MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

CommPass Session op dinsdag 22 januari: de uitdagingen van 2019

Beste mediavrienden,

In deze newsletter vindt u het medianieuws van de voorbije week.

We vestigen ook graag uw aandacht op het eerste CommPass-evenement van dit jaar. De vereniging trapt 2019 af met vier tenoren die debatteren over de uitdagingen die de reclamemarkt te wachten staan: Chris Van Roey (UBA), Johan Vandepoel (ACC), Ben Jansen (BVAM) en François Chaudoir (UMA). Moderator van dienst is Joan Condijts (LN24).

Afspraak op dinsdag 22 januari in Jeux d’Hiver te Brussel vanaf 16u. Meer info in onze Agenda.

Veel leesplezier!

Bart – Wim – Avril – Nick – Quentin – Océane

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

14/01/2019

Eengemaakt mediabedrijf MEDIALAAN – de Persgroep Publishing officieel van start

Sinds 1 januari bundelen MEDIALAAN en de Persgroep Publishing officieel de krachten in één mediabedrijf met als voorlopige naam ‘MEDIALAAN - de Persgroep Publishing’. In de loop van 2019 wordt er nog een nieuwe naam bekendgemaakt.

Lees meer
 

Rebranding voor zoekertjessite 2dehands

De Belgische zoekertjessite 2dehands.be ondergaat een grondige make-over. De naam wordt gewijzigd naar 2dehands en er wordt gekozen voor een nieuwe look & feel voor het handelsplatform.

Lees meer
 

RMB en Zelos partners in sport binnen de regie SMS

RMB en Zelos kondigen de oprichting aan van een gemeenschappelijk filiaal rond de commercialisering van sportevenementen. Sport & Media Saleshouse (SMS) bundelt de expertise van media (de tv- en radiozenders van de RTBF) en field activation.

Lees meer
 

BX1 lanceert in september een webradio

Dit nieuwe medium zal zich vooral toespitsen op Brusselse nieuwtjes, met daarnaast ook de algemene brede actualiteit. De webradio zal alle domeinen van het Brusselse leven aan bod laten komen, zoals economie, sociaal leven, cultuur en sport.

Lees meer
 

VTM viert 30ste verjaardag met verrassende show en 11 nieuwe programma’s

VTM wordt op 1 februari 30 jaar en viert dat die dag met een non-stop aaneenschakeling van verrassende VTM-momenten met programma’s en gezichten van vroeger en nu. Er zijn ook 11 nieuwkomers dit voorjaar, waaronder Studio Tarara en De Luizenmoeder.

Lees meer
 

Muriel Dressen (ex-Custom Regie) keert terug naar de wereld van mediabureaus bij Havas Media

Muriel Dressen, die drie jaar lang de commercialisering van de reclameruimte van PUB leidde, en recenter ook die van MediaSpecs, slaat een nieuwe weg in en werkt voortaan als Senior Broadcast Manager bij Havas Media.

Lees meer
 

Sébastien Lemmens start bij JCDecaux als Sales Director Retail Carrefour, Savina Guyot wordt Sales Manager

Sébastien Lemmens start bij JCDecaux Belgium als Sales Director Retail Carrefour met het oog op de verdere evolutie van het DOOH-aanbod voor de ingangen van de Carrefourwinkels. In deze functie volgt hij Savina Guyot op die Sales Manager wordt.

Lees meer
 

Sigurd van den Akker versterkt het team van Mediafield en Media Expo

Na het onderbreken van zijn professionele activiteiten om een sabbatjaar te nemen, heeft Sigurd van den Akker besloten om actief te blijven in de OOH-sector. Hij zal het team van Mediafield en Media Expo versterken als partner van Mathieu France.

Lees meer
 

Corelio wordt Mediahuis Partners

Uitgever Corelio NV, meerderheidsaandeelhouder in de Belgisch-Nederlandse groep Mediahuis, wordt Mediahuis Partners NV. De naamswijziging werd goedgekeurd tijdens een buitengewone algemene vergadering.

Lees meer
 

Nieuw bij Made in: wekelijkse nieuwsbrief Topics

De Made in nieuwsbrief krijgt een nieuwe feature. Vanaf nu kan je niet alleen abonneren op ondernemersnieuws uit je favoriete regio, je kan er ook één of meerdere topics of sectoren selecteren die je interesse opwekken.

Lees meer
 

Radioreclame in digitale tijden: wat nu?

Op maandag 28 januari organiseert PUB een Breakfast Session met Steve Van den Audenaerde. Hij schetst die dag de evoluties en de (vaak onverwachte) mogelijkheden van radioreclame, en deelt ook graag zijn tips & tricks.

Lees meer
 

Raad voor de Reclame lanceert gedragscode over native advertising

De Raad voor de Reclame heeft een nieuwe code geschreven over native advertising. Sandrine Sepul: "Hiermee willen we tegemoet komen aan de vraag naar concretere richtlijnen vanuit de sector zelf, alsook aan het stijgend aantal consumentenklachten".

Lees meer
 

Meer dan halfjaar na invoering GDPR: nog geen leden Gegevensbeschermingsautoriteit benoemd

De directie van het federale controleorgaan, de Gegevensbeschermingsautoriteit, is nog steeds niet benoemd. Dat zorgt voor onduidelijkheid bij bedrijven die zich in orde willen stellen met GDPR. BAM trekt dan ook aan de alarmbel.

Lees meer
 

Uitstekende cijfers voor reclamecampagnes op websites van Belgische uitgevers

De Belgische uitgevers leggen uitstekende cijfers voor op het vlak van de zichtbaarheid van digitale advertentiecampagnes op hun mobile en desktop formaten. Dat blijkt uit het Belgian Publishers’ Viewability Report.

Lees meer
 

Uitdagingen voor merken en adverteerders in 2019

De communicatiesector is volop in beweging en verandert in sneltempo. Ook in 2019 zullen merken geconfronteerd worden met verschillende belangrijke uitdagingen. Chris Van Roey identificeert 5 belangrijke aandachtspunten voor het nieuwe jaar.

Lees meer
 

News made by PUB: Scripted Series Report 2018

Volgens het Scripted Series Report van Eurodata TV Worldwide, waarin de programmering van series met meer dan 100 kanalen in 12 landen werd geanalyseerd, gaven series in 2018 een enorme impuls aan het wereldwijde bereik, vooral in prime time.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Agenda

CommPass Session: The challenges of 2019
22 januari 2019 | 16:00 - 18:00
PUB Breakfast Session: Radioreclame
28 januari 2019 | 08:00 - 10:30
BMMA Lunch: Mieke Debeerst en Aude Mayence
29 januari 2019 | 12:00 - 14:00
RetailDetail Omnichannel Congress
31 januari 2019 | 10:00 - 18:30
Merit Awards
31 januari 2019 | 19:00 - 23:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.919 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.162
  • vakpers: 675
  • dagbladen: 308
  • huis-aan-huisbladen: 610
  • out-of-home: 1.050
  • radio/TV: 527
  • digitaal: 1.871
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.