MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

Een nieuwe maandag betekent een nieuwe newsletter met het medianieuws van de voorbije week.

Afgelopen week werd De Onsterfelijke Onderneming voorgesteld, het nieuwe boek van MarCom-specialist Fons Van Dyck (BBDO Belgium). Lees ons artikel verderop in deze newsletter.

Tot binnenkort!

Bart – Wim – Avril – Nick – Quentin – Océane

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

18/03/2019

Nest wordt Libelle-Nest & Femmes d’Aujourd’hui-Nest: Nederlandstalige oplage wordt meer dan verdubbeld

Vanaf mei zal het magazine Nest door het leven gaan als “Libelle-Nest” en voor de Franstalige versie als “Femmes d’Aujourd’hui-Nest”. Het nieuwe magazine zal 6 keer per jaar verschijnen en ook online beschikbaar zijn.

Lees meer
 

VIER (De Slimste Mens ter Wereld) krijgt twee geldboetes na inbreuken tegen het Mediadecreet in verband met sponsoring

De Vlaamse Regulator voor de Media controleerde een uitzending van het VIER-programma De Slimste Mens ter Wereld en stelde twee inbreuken vast, die te maken hebben met een sponsorboodschap en het product van een programmasponsor.

Lees meer
 

De Standaard lanceert en commercialiseert dSAudio

De Standaard start met een dagelijkse podcast vol verhalen, duiding en analyse. Van maandag tot vrijdag is er voortaan elke ochtend dSAudio, beschikbaar via de digitale krant, app of website. Alle praktische info vindt u in de MediaSpecs Database.

Lees meer
 

“Video Observer” studie door IP Belgium: share of eye bij Franstaligen groter in onlinevideo dan bij Nederlandstaligen

Belgen kijken gemiddeld 4 uur en 46 minuten per dag naar video, het overgrote deel nog steeds op televisie. Dat blijkt uit een studie bij ruim 2.500 mensen van 18 tot 64 jaar in opdracht van IP Belgium, de reclameregie van de commerciële omroep RTL.

Lees meer
 

Best Brands Awards 2019: de 21 winnaars zijn bekend

Serviceplan en GfK organiseerden op 13 maart de uitreiking van de Best Brands Awards, een topevenement in de marketing- en communicatiesector. Tijdens de gala-avond in Docks Dome werden de winnaars bekendgemaakt in de 21 productcategorieën.

Lees meer
 

De Onsterfelijke Onderneming: Hoe kunnen bedrijven overleven in disruptieve tijden?

Het nieuwe boek 'De Onsterfelijke Onderneming' van Fons Van Dyck, hoofd van Think BBDO, werd op woensdag 13 maart voorgesteld aan het grote publiek. De hoofdvraag die beantwoord werd: hoe kunnen bedrijven overleven in deze disruptieve tijden?

Lees meer
 

Toekomstgerichte reorganisatie bij UBA

UBA maakt zich klaar voor de toekomst en vernieuwt haar organisatie. Voortaan is er voor elk expertisedomein een UBA-expert die zal zorgen voor verdere inhoudelijke verdieping en relevante output naar de leden.

Lees meer
 

ACC zet Influencer Guidelines om in de praktijk en ontwikkelt dienstverleningsovereenkomst

Naar aanleiding van de 'Aanbevelingen voor Influencers' van de Raad voor de Reclame heeft de ACC een dienstverleningsovereenkomst ontwikkeld voor communicatiebureaus en influencers, dat moet helpen om heldere afspraken te maken bij een samenwerking.

Lees meer
 

AMMA Awards 2019: genomineerden bekendgemaakt in 6 categorieën – presentatie van 10 dossiers op 19 maart

Op 16 mei vinden naar jaarlijkse traditie de Annual of Master in Media Awards (AMMA) plaats. De vijf beste dossiers binnen zes AMMA categorieën zijn op dit moment reeds bekend. Op 19 maart worden nog eens 10 ingezonden dossiers voorgesteld.

Lees meer
 

VVJ legt memorandum voor aan toekomstige beleidsverantwoordelijken

De Vlaamse Vereniging van Journalisten (VVJ) bezorgde haar nota met aanbevelingen aan de beleidsverantwoordelijken die het na de verkiezingen van 26 mei voor het zeggen krijgen in Vlaanderen, België en Europa.

Lees meer
 

BeCommerce Market Monitor: 2018 absoluut recordjaar voor e-commerce in België

De Belgische e-commerce brak in 2018 alle records, dat blijkt uit de BeCommerce Market Monitor. In totaal gaf de Belgische shopper 10,67 miljard euro uit online, dat is een half miljard meer dan in 2017 en een stijging van maar liefst 6%.

Lees meer
 

VRT NWS: focus op belangrijk of op interessant?

Is het de taak van de openbare omroep om belangrijke zaken te melden, of om nieuws te brengen dat de mensen willen lezen? Die vragen krijgen de komende tijd een antwoord. De VRT zoekt namelijk 500 testers voor een gepersonaliseerd nieuwsaanbod.

Lees meer
 

Politieke communicatie: voorbij het status quo

Charles Michel en zijn collega-ministers krijgen af te rekenen met klimaatspijbelaars, gele hesjes en andere vormen van onrust. PUB sprak over deze stormachtige politieke tijden met Dave Sinardet, professor aan de VUB.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Agenda

BeGeo
19 maart 2019 | 08:00 - 17:00
Special AMMA Research & Innovation Session
19 maart 2019 | 09:00 - 12:30
UBA Trends Day
21 maart 2019 | 08:30 - 18:15
Trade & Shopper Marketing Congress
21 maart 2019 | 09:30 - 18:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.848 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.140
  • vakpers: 672
  • dagbladen: 314
  • huis-aan-huisbladen: 588
  • out-of-home: 1.100
  • radio/TV: 513
  • digitaal: 1.789
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.