Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.
Ook voor uw collega’s kan onze newsletter een nuttige informatiebron zijn om het medialandschap te volgen.
Zij kunnen zich hier gratis inschrijven.
Op zoek naar een handig overzicht van alle media, up-to-date en compleet?
Contacteer ons voor meer informatie over de mediadatabase.
Vergeet ook niet ten laatste morgen jullie dossiers in te dienen voor de AMMA Awards.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Quentin – Océane
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
04/03/2019
|
|
|
|
|
|
Mediahuis heeft in 2018 haar positie in de Belgisch-Nederlandse markt versterkt, ondanks de blijvende uitdagende marktomstandigheden. De groep realiseerde een geconsolideerde omzet van €819 miljoen (+28%) en een REBITDA van €91 miljoen (+26%).
Lees meer
|
|
|
|
Roularta heeft in 2018 een nettoresultaat behaald van 78,9 miljoen euro, twaalf maanden eerder was er nog een verlies van 13 miljoen euro. De winst werd vooral behaald door een hoge meerwaarde op de verkoop van Medialaan.
Lees meer
|
|
|
|
Outbrain heeft een overeenkomst om Ligatus over te nemen via een aandelendeal. Door het toevoegen van het native netwerk van Ligatus zal Outbrain haar positie in Europa versterken met meer dan 1.400 premium uitgevers, waaronder RTL en Femme Actuelle.
Lees meer
|
|
|
|
OMD Worldwide, deel van de Omnicom Media Group, is door Adweek uitgeroepen tot Global Media Agency of the Year. Het toonaangevende Amerikaanse marketingtijdschrift koos voor OMD omwille van de veerkracht die het agentschap toonde na een minder 2017.
Lees meer
|
|
|
|
Uit onderzoek van Statistiek Vlaanderen blijkt dat meer dan acht op de tien Vlamingen minstens één keer per week het nieuws via radio of tv volgen. Ondanks het toenemend belang van internet blijven ze daarmee de belangrijkste informatiebron.
Lees meer
|
|
|
|
Vakvereniging Custo maakte de resultaten bekend van het ICMF-onderzoek naar de stand van contentmarketing in 8 landen. Daaruit blijkt dat de evolutie in ons land trager gaat, al staan we wel sterk op het vlak van sociale media en contentpromotie.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Journaliste Kris Van Haver van De Tijd is herverkozen als voorzitter van de Vlaamse Vereniging van Journalisten (VVJ). Belga-journalist Gérard Gaudin werd als voorzitter gekozen van de Franstalige journalistenvereniging AJP.
Lees meer
|
|
|
|
In mei vervoegt Florence Muls communicatie- en PR-bureau Interel Belgium als Managing Director. Daarmee volgt ze Baudouin Velge op, die 10 jaar aan het hoofd stond en voortaan klanten zal begeleiden.
Lees meer
|
|
|
|
Elodie Usai gaat vanaf 8 maart aan de slag bij GroupM als digitale lead voor L'Equipe L’Oréal.
Lees meer
|
|
|
|
Metro versterkt haar sales team en werft twee nieuwe medewerksters aan. Dalia Marogy wordt Key Account Manager en zal het aanspreekpunt zijn voor institutionele relaties, Sandra Vercruysse zal de functie van Key Account Manager Job op zich nemen.
Lees meer
|
|
|
|
De herpositionering van communicatiebureau Strategie is tekenend voor de manier waarom de communicatiesector zich moet heruitvinden.
Lees meer
|
|
|
|
|
Lijncom lanceert een wedstrijd waarbij creatieven een opmerkelijke reclamecampagne op bus of tram kunnen inzenden. De regie wil durvers de kans geven om te schitteren in het straatbeeld, want de winnende campagne wordt ook effectief uitgevoerd.
Lees meer
|
|
|
|
Media Mol, specialist in digitale infoschermen bij erkende vastgoedkantoren, wil voortaan ook de grote nationale adverteerders warm maken om te adverteren op hun netwerk.
Lees meer
|
|
|
|
Op 28 maart bekroont BAM 5 nieuwe Master Marketers voor hun inzet in marketing: Hilde Boeykens, Karen Corrigan, Francis Debeuckelaere, Frederic Larmuseau en Jean-Jacques Velkeniers. Jan Callebaut neemt een Lifetime Achievement Award in ontvangst.
Lees meer
|
|
|
|
Op 26 februari vond de competitie plaats voor de YMCE Awards (onderdeel Strategy). Daar nomineerde de vakjury uit 12 jonge media-experten drie duo's die kans maken op de begeerde YMCE Strategy Award.
Lees meer
|
|
|
|
Fabrice Massin bracht een bezoek aan CES in Las Vegas en was onder de indruk van wat data straks betekenen voor media en voor communicatie in het algemeen.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
13 maart 2019 | 18:30 - 23:00
|
14 maart 2019 | 09:00 - 17:00
|
21 maart 2019 | 08:30 - 18:15
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.875 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.151
- vakpers: 672
- dagbladen: 308
- huis-aan-huisbladen: 593
- out-of-home: 1.056
- radio/TV: 520
- digitaal: 1.853
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|