MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

In deze newsletter vindt u een overzicht van het belangrijkste medianieuws van de voorbije week.

Deze week (donderdag én vrijdag) is het weer tijd voor het jaarlijkse Marketing Congress. Voor de 37ste editie, die plaatsvindt in Brussels Expo, zorgt de BAM opnieuw voor een sterk programma met heel wat interessante sprekers binnen het thema “The Meaningfulness of Marketing”.
Inschrijven kan nog via www.marketingcongress.be.

Tijdens het congres wordt eveneens de award voor Belgium’s New Brand of the Year uitgereikt.

Veel leesplezier!

Bart Kuypers – Wim Van Loock – Avril Verhelst – Nick Vandoren

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

03/12/2018

Modetijdschrift L’Officiel komt naar België

Edition Ventures lanceert in februari de Belgische editie van het modemagazine L'Officiel. Dit tijdschrift is in handen van de Jalou Media Group en verkrijgbaar in meer dan 80 landen.

Lees meer
 

Gehoord tijdens de Belgian Communication Summit: “Niemand kan nog een ippon communiceren”

Op 27 november organiseerde C² de Belgian Communication Summit rond de vraag of politieke correctheid in de 21ste eeuw een nieuwe vorm van censuur wordt. MediaSpecs was erbij en zag toch wel een dikke BeCom-ippon. Lees hier ons verslag!

Lees meer
 

Auxipress: Politieke (in)correctheid in de media

Tijdens de Belgian Communication Summit stelden Grégory Piet en Sien Vanderlinden van Auxipress hun studie voor over politieke correctheid in de media. Tussen 2015 en 2018 analyseerden ze 4.500 artikels uit de Belgische pers.

Lees meer
 

Overname Themamedia door Mediahuis resulteert in Rondom Leuven Actueel

De recente overname van Themamedia door Mediahuis resulteert in Leuven tot het huis-aan-huisblad Rondom Leuven Actueel, dat vanaf 2019 wekelijks zal verschijnen. Wouter Van Melkebeek neemt het management van de fusie op zich.

Lees meer
 

Rudi Janssens volgt Paul Driesen op als Directeur Televisie bij Var

Vanaf januari neemt Rudi Janssens de leiding van het TV-team over bij Var. Hij volgt Paul Driesen op die na een lange carrière bij de openbare omroep begin 2019 met pensioen gaat.

Lees meer
 

PUB sprak met Jacques Séguéla

In zijn nieuwe boek "Le Diable s’habille en Gafa" erkent Jacques Séguéla (de mythische adverteerder van het bureau Havas) de voordelen van de technologische vooruitgang, maar waarschuwt hij tegen een uitgestrekte en manipulatieve digitale staat.

Lees meer
 

Video First Conference, alsof je erbij was

StoryMe organiseerde de tweede editie van de 'Video First Conference', de grootste conferentie in Europa gewijd aan videostrategie, met aandacht voor de uitdagingen en de opkomst van videomarketing. MediaSpecs zat op de eerste rij.

Lees meer
 

Consumer Connection Studie: “Iedereen zit op social media”, klopt dat wel?

De Consumer Connection Studie, een onderzoek in opdracht van BD myShopi in samenwerking met de UBA, focust op de verschillen tussen consumenten en marketeers op het vlak van mediagebruik en kwam tot enkele frappante vaststellingen.

Lees meer
 

BrandZ report 2018: There is value in being Belgian

Every year, Kantar Millward Brown publishes its BrandZ report. This is a brand valuation ranking that measures the contribution of the brand that is validated to in market sales.

Lees meer
 

BD myShopi maakt de winnaars bekend van de 6de Folder van het Jaar verkiezing: MediaMarkt wint met ‘Golden Pages’ de vakjuryprijs

Tijdens het Consumer Activation Forum van 29 november werden de winnaar bekendgemaakt van de 6de Folder van het Jaar verkiezing. MediaMarkt werd door de vakjury tot winnaar uitgeroepen met hun 'Golden Pages' campagne.

Lees meer
 

Verslag van de UMA Day door PUB: van media buyers naar audience activators

UMA, de vereniging van Belgische mediabureaus, zal de komende tijd werken rond onder meer pitch rules, viewability, het aantrekkelijk houden van het vak voor jongeren en de AVG-reglementering over e-privacy.

Lees meer
 

Ogilvy Social.Lab werft Sofie Sermon, Inge Damen en nieuw talent aan in zijn accountteam

Ogilvy Social.Lab breidde onlangs zijn accountteam uit. Inge Damen en Sofie Sermon komen er respectievelijk werken als Senior Account Manager en Account Director. Met Elise Lauwers, Arthur Vandenberghe en Pauline Forton komt er ook nieuw talent bij.

Lees meer
 

Manu Leroy is de nieuwe directeur Communicatie & Business Development van de KBVB

Manu Leroy wordt vanaf 7 januari 2019 de nieuwe directeur Communicatie & Business Development bij de KBVB. Hij verlaat zijn functie als Director Sports bij Telenet voor een zitje bij de voetbalbond.

Lees meer
 

DAB+ officieel gelanceerd in Wallonië en Brussel

Mediaminister Jean-Claude Marcourt nodigde de Franstalige radiosector op 15 november uit om DAB+ officieel te lanceren. Deze digitale manier van radioluisteren moet op termijn FM als internationale standaard vervangen.

Lees meer
 

BeContent ontwerpt naaktkalender voor Carrefour ten voordele van Pink Ribbon

BeContent ontwierp in samenwerking met Lieve Blancquaert een speciale naaktkalender ten voordele van borstkankerorganisatie Pink Ribbon. Deze is nu te koop bij Carrefour voor 9,99 euro.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Agenda

Effie Info Class
4 december 2018 | 08:45 - 12:30
BAM Marketing Congress
6 december 2018 | 08:00 - 7 december 2018 | 17:00
MediaHub Brussels: Smart Media Meetup
7 december 2018 | 10:00 - 13:00
UBA Master Class: Marketing Automation
7 december 2018 | 13:15 - 17:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.891 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.161
  • vakpers: 669
  • dagbladen: 305
  • huis-aan-huisbladen: 615
  • out-of-home: 1.016
  • radio/TV: 526
  • digitaal: 1.884
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.