CommPass Session op dinsdag 22 januari: de uitdagingen van 2019
Beste mediavrienden,
In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.
We vestigen ook graag uw aandacht op het eerste CommPass-evenement van dit jaar. De vereniging trapt 2019 af met vier tenoren die debatteren over de uitdagingen die de reclamemarkt te wachten staan: Chris Van Roey (UBA), Johan Vandepoel (ACC), Ben Jansen (BVAM) en François Chaudoir (UMA). Moderator van dienst is Joan Condijts (LN24).
Afspraak op dinsdag 22 januari in Jeux d’Hiver te Brussel vanaf 16u. Meer info in onze Agenda.
Veel leesplezier!
Bart – Wim – Avril – Nick – Quentin – Océane
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
14/01/2019
|
|
|
|
|
|
Sinds 1 januari bundelen MEDIALAAN en de Persgroep Publishing officieel de krachten in één mediabedrijf met als voorlopige naam ‘MEDIALAAN - de Persgroep Publishing’. In de loop van 2019 wordt er nog een nieuwe naam bekendgemaakt.
Lees meer
|
|
|
|
De Belgische zoekertjessite 2dehands.be ondergaat een grondige make-over. De naam wordt gewijzigd naar 2dehands en er wordt gekozen voor een nieuwe look & feel voor het handelsplatform.
Lees meer
|
|
|
|
RMB en Zelos kondigen de oprichting aan van een gemeenschappelijk filiaal rond de commercialisering van sportevenementen. Sport & Media Saleshouse (SMS) bundelt de expertise van media (de tv- en radiozenders van de RTBF) en field activation.
Lees meer
|
|
|
|
Dit nieuwe medium zal zich vooral toespitsen op Brusselse nieuwtjes, met daarnaast ook de algemene brede actualiteit. De webradio zal alle domeinen van het Brusselse leven aan bod laten komen, zoals economie, sociaal leven, cultuur en sport.
Lees meer
|
|
|
|
VTM wordt op 1 februari 30 jaar en viert dat die dag met een non-stop aaneenschakeling van verrassende VTM-momenten met programma’s en gezichten van vroeger en nu. Er zijn ook 11 nieuwkomers dit voorjaar, waaronder Studio Tarara en De Luizenmoeder.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Muriel Dressen, die drie jaar lang de commercialisering van de reclameruimte van PUB leidde, en recenter ook die van MediaSpecs, slaat een nieuwe weg in en werkt voortaan als Senior Broadcast Manager bij Havas Media.
Lees meer
|
|
|
|
Sébastien Lemmens start bij JCDecaux Belgium als Sales Director Retail Carrefour met het oog op de verdere evolutie van het DOOH-aanbod voor de ingangen van de Carrefourwinkels. In deze functie volgt hij Savina Guyot op die Sales Manager wordt.
Lees meer
|
|
|
|
Na het onderbreken van zijn professionele activiteiten om een sabbatjaar te nemen, heeft Sigurd van den Akker besloten om actief te blijven in de OOH-sector. Hij zal het team van Mediafield en Media Expo versterken als partner van Mathieu France.
Lees meer
|
|
|
|
Uitgever Corelio NV, meerderheidsaandeelhouder in de Belgisch-Nederlandse groep Mediahuis, wordt Mediahuis Partners NV. De naamswijziging werd goedgekeurd tijdens een buitengewone algemene vergadering.
Lees meer
|
|
|
|
De Made in nieuwsbrief krijgt een nieuwe feature. Vanaf nu kan je niet alleen abonneren op ondernemersnieuws uit je favoriete regio, je kan er ook één of meerdere topics of sectoren selecteren die je interesse opwekken.
Lees meer
|
|
|
|
Op maandag 28 januari organiseert PUB een Breakfast Session met Steve Van den Audenaerde. Hij schetst die dag de evoluties en de (vaak onverwachte) mogelijkheden van radioreclame, en deelt ook graag zijn tips & tricks.
Lees meer
|
|
|
|
|
De Raad voor de Reclame heeft een nieuwe code geschreven over native advertising. Sandrine Sepul: "Hiermee willen we tegemoet komen aan de vraag naar concretere richtlijnen vanuit de sector zelf, alsook aan het stijgend aantal consumentenklachten".
Lees meer
|
|
|
|
De directie van het federale controleorgaan, de Gegevensbeschermingsautoriteit, is nog steeds niet benoemd. Dat zorgt voor onduidelijkheid bij bedrijven die zich in orde willen stellen met GDPR. BAM trekt dan ook aan de alarmbel.
Lees meer
|
|
|
|
De Belgische uitgevers leggen uitstekende cijfers voor op het vlak van de zichtbaarheid van digitale advertentiecampagnes op hun mobile en desktop formaten. Dat blijkt uit het Belgian Publishers’ Viewability Report.
Lees meer
|
|
|
|
De communicatiesector is volop in beweging en verandert in sneltempo. Ook in 2019 zullen merken geconfronteerd worden met verschillende belangrijke uitdagingen. Chris Van Roey identificeert 5 belangrijke aandachtspunten voor het nieuwe jaar.
Lees meer
|
|
|
|
Volgens het Scripted Series Report van Eurodata TV Worldwide, waarin de programmering van series met meer dan 100 kanalen in 12 landen werd geanalyseerd, gaven series in 2018 een enorme impuls aan het wereldwijde bereik, vooral in prime time.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
22 januari 2019 | 16:00 - 18:00
|
28 januari 2019 | 08:00 - 10:30
|
29 januari 2019 | 12:00 - 14:00
|
31 januari 2019 | 10:00 - 18:30
|
31 januari 2019 | 19:00 - 23:30
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.919 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.162
- vakpers: 675
- dagbladen: 308
- huis-aan-huisbladen: 610
- out-of-home: 1.050
- radio/TV: 527
- digitaal: 1.871
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|