarbeek.
Lees meer
|
|
|
|
Op het podium van de UBA Trends Day ijverden Jozefien Daelemans en Dalilla Hermans voor het “de-stereotyperen” van reclame. Dit deden ze aan de hand van drie thema’s die te maken hebben met diversiteit: Body Issues, People of Colour en Gender Rules.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
2 april 2019 | 13:00 - 18:30
|
2 april 2019 | 14:00 - 18:00
|
2 april 2019 | 18:00 - 21:30
|
3 april 2019 | 13:30 - 16:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.854 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.142
- vakpers: 672
- dagbladen: 319
- huis-aan-huisbladen: 588
- out-of-home: 1.101
- digitaal: 1.806
- radio/TV: 514
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|