MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.
Voor dagelijkse berichtgeving verwijzen we u graag door naar www.mediaspecs.be.

Klik hier of contacteer ons voor meer informatie over de mediadatabase.
Een handig overzicht van alle media, up-to-date en compleet. Multi-criteria, multi-export.

Veel leesplezier! Tot binnenkort.

Bart – Wim – Avril – Nick – Quentin – Océane

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

25/02/2019

Btw op digitale kranten wordt afgeschaft

De federale regering wil een btw-tarief van nul procent instellen op digitale kranten en tijdschriften. Btw op e-books wordt in het voorstel eveneens verlaagd. Op die manier worden de tarieven van de digitale en papieren publicaties gelijkgeschakeld.

Lees meer
 

Trendrapport 2019 van Wijs (12de editie) met: Belgen in het buitenland, “building a machine learning company”, data over reëel gedrag, enz.

Het 12de Trendrapport van agentschap Wijs werd woensdag 20/2 voorgesteld. Daarin bekijken 9 Belgen actief in het buitenland de digitale evolutie vanuit hun gastland. Bart De Waele, CEO van Wijs, licht zijn visie toe in dit artikel.

Lees meer
 

Imec Digimeter: evenveel Vlamingen optimistisch als pessimistisch over technologie

De Vlaming is zich bewust van de voor- en nadelen van nieuwe technologieën én grijpt terug naar de traditionele media voor zijn nieuwsconsumptie. Dat blijkt uit de Digimeter van Imec na een bevraging bij bijna 5.000 Vlamingen naar hun mediagebruik.

Lees meer
 

Tomorrowland lanceert eigen digitaal radiostation voor 15de verjaardag

Voor zijn 15de verjaardag lanceert het dancefestival Tomorrowland 'Tomorrowland One World Radio', een eigen digitaal radiokanaal en contentplatform. Tot 31 augustus kan je via de website, app en binnenkort ook DAB+ 24/7 luisteren naar programma's.

Lees meer
 

The Oval Office rekruteert 7 nieuwe talenten en zet veelzijdigheid centraal

Veelzijdigheid en diversiteit zitten in het DNA van communicatiebureau The Oval Office. Die veelzijdigheid is de centrale boodschap van een nieuwe employer branding campagne waarmee het bureau 7 nieuwe medewerkers wil aantrekken.

Lees meer
 

Chantal Moyaert versterkt het team van Welcome Media

Welcome Media, de regie van bpost voor in-home advertising, heeft er een ervaren collega bij: Chantal Moyaert. Als Account Manager Media Agencies zal ze mediabureaus bijstaan om direct mail en door-to-door op een impactvolle manier in te zetten.

Lees meer
 

Offline media-investeringen in 2018: de recessie treedt in

Space maakte een analyse van de Nielsen-cijfers over de totale investeringen in de Belgische mediamarkt voor het hele jaar 2018. De jaarbalans in de offlinemarkt sluit af met een lichte daling. Lees er meer over in de Space Essentials Newsletter.

Lees meer
 

De beste Belgische content marketingcases van 2018

Voor het tweede jaar op rij publiceert de Expert Hub Content Marketing van de Belgian Association of Marketing (BAM) een casebook met de meest opvallende cases van het afgelopen jaar.

Lees meer
 

Kan positief nieuws de wereld redden?

Provincie Antwerpen, de Vlaamse Vereniging van Journalisten en het 4de Pijlersteunpunt organiseren op dinsdag 26 februari een inspiratieavond over de maatschappelijke betrokkenheid die goed nieuws teweeg kan brengen.

Lees meer
 

JCDecaux lanceert publieksmeting op luchthavens

JCDecaux, aanwezig in 215 luchthavens op 5 continenten, lanceert AAM (Airport Audience Measurement). Deze internationale publieksmeting wil adverteerders en bureaus homogene meetindicatoren aanbieden.

Lees meer
 

Karl Lagerfeld, meester van campagnes

Karl Lagerfeld, de veelbesproken modeontwerper van Chanel, is op 85-jarige leeftijd overleden. Hij stond sinds 1983 aan het hoofd van het iconische modehuis. PUB maakte voor zijn abonnees een overzicht van enkele spraakmakende reclamecampagnes.

Lees meer
 

Oproep aan alle mediaplanners en -agentschappen!

Op 9 mei worden de jaarlijkse AMMA Awards uitgereikt in Kinepolis Imagibraine. Wie op het AMMA-podium wil staan, moet nu een dossier maken en ten laatste op 5 maart doorsturen naar de organisatie.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Agenda

Revenue Boulevard
26 februari 2019 | 09:30 - 18:00
Nieuws geeft hoop!
26 februari 2019 | 19:00 - 23:30
CommPass Masterclass: Digital Effectiveness
28 februari 2019 | 09:00 - 12:30
Cube Congres: Humanizing Data in a Digital World
28 februari 2019 | 14:00 - 20:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.875 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.151
  • vakpers: 672
  • dagbladen: 308
  • huis-aan-huisbladen: 593
  • out-of-home: 1.056
  • radio/TV: 520
  • digitaal: 1.853
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.