MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

Zoekt u informatie over Belgische, Nederlandse of Franse media? De zoekmachines van MediaSpecs.be, Retriever.nl of MediaSpecs.fr kunnen u hierbij helpen.

Contacteer ons voor meer info om gebruik te kunnen maken van deze handige tool voor mediaspecialisten.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Quentin – Océane

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

01/04/2019

Jaarverslag De Persgroep: Online Services wordt derde pijler, stijging netto-winst en verhuis naar Antwerpen in september

De afdeling Online Services wordt na de overname van Independer de derde pijler van de groep, naast Publishing en Broadcasting. De omzet steeg met 9% en de netto-winst met 15%. De verhuis naar Antwerpen is gepland voor september.

Lees meer
 

Artsenkrant lanceert met AK-Hospitals een nieuw magazine voor leidinggevenden in ziekenhuizen

Roularta HealthCare lanceert een nieuw kwartaalblad voor leidinggevenden in de ziekenhuissector. AK-Hospitals vervangt HealthCare Magazine en wordt gerealiseerd door de redactieteams van Artsenkrant en Le Journal du Médecin.

Lees meer
 

[SPONSORED] Verkoop aanzwengelen… hoe doe je dat?

In Vlaanderen bereiken de titels van Roularta Local Media ongeveer 7 op 10 verantwoordelijken voor de aankopen in het gezin (VVA), ofte 1,8 miljoen consumenten die het gezinsbudget beheren.

Lees meer
 

Nieuw in regie bij Sonar Media: Belbeauty.be Magazine

Belbeauty.be Magazine richt zich naar beauty- en wellnessliefhebbers en vertelt over huidverbetering en verjonging. De verdeling gebeurt exclusief via wachtkamers van Vlaamse (tand)artsen, kappers, schoonheidsinstituten en hotels.

Lees meer
 

Nieuwe locatie voor Rapid Media aan Rogierplein in Brussel

Rapid Media is onder andere actief in het aanbieden van commerciële muurschilderingen. Met het Rogierplein in Brussel voegt de OOH-regie een nieuwe locatie toe aan haar aanbod. Eerder had het al locaties in Antwerpen en Gent.

Lees meer
 

Transformatieplan Mediahuis: De Standaard verhuist naar Brussel en mogelijk verdwijnen 82 voltijdse banen

Bij Mediahuis verdwijnen door een transformatieplan mogelijk 82 voltijdse banen. Verder zal de redactie van De Standaard eind 2020 verhuizen van Groot-Bijgaarden naar Brussel en worden de overige activiteiten gecentraliseerd in Antwerpen.

Lees meer
 

CommPass sessie met Karen Nelson-Field: Not all reach is equal

CommPass nodigde op 28 maart, in samenwerking met ABMA (Belgische Vereniging voor Audiovisuele Media), de Australische professor Karen Nelson-Field uit. Zij presenteerde de resultaten van haar onderzoek ‘Not all reach is equal’.

Lees meer
 

Interview met Charlie Magazine: focus op community en diversiteit

Charlie Magazine is een online magazine met een vrouwelijke blik op de wereld. MediaSpecs sprak met oprichtster Jozefien Daelemans en schrijfster Dalilla Hermans over diversiteit, adverteren en de krachtige community achter Charlie.

Lees meer
 

Europees Parlement keurt veelbesproken hervorming auteursrecht goed

Het Europees Parlement heeft de aanpassing van het auteursrecht aan het digitale tijdperk goedgekeurd. Wat houdt dit juist in, wat zijn de gevolgen en wat vinden bijvoorbeeld Xavier Bouckaert en Christian Van Thillo hiervan?

Lees meer
 

Belga lanceert eerste Belgische netwerk van woordvoerders

Belga Club wil een netwerk zijn waar woordvoerders elkaar kunnen ontmoeten, inspireren en waar ze kunnen bijleren. Belga heeft al jaren een nauwe band met de woordvoerders, onder meer dankzij de jaarlijkse woordvoerdersavond.

Lees meer
 

UMA Day Best Media Campaigns op dinsdag 2 april

Op dinsdag 2 april vindt in Kinepolis Imagibraine de UMA Day plaats, georganiseerd door de United Media Agencies (UMA). Tijdens deze dag presenteren de agentschappen hun genomineerde AMMA-cases aan de jury en het publiek.

Lees meer
 
MediaSpecs Smartphone

Maxus zet in op verandering in Corporate Social Responsibility

Maxus zet in op verandering in CSR en legt aan de hand van hun ‘ABC of CSR’ uit wat hun Corporate Social Responsibility programma inhoudt. Op de voorgrond komen daarbij Corporate Consciousness, Social Solidarity en Responsible Responsiveness.

Lees meer
 

Effective Frequency: gedaan met het optisch bedrog van het “magische getal”

In deze newsletter van Space staat de volgende vraag centraal: Hoeveel contacten zijn er nodig tussen de reclameboodschap en de doelgroep om het door de adverteerder gewenste effect te bewerkstelligen?

Lees meer
 

Vice lanceert diverse en inclusieve stockfotobib

[Provided by PUB] The Gender Spectrum Collection is een fotocollectie gemaakt door - en met behulp van - niet-binaire en transseksuele personen. Met meer dan 180 foto’s laat de bibliotheek een ondervertegenwoordigde gemeenschap zien zonder clichés.

Lees meer
 

Press Cartoon Belgium: Johan de Moor grote winnaar

[Provided by PUB] Op 26 maart vond de juryzitting plaats voor de uitreiking van de Grote Press Cartoon Prijs Knokke-Heist. Striptekenaar Johan de Moor won er met twee cartoons die verschenen zijn in Le Soir.

Lees meer
 

Best of Activation Awards en Best of Content Awards: bekendmaking jury

Acc stelt de volledige jury van de Best of Activation Awards (BOA) en de Best of Content Awards (BOCA) voor. De awardsuitreiking, waar de beste campagnes van het afgelopen jaar bekroond worden, vindt plaats op 9 mei in Area 42 in Schaarbeek.

Lees meer
 

UBA Trends Day: 9 Tips & Tricks to Unstereotype Advertising

Op het podium van de UBA Trends Day ijverden Jozefien Daelemans en Dalilla Hermans voor het “de-stereotyperen” van reclame. Dit deden ze aan de hand van drie thema’s die te maken hebben met diversiteit: Body Issues, People of Colour en Gender Rules.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Agenda

UMA Day: Best Media Campaigns 2018
2 april 2019 | 13:00 - 18:30
PUB Club: Bpost In-Home Advertising Academy
2 april 2019 | 14:00 - 18:00
BAM Training: Trends in technologie
2 april 2019 | 18:00 - 21:30
Social.Lab: Voice Marketing Academy
3 april 2019 | 13:30 - 16:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.854 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.142
  • vakpers: 672
  • dagbladen: 319
  • huis-aan-huisbladen: 588
  • out-of-home: 1.101
  • digitaal: 1.806
  • radio/TV: 514
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.