MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

MediaSpecs wil regies en uitgevers helpen om met hun media nog meer in de kijker te lopen bij bureaus en adverteerders.

Daarom vragen wij om ons uw reclametarieven en redactionele kalenders voor 2019 door te sturen indien dit nog niet gebeurd is.

Hoe sneller u ons uw mediakit toestuurt, hoe sneller de mediaplanners met de juiste gegevens aan de slag kunnen.

Wij bedanken alvast alle regies en uitgevers voor de goede samenwerking en sympathieke reacties.

Bart Kuypers – Wim Van Loock – Avril Verhelst – Nick Vandoren

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

17/12/2018

PUB en UBA bekronen Kristof Ampe tot Advertiser Personality of the Year 2018

De jury van de Advertiser Personality of the Year heeft Kristof Ampe uitgeroepen tot winnaar. Met deze prijs bekronen PUB en UBA adverteerders die als rolmodel kunnen dienen door hun professionaliteit, durf en bijdrage tot het reclamevak.

Lees meer
 

Resultaten CIM RAM juli-oktober 2018: Radio 2 blijft populairste radiozender in Vlaanderen

Het CIM maakte de nieuwe luistercijfers voor radio bekend. Deze hebben betrekking op de periode van juli tot en met oktober. Radio 2 blijft overduidelijk de grootste radiozender met 30,1 procent marktaandeel op de doelgroep 12+.

Lees meer
 

Medialaan luidt de komst van twee nieuwe zenders in: VTM Kids en VTM Kids Jr

Medialaan lanceert in de kerstvakantie twee nieuwe kanalen: VTM Kids en VTM Kids Jr. De twee kinderzenders brengen nieuwe en vertrouwde programma’s en worden de plek voor populaire vloggers. vtmKzoom en Kadet verdwijnen uit het aanbod.

Lees meer
 

Eén lanceert komend voorjaar 13 nieuwe programma’s en biedt fictiereeks meteen online aan

In het voorjaar van 2019 lanceert tv-zender Eén dertien nieuwe programma's. De nieuwe fictiereeks Dertigers is meteen na de eerste lineaire uitzending ook helemaal online beschikbaar op VRT NU.

Lees meer
 

François Bailly vanaf 1 januari nieuwe hoofdredacteur van L’Echo

De directie van Mediafin heeft besloten om François Bailly voor te dragen als de nieuwe hoofdredacteur van L'Echo. Hij zal vanaf 1 januari Joan Condijts opvolgen.

Lees meer
 

Uitgever Metro neemt participatie in reclamebureau Done by Friday

Mass Transit Media, dat de gratis krant Metro uitgeeft, neemt een participatie van 50% in Done by Friday om knowhow met elkaar uit te wisselen. Het dagelijkse bestuur van het reclameburaeu blijft in handen van Kenny Timmermans en Sven Boelpaep.

Lees meer
 

Vlaams Journalistiek Fonds verdeelt 500.000 euro subsidie aan innovatieve projecten

Elf vernieuwende projecten inzake journalistiek krijgen van het Vlaams Journalistiek Fonds een financiële injectie. Een autonome jury verdeelde de pot van 500.000 euro en had daarbij vooral aandacht voor innovatie en journalistieke meerwaarde.

Lees meer
 

BAM Marketing Congress maakt meaningful marketing tastbaar

Op 6 en 7 december kwam de Belgische marketingwereld samen voor het BAM Marketing Congress. Het werden twee succesvolle dagen met 20 sprekers uit 7 verschillende landen. Thema van het congres was ‘The Meaningfulness of Marketing'.

Lees meer
 

Initiative wint het mediabudget van Elvea

Initiative, het mediabureau van de groep IPG Mediabrands, heeft na een uitgebreide pitch het mediabudget van Elvea verworven. Naast de media buying en -planning zal Initiative ook de mediastrategie voor haar rekening nemen.

Lees meer
 

Maison Moderne valt 9 keer in de prijzen op ICMA 2018

Het Luxemburgse Maison Moderne viel maar liefst 9 keer in de prijzen op de International Creative Media Awards 2018 in Duitsland. De ICMA is een internationale competitie voor corporate media, boeken en design.

Lees meer
 

RMB en Havas Media organiseren een ontmoeting tussen Loïc Nottet en Disney-ster Mary Poppins

'Mary Poppins Returns' verschijnt vanaf 19 december in de bioscoop. Voor de promotiecampagne organiseerden F.L.A.S.H. (het creatieve team van RMB) en Havas Media een verrassende ontmoeting tussen Loïc Nottet en de beroemdste van alle Disney-nanny's.

Lees meer
 

News made by PUB: Het Laatste Nieuws is kampioen sociale media

Het Laatste Nieuws is kampioen sociale media, terwijl in Franstalig België de gele vestjes heersen. Dat blijkt uit de Social Media Ranking van november die PUB presenteert in samenwerking met het Oostenrijkse Storyclash.

Lees meer
 

Kantar: Media Predictions 2019

A few trends that will be guaranteed in 2019: further consolidation in the AdTech market, GDPR’s impact spreading beyond the EU and the widespread use of Artificial Intelligence in most marketing applications.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Agenda

BMMA Lunch: LN24, Belgium’s first 24-hour news medium
18 december 2018 | 12:00 - 14:00
C² Communication Quiz
10 januari 2019 | 18:00 - 22:00
CommPass Session: The challenges of 2019
22 januari 2019 | 16:00 - 18:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.891 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.161
  • vakpers: 669
  • dagbladen: 305
  • huis-aan-huisbladen: 615
  • out-of-home: 1.016
  • radio/TV: 526
  • digitaal: 1.884
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.