MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

MediaSpecs, uw partner voor relevante media-info

Beste mediavrienden,

Naast deze wekelijkse nieuwsbrief en de dagelijkse nieuwsartikels op onze website, is MediaSpecs een onmisbare tool voor alle mediaspecialisten.

De MediaSpecs-database is de kortste weg naar relevante media-info. De handige zoekmachine bevat de reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens van alle media in België en Luxemburg.

Wil u ook graag het jaar goed starten? Laat snel iets weten en geniet van onze Black Friday, Sinterklaas, Kerst of solden voorwaarden! 😊

Tot snel.

Bart Kuypers – Wim Van Loock – Avril Verhelst – Nick Vandoren

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

10/12/2018

Nu bij MediaSpecs: alle advertentiemogelijkheden rond het Autosalon 2019

De 97ste editie van het Autosalon vindt plaats in Brussels Expo van zaterdag 19 tot en met zondag 27 januari. Ontdek alle advertentiemogelijkheden en redactionele specials rond het Autosalon in de MediaSpecs Database.

Lees meer
 

Vlaamse mediamarkt volledig in handen van De Grote 5

De VRM publiceerde onlangs het rapport 'Mediaconcentratie in Vlaanderen'. Daaruit blijkt onder meer dat 80 à 100% van de markt in handen is van slechts vijf mediagroepen: VRT, De Persgroep / Medialaan, Mediahuis, Roularta en SBS Belgium.

Lees meer
 

IPM biedt 10 miljoen voor L’Avenir, Moustique en Télé Pocket

Uitgever IPM heeft 10 miljoen euro geboden voor L'Avenir, Moustique en Télé Pocket van Nethys, zo bericht L'Echo.

Lees meer
 

UMA Day 2018: Future of Media Agencies is now!

Eind november vond de vierde editie van de UMA Day plaats. Tijdens dit event kondigde de UMA de lancering van enkele nieuwe initiatieven aan. Als slotstuk van de sessie werden de winnaars van de YMCE Data Driven uitgeroepen.

Lees meer
 

CommPass Session: The challenges of 2019

Op 22 januari organiseert CommPass het evenement 'The challenges of 2019': een debat dat tenoren van de reclamemarkt samenbrengt rond de centrale vraag “what are your main challenges for 2019?”.

Lees meer
 

Koen Van Impe: “Strategische marketing moet in het hart van elk bedrijf zitten”

Aan de vooravond van het Marketing Congress had PUB een gesprek met BAM-voorzitter Koen Van Impe. "Meaningful marketing zal de komende vijf jaar op onze agenda staan. Daarnaast willen we mensen inspireren, ook academici, studenten en zelfs politici."

Lees meer
 

Nieuw: Meaningful Marketing van Bart Lombaerts

In zijn nieuw boek 'Meaningful Marketing' onthult Bart Lombaerts de enige manier om het vertrouwen tussen merk en consument te herstellen. Een langetermijnsrelatie creëren is daarbij van groot belang.

Lees meer
 

Krant Boer&Tuinder stopt na 125 jaar en wordt vervangen door wekelijks magazine Boer&Tuinder

Eind dit jaar stopt de krant Boer&Tuinder van Boerenbond in zijn huidige vorm. Ook het vakblad Management&Techniek houdt op te bestaan. Vanaf 3 januari vervangt het nieuwe wekelijkse magazine Boer&Tuinder deze uitgaven.

Lees meer
 

JCDecaux wil meerderheidsparticipatie verwerven in Publiroute (Dewez)

JCDecaux België kondigt aan dat het een eerste stadium heeft afgerond voor een fusie met Publiroute, een historische speler op het vlak van affichage op groot formaat in België, opererend onder het merk Dewez.

Lees meer
 

Mediahuis brengt ROB-tv onder in De Buren

Mediahuis heeft ROB-tv ondergebracht bij haar dochtermaatschappij De Buren, de exploitatiemaatschappij van TV Limburg, ATV, TV Oost en reiszender Evenaar. De omroep werd tot nog toe beheerd door de Vlaams-Brabantse Mediamaatschappij (VBM).

Lees meer
 

Dieter Van den Brande wordt Directeur Publishing bij Medialaan – de Persgroep Publishing

Dieter Van den Brande wordt vanaf 10 december de nieuwe Directeur Publishing bij Medialaan - de Persgroep Publishing. Hij volgt Kris Vervaet op die begin oktober aangesteld werd als nieuwe CEO van het mediabedrijf.

Lees meer
 

Transfer kiest voor een nieuwe hybride structuur

Transfer voert een herorganisatie door binnen de structuur van het bedrijf, met als doel een nog betere dienstverlening te kunnen leveren aan de klanten. De departementen Planning en Sales zullen nog nauwer samenwerken in twee Business Units.

Lees meer
 

Personeel Éditions de l’Avenir stemt in met protocolakkoord

Bij Éditions de l'Avenir stemden 174 personen voor de collectieve arbeidsovereenkomst, 25 stemden tegen en 7 mensen onthielden zich. De overeenkomst voorkomt de 60 geplande naakte ontslagen via 45 vrijwillige vertrekken en vervroegde pensioenen.

Lees meer
 

JCDecaux stelt 100% elektrische deelfietsen ter beschikking in de stad Luxemburg

JCDecaux Luxemburg heeft 600 nieuwe elektrische vel’oH deelfietsen geïnstalleerd in de stad Luxemburg, verdeeld over 60 stations die tevens gemoderniseerd werden.

Lees meer
 

Trooper is Belgium’s New Brand of the Year 2018

Trooper gaat dit jaar met de titel van Belgium’s New Brand of the Year aan de haal, de award die de Belgian Association of Marketing (BAM) voor de 4de keer organiseerde in samenwerking met De Tijd en L’Echo.

Lees meer
 

FeWeb Excellence Awards: agentschap Wieni bouwt beste website van 2018

Op het FeWeb Congress worden naar jaarlijkse traditie de FeWeb Excellence Awards uitgereikt aan bedrijven die de meest performante websites van het afgelopen jaar hebben ontwikkeld. Het Leuvense agentschap Wieni is de grote winnaar met 3 prijzen.

Lees meer
 

Nadia Feci wint Thesisprijs van de VRM met masterproef ‘The rise of the vloggers: integrated advertising and the current regulatory framework’

De VRM reikte op 5 december zijn jaarlijkse Thesisprijs uit. Nadia Feci (KU Leuven) behaalde de eerste plaats met haar masterproef over vlogger advertising. "Het bestaande regulerende kader beschermt kinderen onvoldoende", zo stelt ze.

Lees meer
 

Newsletter Space Essentials: Attention in an attention deficit economy

Deze newsletter van Space gaat dieper in op het veelbesproken onderwerp van aandacht voor reclame in een economie van “attention deficit”.

Lees meer
 

PUB en MediaSpecs geven de toon aan

PUB en MediaSpecs zijn veilige waarden in de markt van communicatie, marketing, advertenties en media. Een kwalitatieve studie uitgevoerd door AQ Rate in september 2018 leverde voor beide media uitstekende resultaten op.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Agenda

Let’s Talk Influencers
12 december 2018 | 18:00 - 23:00
UBA Xmas Lunch
13 december 2018 | 11:00 - 16:00
Media Fast Forward
14 december 2018 | 10:00 - 17:00
Social Media Summit
14 december 2018 | 12:45 - 18:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.891 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.161
  • vakpers: 669
  • dagbladen: 305
  • huis-aan-huisbladen: 615
  • out-of-home: 1.016
  • radio/TV: 526
  • digitaal: 1.884
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.