Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.
Voor dagelijks nieuws kan u terecht op www.mediaspecs.be of volg ons op de sociale media Linkedin, Twitter en Facebook.
MediaSpecs was op de UBA Trends Day en had een gesprek met Jozefien Daelemans en Dalilla Hermans over Charlie Magazine, diversiteit en stereotypering in reclame.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Quentin – Océane
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
25/03/2019
|
|
|
|
|
|
Charlie Magazine is een online magazine met een vrouwelijke blik op de wereld. MediaSpecs kon oprichtster Jozefien Daelemans en schrijfster Dalilla Hermans spreken op de UBA Trends Day.
Lees meer
|
|
|
|
De Zondag, de gratis krant bij de bakker, zit voortaan in een nieuw en fris kleedje. Naast de keuze voor nog sterkere journalistiek in de bekende rubrieken Actua, Regio en Sport, is er ook de nieuwe katern Geniet.
Lees meer
|
|
|
|
Roularta Local Media bereikt elke week 2.579.097 consumenten in Vlaanderen. Zie het groots: zet de regionale kracht van de Roularta kranten in, laat je doelgroep bewegen en scoor resultaat.
Lees meer
|
|
|
|
Vanaf 1 april geldt een nultarief voor btw op digitale kranten en tijdschriften en een btw van 6% voor e-books en periodieke digitale publicaties. Dit heeft tot gevolg dat kranten die enkel digitaal verschijnen, ook kunnen genieten van het 0% tarief.
Lees meer
|
|
|
|
Space voert de UMA rangschikking aan, voor Initiative op de tweede plaats en Mindshare op de derde positie. In de rangschikking van de groepen hijst GroupM zich naar de top, net boven Mediabrands op plaats twee en Space als derde groep.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Mediafin heeft in 2018 de omzet met 10% opgetrokken tot 64 miljoen euro, waarvan 34,8 miljoen euro aan reclame-inkomsten. De uitgever van De Tijd en L'Echo spreekt van een recordwinst en verwacht ook de komende jaren nog stijgende cijfers.
Lees meer
|
|
|
|
MEDIALAAN - de Persgroep Advertising bouwt zijn salesstructuur verder uit met Julie Neyman en Wilfried Celis. Het bedrijf wil hiermee nog beter inspelen op de uitdagingen van de toekomst.
Lees meer
|
|
|
|
Het Laatste Nieuws blijft kampioen sociale media, zo blijkt uit de Social Media Ranking van februari. In dit klassement worden mediabedrijven met elkaar vergeleken op basis van het aantal interacties op sociale media.
Lees meer
|
|
|
|
De Belgian Young Marketers (BYM), opgericht door BAM, wil een platform creëren om jonge marketeers te ondersteunen in het begin van hun carrière. Er werd reeds een Facebookgroep opgericht waar zij onder elkaar terecht kunnen.
Lees meer
|
|
|
|
Roularta werd met het NewsTapas project voor de vierde keer op rij gelauwerd door Google in hun Digital News Innovation Fund. Dat fonds is bedoeld om innovatie binnen de Europese nieuwsindustrie te stimuleren.
Lees meer
|
|
|
|
|
De teams van de CSA zullen nu de ontvankelijkheid van de dossiers nagaan op basis van verscheidene criteria, waaronder culturele diversiteit, muzikale quota, het financiële plan, maar evengoed hun originaliteit.
Lees meer
|
|
|
|
De Vlaamse Regulator voor de Media (VRM) legt jeugdzender vtmKzoom een boete op van 3.500 euro wegens het uitzenden van te veel reclame per klokuur.
Lees meer
|
|
|
|
Ogilvy Social.Lab Brussel is verkozen tot derde meest effectieve Specialist en Digital agentschap ter wereld door de prestigieuze WARC Effective 100. Het is daarnaast het enige Belgische agentschap in de top 20.
Lees meer
|
|
|
|
De nieuwsorganisatie NOS voerde een journalistiek experiment uit en zette tijdens de Provinciale Statenverkiezingen van 20 maart een robot in, met als resultaat voor elk van de 355 gemeenten in Nederland een artikel over de verkiezingsuitslagen.
Lees meer
|
|
|
|
Een overzicht van de nieuwste trends op het vlak van communicatie, consumer insights, merken en media, dat is wat de UBA beloofde aan wie zich inschreef voor de UBA Trends Day 2019. Hier vind je een korte terugblik op de editie van 2019.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
26 maart 2019 | 12:00 - 14:00
|
27 maart 2019 | 10:00 - 23:30
|
28 maart 2019 | 09:00 - 10:30
|
28 maart 2019 | 10:00 - 18:00
|
28 maart 2019 | 12:00 - 17:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.854 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.142
- vakpers: 672
- dagbladen: 319
- huis-aan-huisbladen: 588
- out-of-home: 1.101
- digitaal: 1.806
- radio/TV: 514
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|