MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

Ook voor uw collega’s kan onze newsletter een nuttige informatiebron zijn om het medialandschap te volgen.
Zij kunnen zich hier gratis inschrijven.

Op zoek naar een handig overzicht van alle media, up-to-date en compleet?
Contacteer ons voor meer informatie over de mediadatabase.

Vergeet ook niet ten laatste morgen jullie dossiers in te dienen voor de AMMA Awards.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Quentin – Océane

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

04/03/2019

Mediahuis presenteert cijfers 2018: sterk resultaat TMG zorgt voor omzetstijging van 28%

Mediahuis heeft in 2018 haar positie in de Belgisch-Nederlandse markt versterkt, ondanks de blijvende uitdagende marktomstandigheden. De groep realiseerde een geconsolideerde omzet van €819 miljoen (+28%) en een REBITDA van €91 miljoen (+26%).

Lees meer
 

Roularta knoopt aan met winst na verkoop Medialaan

Roularta heeft in 2018 een nettoresultaat behaald van 78,9 miljoen euro, twaalf maanden eerder was er nog een verlies van 13 miljoen euro. De winst werd vooral behaald door een hoge meerwaarde op de verkoop van Medialaan.

Lees meer
 

Outbrain en Ligatus bundelen krachten

Outbrain heeft een overeenkomst om Ligatus over te nemen via een aandelendeal. Door het toevoegen van het native netwerk van Ligatus zal Outbrain haar positie in Europa versterken met meer dan 1.400 premium uitgevers, waaronder RTL en Femme Actuelle.

Lees meer
 

Adweek roept OMD uit tot Global Media Agency of the Year

OMD Worldwide, deel van de Omnicom Media Group, is door Adweek uitgeroepen tot Global Media Agency of the Year. Het toonaangevende Amerikaanse marketingtijdschrift koos voor OMD omwille van de veerkracht die het agentschap toonde na een minder 2017.

Lees meer
 

Vlamingen volgen nieuws nog altijd hoofdzakelijk via radio en tv

Uit onderzoek van Statistiek Vlaanderen blijkt dat meer dan acht op de tien Vlamingen minstens één keer per week het nieuws via radio of tv volgen. Ondanks het toenemend belang van internet blijven ze daarmee de belangrijkste informatiebron.

Lees meer
 

ICMF-studie: Inhaalbeweging van België nodig op vlak van contentmarketing

Vakvereniging Custo maakte de resultaten bekend van het ICMF-onderzoek naar de stand van contentmarketing in 8 landen. Daaruit blijkt dat de evolutie in ons land trager gaat, al staan we wel sterk op het vlak van sociale media en contentpromotie.

Lees meer
 

Kris Van Haver herverkozen als voorzitter Vlaamse Vereniging van Journalisten (VVJ)

Journaliste Kris Van Haver van De Tijd is herverkozen als voorzitter van de Vlaamse Vereniging van Journalisten (VVJ). Belga-journalist Gérard Gaudin werd als voorzitter gekozen van de Franstalige journalistenvereniging AJP.

Lees meer
 

Florence Muls volgt Baudouin Velge op als Managing Director van Interel Belgium

In mei vervoegt Florence Muls communicatie- en PR-bureau Interel Belgium als Managing Director. Daarmee volgt ze Baudouin Velge op, die 10 jaar aan het hoofd stond en voortaan klanten zal begeleiden.

Lees meer
 

Elodie Usai gaat nieuwe uitdaging aan bij GroupM

Elodie Usai gaat vanaf 8 maart aan de slag bij GroupM als digitale lead voor L'Equipe L’Oréal.

Lees meer
 

Dalia Marogy en Sandra Vercruysse versterken het sales team van Metro

Metro versterkt haar sales team en werft twee nieuwe medewerksters aan. Dalia Marogy wordt Key Account Manager en zal het aanspreekpunt zijn voor institutionele relaties, Sandra Vercruysse zal de functie van Key Account Manager Job op zich nemen.

Lees meer
 

Herpositionering Strategie

De herpositionering van communicatiebureau Strategie is tekenend voor de manier waarom de communicatiesector zich moet heruitvinden.

Lees meer
 

Lijncom organiseert wedstrijd voor jong creatief talent

Lijncom lanceert een wedstrijd waarbij creatieven een opmerkelijke reclamecampagne op bus of tram kunnen inzenden. De regie wil durvers de kans geven om te schitteren in het straatbeeld, want de winnende campagne wordt ook effectief uitgevoerd.

Lees meer
 

Media Mol gaat nationaal

Media Mol, specialist in digitale infoschermen bij erkende vastgoedkantoren, wil voortaan ook de grote nationale adverteerders warm maken om te adverteren op hun netwerk.

Lees meer
 

BAM bekroont 5 Master Marketers, Jan Callebaut krijgt een Lifetime Achievement Award

Op 28 maart bekroont BAM 5 nieuwe Master Marketers voor hun inzet in marketing: Hilde Boeykens, Karen Corrigan, Francis Debeuckelaere, Frederic Larmuseau en Jean-Jacques Velkeniers. Jan Callebaut neemt een Lifetime Achievement Award in ontvangst.

Lees meer
 

YMCE en UMA onthullen de genomineerden voor de YMCE Strategy 2019

Op 26 februari vond de competitie plaats voor de YMCE Awards (onderdeel Strategy). Daar nomineerde de vakjury uit 12 jonge media-experten drie duo's die kans maken op de begeerde YMCE Strategy Award.

Lees meer
 

Fabrice Massin onder de indruk van data in Las Vegas

Fabrice Massin bracht een bezoek aan CES in Las Vegas en was onder de indruk van wat data straks betekenen voor media en voor communicatie in het algemeen.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Agenda

Best Brands Awards
13 maart 2019 | 18:30 - 23:00
BAM Student Congress
14 maart 2019 | 09:00 - 17:00
UBA Trends Day
21 maart 2019 | 08:30 - 18:15
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.875 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.151
  • vakpers: 672
  • dagbladen: 308
  • huis-aan-huisbladen: 593
  • out-of-home: 1.056
  • radio/TV: 520
  • digitaal: 1.853
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.