MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

Het MediaSpecs-team wenst u een zalig kerstfeest!

Ook deze week hebben wij voor u het belangrijkste medianieuws van de voorbije week gebundeld in een handige newsletter die u vandaag uitzonderlijk al op vrijdag ontvangt.

Veel leesplezier en fijne feestdagen!

Bart – Wim – Avril – Nick – Quentin – Océane

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

21/12/2018

België is wereldkampioen hockey. Op zoek naar hockeymedia?

De Belgian Red Lions kroonden zich tot wereldkampioen ten koste van Nederland. Ook vanwege de MediaSpecs-redactie een welgemeende proficiat met dit prachtig resultaat! In de MediaSpecs-database kan u de verschillende hockeymagazines terugvinden.

Lees meer
 

Mindshare en GroupM halen Ahold Delhaize als klant binnen

Na een pitch begeleid door FMA, kan Ahold Delhaize vanaf 1 april rekenen op de ondersteuning van Mindshare en GroupM op vlak van media-advies, strategische begeleiding, tactische planning en aankoop van alle communicatiekanalen.

Lees meer
 

Media Fast Forward: een dag vol innovatie en technologie

In Bozar vond op 14 december Media Fast Forward plaats, een conferentie georganiseerd door VRT in samenwerking met Var en Media Invest Vlaanderen. Een dag vol innovatie en technologie, maar ook met een focus op ontmoeten en ontdekken.

Lees meer
 

BAM Marketing Congress: lees hier de verslagen door 4P square

Op 6 en 7 december vond het BAM Marketing Congress plaats met als thema 'The Meaningfulness of Marketing'. 4P square vatte een handvol talks samen en goot de kern van het verhaal in zeven vlotte verslagen.

Lees meer
 

RMB wordt de reclameregie van Les News 24

De directie van Les News 24 heeft beslist om de verkoop van hun reclameruimte toe te vertrouwen aan RMB. De regie zal instaan voor de commercialisering van de reclameblokken, de tv-sponsoring en het online videoaanbod.

Lees meer
 

Davy Caluwaerts aan het hoofd van Publicis Emil Benelux

Davy Caluwaerts verlaat het mediabureau Zenith, waar hij samen met Karine Ysebrant Managing Partner was, en gaat aan de slag bij Publicis Emil Benelux waar hij het team zal aansturen als Market Acceleration Lead.

Lees meer
 

Nieuw management voor Publicis Media

Zenith en Blue 449, de mediamerken van Publicis One, stellen hun nieuwe structuur voor en hun nieuw management: het trio Karine Ysebrant, Sascha Van Der Borght en Damien Nicolas die opereren vanuit Publicis Media.

Lees meer
 

Caroline Pauwels wordt onafhankelijk bestuurder bij Roularta

Caroline Pauwels, de rector van de Vrije Universiteit Brussel (VUB), wordt onafhankelijk bestuurder bij mediagroep Roularta. Ze volgt Marc Vanhamme op die het bedrijf na acht jaar zal verlaten.

Lees meer
 

Hugues Rey (Havas Media) wordt voorzitter van BMMA

In januari 2019 komt Hugues Rey (CEO van Havas Media Belgium) aan het hoofd te staan van de Belgian Management and Marketing Association (BMMA). Hij volgt Yves Gérard (CEO van RMB) op, die de voorbije zes jaar de rol van voorzitter op zich nam.

Lees meer
 

Richard Frankel (Spotify): wat algoritmes doen voor uw merk

Richard Frankel is als creatief directeur van Spotify verantwoordelijk voor de marketing- en reclamestrategie van het merk. Dit jaar was hij te gast op Cristal MAD. Lees er alles over op PUB.be.

Lees meer
 

Het voorjaar op Canvas: dans, misdaaddokters, Facebook en Frank VDB

In het voorjaar van 2019 brengt Canvas een aantal vaste waarden op het scherm, is er aandacht voor nieuws en duiding en zijn er enkele nieuwe reeksen waaronder "Hanne danst", "Misdaaddokters", "Facebook en ik" en "VDB. Ik ben god niet".

Lees meer
 

Vakpers blijft nummer 1 als professionele infobron voor decision makers

Voor 85% van de decision makers is vakpers hun belangrijkste informatiebron. Dat blijkt uit een onderzoek bij 325 decision makers, uitgevoerd door het bureau AQRate in opdracht van uitgeversfederatie WE MEDIA B2B.

Lees meer
 

Print is not dead, ook niet voor adverteerders

Print blijft een belangrijk onderdeel van de mediamix en dat wordt bevestigd door de resultaten van de Custometer, een onderzoekstool om de tevredenheid van lezers over magazines te meten.

Lees meer
 

The Belgian CMO Marketing Survey 2018

Over 100 Belgian Chief Marketing Officers shared their views on social trends and how they impact marketing, in a survey conducted by 4P square and its partners Trends Business Information and the Belgian Association of Marketing.

Lees meer
 

Hoe gedijen media in Brugge?

Brugge is geen stad die ‘mediahub’ schreeuwt, en dat heeft zeker iets met het karakter van de lokale bevolking te maken. Lees het volledige artikel over Brugge als mediacity deze maand in PUB Magazine.

Lees meer
 

MediaSpecs wenst u fijne kerstdagen!

Of doe zoals onze collega Quentin en zeg het met een pull.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Agenda

C² Communication Quiz
10 januari 2019 | 18:00 - 22:00
CommPass Session: The challenges of 2019
22 januari 2019 | 16:00 - 18:00
RetailDetail Omnichannel Congress
31 januari 2019 | 10:00 - 18:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.890 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.162
  • vakpers: 673
  • dagbladen: 308
  • huis-aan-huisbladen: 616
  • out-of-home: 1.020
  • radio/TV: 527
  • digitaal: 1.871
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.