MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

Ook voor uw collega’s kan onze newsletter een handige informatiebron zijn. Zij kunnen zich hier gratis inschrijven.

Enkele newsletters gemist? U vindt ze allemaal makkelijk terug in ons archief dat tot meer dan 10 jaar teruggaat.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Quentin – Océane

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

21/01/2019

VIER wil ook in voorjaar uitdager zijn van VTM en Eén

VIER pakt dit voorjaar uit met nieuwe seizoenen van bekende sterkhouders, nieuwe eigen programma's en drie nieuwe schermgezichten (Dina Tersago, Evi Hanssen en Viktor Verhulst). Hiermee wil het VTM en Eén het vuur aan de schenen blijven leggen.

Lees meer
 

Peter Quaghebeur: “SBS haalt adverteerders van Facebook en Google terug naar de Vlaamse televisie”

Peter Quaghebeur, de CEO van SBS Belgium, is tevreden over de resultaten van VIER, VIJF en ZES. Hij ziet SBS als dé uitdager op de advertentiemarkt, onder andere door het aanbieden van addressable advertising bij live tv-kijken.

Lees meer
 

Franstalig radiofrequentieplan: officiële aanbesteding gelanceerd

De aanbesteding van het Franstalige radiofrequentieplan 2019 is officieel gepubliceerd in het Belgisch Staatsblad. Nieuw dit jaar is dat de aanbesteding zowel analoge (FM) als digitale (DAB+) radiofrequenties bevat.

Lees meer
 

Charlie Magazine luidt de noodklok en roept lezers op te betalen voor journalistiek

Charlie Magazine trapt een grote fundraisingactie af om haar plek op het internet te behouden. Het wil 100.000 euro ophalen om haar toekomst veilig te stellen.

Lees meer
 

RMB en TargetSpot gaan elk hun eigen weg

Na een succesvolle samenwerking van twee jaar in het commercialiseren van digitale audioreclame, pakken RMB en TargetSpot elk hun eigen mediaportefeuille weer op. De twee regies beëindigen hun partnership in goede verstandhouding.

Lees meer
 

Mediageuzen investeert in DOOH en data voor Delhaize 2m²

Mediageuzen, de exclusieve aanbieder van 2m² bij Delhaize, investeert in digitale reclamedragers in de grootste verkooppunten. Bovendien zorgen ze na iedere campagne ook voor een Post Campaign Report.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Knack Weekend Black en Le Vif Weekend Black krijgen luxueuze upgrade

Knack Weekend en Le Vif Weekend krijgen een nieuwe look die internationaler, luxueuzer en innovatiever is. De eerste editie die in de nieuwe stijl uitgegeven wordt, is de Black Mode op woensdag 13 februari.

Lees meer
 

The Pool breidt crossmediaal aanbod uit en versterkt zich met Katrien Willems

The Pool, de crossmedia-cel van Mediahuis Connect en SBS Belgium, breidt uit. Voortaan maken ook Roularta Media Group en IP Radio deel uit van het aanbod. Daarnaast versterkt Katrien Willems het bedrijf als Crossmedia Ambassador.

Lees meer
 

Mass Transit Media versterkt salesteam

Mass Transit Media, de uitgever van Metro en Zita.be, breidt zijn salesteam verder uit met Frédéric De Decker, Willem Winnock en Benoit Focant.

Lees meer
 

Primetime Communication wordt Remy Communication

Het Leuvense communicatiebureau Primetime Communication, onderdeel van de Primetime Group, zal voortaan door het leven gaan als Remy Communication met Katrien Houtmeyers als Managing Director.

Lees meer
 

Interview met De Tijd: “Onze USP is geloofwaardigheid”

Kantar TNS onderzocht eind vorig jaar op vraag van Trustmedia of en hoe de Belgen het nieuws nog volgen. PUB komt hier graag op terug en had een interview met Frederik Delaplace, Hans De Rore en Bart Gunst.

Lees meer
 

Dentsu Aegis Network benoemt Arjan Pomper als nieuwe CEO in België, Carat en Vizeum samengebracht o.l.v. Sabrina Van Cutsem

Arjan Pomper is benoemd tot CEO van Dentsu Aegis Network België. Hij volgt daarmee Laurent Lejeune op die sinds begin 2016 deze rol vervulde. Ook Annelore van Hove, Managing Director van Carat, verlaat het bedrijf.

Lees meer
 

Corentin Franzin wordt Client Lead Unilever bij Mindshare dat ook Claudia Pacitti verwelkomt

Na de benoeming van Suzanne Stroobants als Managing Director werd Corentin Franzin aangeduid als Client Lead Unilever. Claudia Pacitti maakt de overstap naar Mindshare en wordt verantwoordelijk voor de strategie van de overige klanten van het bureau.

Lees meer
 

Veerle Van Roy kiest voor nieuw avontuur bij Wavemaker

Veerle Van Roy gaat aan de slag bij Wavemaker als Senior Communication Advisor. Na meer dan 20 jaar bij OMD besloot ze om een nieuwe uitdaging aan te gaan.

Lees meer
 

Programmatic expert Gamned! lanceert Emerge!

Gamned!, expert in programmatic advertising sinds 2009, lanceert Emerge!. Dat is een dienst voor adverteerders die aan het werk gaat met “nog onderbelichte wetenschappelijke datagegevens” om zo nieuwe marketinginzichten aan te bieden.

Lees meer
 

News made by PUB: jarig Kuifje krijgt cadeaus

Met onder andere de verkoop van 275 miljoen albums in 110 talen is Kuifje meer dan ooit een wereldicoon. De 90ste verjaardag biedt de gelegenheid de universele waarden van Hergés creatie onder de aandacht te brengen.

Lees meer
 

Agenda

CommPass Session: The challenges of 2019
22 januari 2019 | 16:00 - 18:00
PUB Breakfast Session: Radioreclame
28 januari 2019 | 08:00 - 10:30
BMMA Lunch: Mieke Debeerst en Aude Mayence
29 januari 2019 | 12:00 - 14:00
RetailDetail Omnichannel Congress
31 januari 2019 | 10:00 - 18:30
Merit Awards
31 januari 2019 | 19:00 - 23:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.896 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.157
  • vakpers: 674
  • dagbladen: 309
  • huis-aan-huisbladen: 595
  • out-of-home: 1.056
  • radio/TV: 519
  • digitaal: 1.867
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.