MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

De MediaSpecs database biedt informatie en inspiratie voor al uw mediaplannen en perslijsten. Met de lente in zicht, kan u alle media en redactionele specials terugvinden over o.a. tuinen, tuinieren, mode, fietsen en wandelen.

Nog niet geabonneerd? Contacteer ons voor meer informatie.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Quentin – Océane

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

11/03/2019

Marc Fauconnier: Wat een natte droom leek voor adverteerders dreigt nu te ontaarden in een nachtmerrie

Marc Fauconnier, CEO van FamousGrey, kan de huidige malaise in marketing en communicatie niet meer aanzien en slaakt een alarmkreet. Merken waren vroeger van ons allemaal en verkruimelen nu tot hyperindividuele ervaringen. Lees hier zijn betoog.

Lees meer
 

RMB introduceert het video targetingaanbod Catch Me

Het video targetingaanbod Catch Me omvat 3 segmentcategorieën en biedt adverteerders de mogelijkheid hun doelgroep te bereiken via sociodemografisch profiel (leeftijd/geslacht), woonplaats of interesses/surfgedrag.

Lees meer
 

Rossel koopt Ouest Info over van TF1

Internep, het audiovisuele agentschap van de Belgische groep Rossel, heeft het audiovisuele persagentschap Ouest Info overgekocht van TF1.

Lees meer
 

Jumbo legt mediabudget in handen van Initiative

De Nederlandse supermarktketen Jumbo heeft mediabureau Initiative gekozen voor het beheer van hun mediabudget. De samenwerking start op 1 april. Tegen eind 2019 wil Jumbo een eerste winkel geopend hebben in België.

Lees meer
 

Mindshare versterkt zich met Johan Putseys en Kevin Liefooghe

Mindshare heeft de komst afgerond van Senior Media Consultant Johan Putseys. Daarnaast werd ook Kevin Liefooghe aangeworven, hij zal het audiovisuele team versterken.

Lees meer
 

Outsource breidt team uit met Jeroen Bernaer als Communication Expert

Jeroen Bernaer vervoegt het strategisch communicatie-adviesbureau Outsource Communications en gaat er als Communication Expert aan de slag. Hij wordt er met zijn 10 jaar ervaring verantwoordelijk voor de opvolging van nieuwe klanten.

Lees meer
 

Speciaal voor onze abonnees: duik met MediaSpecs de lente in, de redactionele kalenders zorgen voor heel wat inspiratie

De redacties hebben ook deze maand weer een reeks uiteenlopende onderwerpen gepland zoals lente, diëten, verpleging, wielrennen en voetbal. Dit uitgebreide redactionele aanbod is een belangrijke inspiratie voor mediaplannen en perslijsten.

Lees meer
 

Space en GroupM winnaars nieuwe RECMA-ranking

Een paar keer per jaar licht RECMA de sector van de mediabureaus door. Ondanks een lichte daling van hun portfoliogroei sinds 2017, is Space in België nog steeds de nummer 1.

Lees meer
 

Maxus kiest voor nieuwe teamstructuur

Het mediabureau Maxus wil de positieve lijn van 2018 doortrekken en voert daarom grote veranderingen door in de teamstructuur: 'Bye bye digital planning'.

Lees meer
 

BAM en Brightfish zoeken jonge marketingtalenten voor Young Marketers Competition

De Belgian Association of Marketing (BAM) en Brightfish slaan de handen in elkaar om een jong Belgisch marketingduo de kans te geven om deel te nemen aan de Young Marketers Competition van de Cannes Lions.

Lees meer
 

De Young Lions Film Competition is officieel geopend

Brightfish, de regie voor bioscoopreclame in België, mag opnieuw reclamemakers naar Cannes sturen om deel te nemen aan de Young Lions Film Competition. Teams krijgen tijd tot 24 maart om hun spot in te dienen.

Lees meer
 

Nicolas Lambert over het maken van een duurzaam merk

Hoe moeten merken het groeiende verlangen naar een duurzamere wereld integreren in hun communicatie? Welke zijn de valkuilen en welke technieken werken? De antwoorden hoort u tijdens de PUB Breakfast Session van 25 maart met Nicolas Lambert.

Lees meer
 

Duidelijk label bij gesponsorde nieuwsartikels komt lezersvertrouwen ten goede

Lezers hebben meer vertrouwen in het nieuwsmedium én de adverteerder wanneer native advertenties duidelijk en gedetailleerd gelabeld worden. Dat blijkt een onderzoek van de UAntwerpen.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Agenda

Best Brands Awards
13 maart 2019 | 18:30 - 23:00
BAM Student Congress
14 maart 2019 | 09:00 - 17:00
AI 4 Business Summit
14 maart 2019 | 09:30 - 19:30
Voka Congres: Communiquoi? en Comma Awards
14 maart 2019 | 12:00 - 18:00
UBA Trends Day
21 maart 2019 | 08:30 - 18:15
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.841 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.143
  • vakpers: 673
  • dagbladen: 313
  • huis-aan-huisbladen: 590
  • out-of-home: 1.079
  • radio/TV: 516
  • digitaal: 1.809
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.