MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

Voor meer informatie over onze mediadatabase kan u op onze website terecht.

Wie op het podium van de AMMA Awards wil staan, moet nu een dossier maken en ten laatste op 5 maart doorsturen.

Aan alle mediaplanners en -agentschappen doen wij dan ook een oproep om dossiers in te dienen voor deze jaarlijkse hoogmis van de mediasector op 9 mei in Kinepolis Imagibraine.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Quentin – Océane

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

18/02/2019
RMB_IMU_FLASH_DEF

Uitgesteld kijken neemt toe: “Overheid moet dringend duwtje in de rug geven”

Uit een hoorzitting in het Vlaams Parlement blijkt dat de audiovisuele sector wacht op een duwtje in de rug van de overheid om samen een antwoord te vinden op het veranderende kijkgedrag en de toenemende internationale concurrentie zoals Netflix.

Lees meer
 

Ontwikkeling van DAB+ in Franstalig België: stand van zaken

Drie maanden na de lancering van DAB+ in Franstalig België maakt maRadio.be de balans op. Ze besluiten dat slechts 2 van de 5 belangrijkste factoren tot hiertoe geïmplementeerd zijn om van de DAB+ technologie een succes te maken.

Lees meer
 

De nieuwe publicatie CIM OOH integreert nu ook DOOH

De nieuwe CIM Out-of-Home studie integreert de nieuwe types van digitale affichage. Vanaf nu bevat de studie een specifieke berekening van de zichtbaarheid voor Digital Out-of-Home en een uitbreiding van de exploitatiesoftware.

Lees meer
 

Nieuw bij Medialaan – de Persgroep Advertising: een 100% viewable displayaanbod en 2 nieuwe impactformaten

Dit jaar wil Medialaan – de Persgroep Advertising volop inzetten op viewability en daarom lanceert het nieuwe mogelijkheden: enerzijds een 100% viewable aanbod en anderzijds twee impactformaten binnen het al bestaande displayaanbod.

Lees meer
 

Franstalige nieuwszender LN24 begin september van start

De Franstalige nieuwszender Les News 24 (LN24) is vanaf 2 september beschikbaar op televisie. LN24 is de eerste nieuwsomroep in Franstalig België die de klok rond en zeven dagen op zeven beschikbaar zal zijn.

Lees meer
 

Oproep aan alle mediaplanners en -agentschappen!

Op 9 mei worden de jaarlijkse AMMA Awards uitgereikt in Kinepolis Imagibraine. Wie op het AMMA-podium wil staan, moet nu een dossier maken en ten laatste op 5 maart doorsturen naar de organisatie.

Lees meer
 

Deze Week Antwerpen: wijziging in edities

Vanaf 20 februari voert Roularta Local Media een aantal wijzigingen door in de edities van Deze Week Antwerpen. Deze Week Antwerpen Centrum en Antwerpen Oost worden geclusterd tot Deze Week Antwerpen Centrum - Oost.

Lees meer
 

Transfer tekent nieuwe overeenkomst met de Franstalige zender 13ème RUE

Reclameregie Transfer beheert voortaan de Belgische advertentieruimte op 13ème RUE, de Franstalige themazender voor thrillers en politiereeksen. Voortaan krijgen Belgische abonnees reclame van Belgische adverteerders te zien.

Lees meer
 

Mediafield hergroepeert zijn aanbod en lanceert “The Skyboard”

Mediafield vereenvoudigt zijn affichage-aanbod. Alle grote en verlichte dragers zullen ondergebracht worden onder één naam: The Skyboard.

Lees meer
 

DAB+, de radio van vandaag en morgen

Ter gelegenheid van Wereldradiodag en de studie van maRadio.be en Ipsos naar de bekendheid van DAB+ bij Franstalige luisteraars, zette PUB alles nog eens op een rijtje over wat we vandaag al weten over deze nieuwe manier van radio luisteren.

Lees meer
 

Weber Shandwick investeert in 4 nieuwe talenten in content, geïntegreerde media en digital

Communicatie- en PR-bureau Weber Shandwick kondigt de uitbreiding van zijn Belgische activiteiten aan en neemt met Liedewij Verbiest, Kevin Scheers, Shelley Dockx en Lisa De Bonnet vier nieuwe consultants aan.

Lees meer
 

Kris Hoflack wordt de nieuwe communicatiedirecteur van het Vlaams Parlement

Kris Hoflack, gewezen hoofdredacteur bij de VRT en VTM, wordt vermoedelijk de nieuwe communicatiedirecteur van het Vlaams Parlement. De benoeming is nog niet helemaal rond, maar zijn aanstelling kreeg alvast groen licht.

Lees meer
 

Aurélie Clément vervangt Massimo Papa als Trading & Revenue Director van RMB

Aurélie Clément neemt bij RMB de leiding over van de afdeling Trading & Revenue, de tweede commerciële pijler van het bedrijf. Ze neemt de fakkel over van Massimo Papa die acht jaar lang deze functie uitoefende.

Lees meer
 

Social Media Ranking: HLN aan kop

Het Laatste Nieuws blijft kampioen sociale media, zo blijkt uit de Social Media Ranking van januari. In deze real-time social media monitoring tool worden (online) mediabedrijven met elkaar vergeleken op basis van het aantal interacties.

Lees meer
 

Inzendingen 20ste editie Belgian Corporate Video Festival van start

Communicatie- en videoprofessionals kunnen op 6 juni weer terecht bij het Belgian Corporate Video Festival van organisatoren AP Hogeschool en Kanaal Z. Video's kunnen nu worden ingezonden.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Agenda

CDate Night
19 februari 2019 | 18:00 - 22:30
RetailDetail People Congress
21 februari 2019 | 09:30 - 18:30
PUB Breakfast Session met Pierre-Nicolas Schwab: Hoe algoritmes temmen?
25 februari 2019 | 08:00 - 10:30
Revenue Boulevard
26 februari 2019 | 09:30 - 18:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.875 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.151
  • vakpers: 672
  • dagbladen: 308
  • huis-aan-huisbladen: 593
  • out-of-home: 1.056
  • radio/TV: 520
  • digitaal: 1.853
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.