Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.
De MediaSpecs database biedt informatie en inspiratie voor al uw mediaplannen en perslijsten. Met de lente in zicht, kan u alle media en redactionele specials terugvinden over o.a. tuinen, tuinieren, mode, fietsen en wandelen.
Nog niet geabonneerd? Contacteer ons voor meer informatie.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Quentin – Océane
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
11/03/2019
|
|
|
|
|
|
Marc Fauconnier, CEO van FamousGrey, kan de huidige malaise in marketing en communicatie niet meer aanzien en slaakt een alarmkreet. Merken waren vroeger van ons allemaal en verkruimelen nu tot hyperindividuele ervaringen. Lees hier zijn betoog.
Lees meer
|
|
|
|
Het video targetingaanbod Catch Me omvat 3 segmentcategorieën en biedt adverteerders de mogelijkheid hun doelgroep te bereiken via sociodemografisch profiel (leeftijd/geslacht), woonplaats of interesses/surfgedrag.
Lees meer
|
|
|
|
Internep, het audiovisuele agentschap van de Belgische groep Rossel, heeft het audiovisuele persagentschap Ouest Info overgekocht van TF1.
Lees meer
|
|
|
|
De Nederlandse supermarktketen Jumbo heeft mediabureau Initiative gekozen voor het beheer van hun mediabudget. De samenwerking start op 1 april. Tegen eind 2019 wil Jumbo een eerste winkel geopend hebben in België.
Lees meer
|
|
|
|
Mindshare heeft de komst afgerond van Senior Media Consultant Johan Putseys. Daarnaast werd ook Kevin Liefooghe aangeworven, hij zal het audiovisuele team versterken.
Lees meer
|
|
|
|
Jeroen Bernaer vervoegt het strategisch communicatie-adviesbureau Outsource Communications en gaat er als Communication Expert aan de slag. Hij wordt er met zijn 10 jaar ervaring verantwoordelijk voor de opvolging van nieuwe klanten.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
De redacties hebben ook deze maand weer een reeks uiteenlopende onderwerpen gepland zoals lente, diëten, verpleging, wielrennen en voetbal. Dit uitgebreide redactionele aanbod is een belangrijke inspiratie voor mediaplannen en perslijsten.
Lees meer
|
|
|
|
Een paar keer per jaar licht RECMA de sector van de mediabureaus door. Ondanks een lichte daling van hun portfoliogroei sinds 2017, is Space in België nog steeds de nummer 1.
Lees meer
|
|
|
|
Het mediabureau Maxus wil de positieve lijn van 2018 doortrekken en voert daarom grote veranderingen door in de teamstructuur: 'Bye bye digital planning'.
Lees meer
|
|
|
|
De Belgian Association of Marketing (BAM) en Brightfish slaan de handen in elkaar om een jong Belgisch marketingduo de kans te geven om deel te nemen aan de Young Marketers Competition van de Cannes Lions.
Lees meer
|
|
|
|
Brightfish, de regie voor bioscoopreclame in België, mag opnieuw reclamemakers naar Cannes sturen om deel te nemen aan de Young Lions Film Competition. Teams krijgen tijd tot 24 maart om hun spot in te dienen.
Lees meer
|
|
|
|
Hoe moeten merken het groeiende verlangen naar een duurzamere wereld integreren in hun communicatie? Welke zijn de valkuilen en welke technieken werken? De antwoorden hoort u tijdens de PUB Breakfast Session van 25 maart met Nicolas Lambert.
Lees meer
|
|
|
|
Lezers hebben meer vertrouwen in het nieuwsmedium én de adverteerder wanneer native advertenties duidelijk en gedetailleerd gelabeld worden. Dat blijkt een onderzoek van de UAntwerpen.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
13 maart 2019 | 18:30 - 23:00
|
14 maart 2019 | 09:00 - 17:00
|
14 maart 2019 | 09:30 - 19:30
|
14 maart 2019 | 12:00 - 18:00
|
21 maart 2019 | 08:30 - 18:15
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.841 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.143
- vakpers: 673
- dagbladen: 313
- huis-aan-huisbladen: 590
- out-of-home: 1.079
- radio/TV: 516
- digitaal: 1.809
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|