MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

Er is heel wat nieuws te melden, in deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week. Op www.mediaspecs.be brengen we dagelijks nieuws.

Daarnaast is er de MediaSpecs Database waar mediaplanners, adverteerders en PR-specialisten alle info over Belgische media kunnen vinden: print, online, out-of-home, radio en tv.

U vindt er reclametarieven en contactgegevens (sales en redactie), maar ook gegevens over bijvoorbeeld bereik, doelgroep of regio. Contacteer ons voor meer info of toegang tot de database.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Quentin – Océane

Wil u onze mailings niet meer ontvangen? Wijzig uw voorkeuren of schrijf uit.
Leest u de newsletter liever in het Frans? Klik hier.

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

11/02/2019
RMB_IMU_FLASH_DEF

Peter Field en Wim Vermeulen: “Make people feel good about your brand”

Marketing Effectiveness - Getting the balance right in 2019 - was het onderwerp van het namiddagseminarie op 5/2 van BAM en BVAM. MediaSpecs bracht de twee sprekers, Peter Field en Wim Vermeulen, samen voor een dubbelinterview.

Lees meer
 

De trends van 2019 in de communicatiesector

Erwin Jansen, Eva Devos, Gilles van Lembergen, Harry Demey, Karen Corrigan, Kris Govaerts, Stéphane Buisseret, Vinciane Morel en Johan Vandepoel brengen samen de trends van 2019 binnen de sector in kaart.

Lees meer
 

StuBru wipt over Qmusic, Radio 2 blijft grootste

Radio 2 blijft met 30,2 procent marktaandeel afgetekend de populairste radiozender van Vlaanderen. Op de tweede plaats staat Studio Brussel (11,8 procent) dat over Qmusic springt (11,4 procent). Dat blijkt uit de nieuwe cijfers van het CIM.

Lees meer
 

CIM-cijfers: analyses Medialaan, VRT, Nostalgie en RTL

Het CIM maakte de nieuwe luistercijfers bekend voor de periode september-december 2018. Klik hier voor de analyses van Medialaan, VRT, Nostalgie en RTL.

Lees meer
 

Publicarto nieuwe regie van SeniorenNet.be

Voortaan beheert Publicarto de commercialisering van SeniorenNet.be, de website voor 50-plussers, en de bijhorende wekelijkse nieuwsbrief SenNet Magazine.

Lees meer
 

Roularta, Mediahuis, VRT e.a. ondersteunen klimaatinitiatief Sign for my Future en vragen jouw handtekening voor een krachtig klimaatbeleid

Op 5 februari startte Sign for my Future, een burgerinitiatief voor het klimaat uitgegroeid tot de breedste coalitie ooit van o.a. jongeren, bedrijfsleiders en media. Onder meer Roularta, Mediahuis en VRT nemen deel en vragen jouw handtekening.

Lees meer
 

Lijncom stelt haar nieuwe structuur voor en werft zes nieuwe medewerkers aan

Het management team van Lijncom o.l.v. Christine Van den Berghe wordt samengesteld uit Marc Braeken, Lieve Meylemans, Inge De Baets, Herbert Mortier, Marc Staut en Mieke Van de Gehuchte. Daarnaast werft Lijncom 6 nieuwe krachten aan.

Lees meer
 

Thierry Van Zeebroeck vervoegt Advisory Board van Brightfish

Thierry Van Zeebroeck is begin februari lid geworden van de Advisory Board van bioscoopregie Brightfish. Hij zal het management strategisch advies geven om de onderneming verder te ontwikkelen.

Lees meer
 

Nieuws bij Mediaplus: Djuna Deleyn wordt Media Researcher en Evy Jansen start als Hybrid Channel Planner

Mediaplus, het media-agentschap van Serviceplan, investeert in zijn expertise door Djuna Deleyn in een nieuwe rol van Media Researcher te plaatsen. Evy Jansen versterkt het team als nieuwe Hybrid Channel Planner.

Lees meer
 

Stéphanie Van Geit versterkt het Social team van Mindshare

Stéphanie Van Geit gaat vanaf midden februari aan de slag bij het Social team van Mindshare. Ze verlaat Zenith waar ze de voorbije twee jaar actief was als Social Media Expert.

Lees meer
 

Nieuw: WikiRegs, het online platform over reclameregelgeving

Op 6 februari werd WikiRegs gelanceerd, een online tool voor communicatiebureaus om hun campagnes te toetsen aan de verschillende Europese reclameregelgevingen. Het is een samenwerking met organen zoals de JEP en hun Europese koepelvereniging EASA.

Lees meer
 

Loïc Nottet vertolkt “Supercalifragilisticexpialidocious” voor de comeback van Mary Poppins

Voor de promotie van de film 'Mary Poppins Returns' organiseerden F.L.A.S.H. en Havas Media een verrassende ontmoeting tussen Loïc Nottet en Mary Poppins. Nottet schittert en zorgt als ambassadeur voor een toename van de verkoopcijfers.

Lees meer
 

Record voor HLN.be in januari: dagelijks meer dan 2 miljoen bezoekers

HLN.be noteerde de afgelopen maand januari een record. De nieuwswebsite van Medialaan - de Persgroep Publishing trok elke dag gemiddeld meer dan 2 miljoen unieke bezoekers, zowel op het web als op de app.

Lees meer
 

VTM verjaardagsshow trekt meer dan 1,3 miljoen kijkers

De verjaardagsshow van 30 jaar VTM lokte op 1 februari 1.212.100 rechtstreekse kijkers naar het scherm. Dat is een opmerkelijk marktaandeel van 61,7%. Met de uitgestelde kijkers erbij, bereikte VTM een record van 1.350.000 Vlamingen.

Lees meer
 

RTBF: positieve balans na 10 jaar investeringen in webcreaties

De RTBF blikt tevreden terug op 10 jaar investeringen in webcreaties. In 2009 nam de Franstalige openbare omroep de beslissing om in te zetten op digitale inhoud. De afgelopen 10 jaar werden er 41 projecten ondersteund.

Lees meer
 

BeCommerce lanceert 5de editie van Shopping100

BeCommerce stelt de nieuwste editie van de jaarlijkse Shopping100 voor. Die biedt een overzicht van de 100 beste webshops in het Belgische e-commerce landschap en steunt voortaan op een vernieuwde methodologie die de digitale voetafdruk meet.

Lees meer
 

Etnomarketing verkozen als BAM Marketing Book 2018

Het boek Etnomarketing van auteur Rachid Lamrabat is door de leden van BAM en de marketingcommunity uitgeroepen tot BAM Marketing Book of the Year 2018. Het boek behaalde 31% van de meer dan 2.200 uitgebrachte stemmen.

Lees meer
 

BAM biedt opleidingstraject op maat

Bijleren is een van de belangrijkste pijlers van BAM en daarom kan er nu ook een gepersonaliseerd individueel traject samengesteld worden, naast het maatwerk voor de bedrijven via de bestaande In-Company opleidingen.

Lees meer
 

Hoe algoritmes temmen?

Geen enkele communicatiecampagne, marketingstrategie of mediaplan kan zonder algoritmes. Pierre-Nicolas Schwab, directeur van het marketingbureau IntoTheMinds en CRM Manager van de RTBF, leidt op maandag 25 februari een Breakfast Session by PUB.

Lees meer
 

Cube organiseert congres ‘Humanizing Data in a digital world’

Cube (Consumer Understanding Belgium) organiseert op 28 februari haar jaarlijks congres. Het thema voor dit jaar is hoe data in deze digitale wereld vermenselijkt kunnen worden.

Lees meer
 

Reclame en podcast: (nog) weinig weerklank in België

Podcasting is vooralsnog een nichesegment in België, maar in de Verenigde Staten is het een heus fenomeen. Lees er meer over in de Space Essentials Newsletter.

Lees meer
 

Super Bowl 2019: de spotjes

Ook benieuwd naar de reclamespotjes van de afgelopen Super Bowl?

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Agenda

CommPass Masterclass: TV & Radio Research in Motion
14 februari 2019 | 09:00 - 12:30
CDate Night
19 februari 2019 | 18:00 - 22:30
PUB Breakfast Session met Pierre-Nicolas Schwab: Hoe algoritmes temmen?
25 februari 2019 | 08:00 - 10:30
Revenue Boulevard
26 februari 2019 | 09:30 - 18:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.875 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.151
  • vakpers: 672
  • dagbladen: 308
  • huis-aan-huisbladen: 593
  • out-of-home: 1.056
  • radio/TV: 520
  • digitaal: 1.853
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.