MediaSpecs News 133

MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 
 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

19/11/2018
 
Roularta 1200 NL
 

Uw wekelijks medianieuws

Beste mediavrienden,

In deze newsletter vindt u een overzicht van het medianieuws van de voorbije week.

Speciaal voor mediaplanners organiseert CommPass morgen (!) de CIM Matinée onder het motto “Census meets Survey”.
Alle CIM-studies worden toegelicht: Watch, Read, Listen en OOH, digital en cross-media.
Snelle beslissers kunnen nog inschrijven.

Veel leesplezier!

Bart Kuypers – Wim Van Loock – Avril Verhelst – Nick Vandoren

 

Ipsos meet het digitaal radioluisteren in Vlaanderen

Uit de nulmeting van Ipsos, in opdracht van de Vlaamse overheid, blijkt dat 21% van het totale radio-luistervolume in Vlaanderen digitaal is: 12% via internet, 6% via digitale tv en 3% via DAB+.

Lees meer
 

Nieuw bij Media Expo: reclamemogelijkheden voor niet-exposanten tijdens het Autosalon

Media Expo ontwikkelde nieuwe reclamemogelijkheden voor het Autosalon. Dit jaar hebben ook niet-exposanten, met uitzondering van de auto- en motormerken, via bepaalde affichageformules de mogelijkheid te adverteren.

Lees meer
 

Sanoma verkoopt Head Office België

Het Finse mediabedrijf Sanoma verkoopt Head Office België aan de oprichters Gilles van Lembergen en Tim Pauwels. Het content marketingagentschap, dat 51 mensen in dienst heeft, gaat zelfstandig verder.

Lees meer
 

TF1 verwerft meerderheid in Gamned!

De TF1 groep kondigt aan dat het een meerderheidsparticipatie heeft verworven in Gamned!, gespecialiseerd in programmatic advertising en opgericht in 2009 door de Fransen Olivier Goulon en Anthony Spinasse.

Lees meer
 

Het CIM, waar Census en Survey elkaar ontmoeten

Het loopt storm voor de CIM-Matinée, de laatste sessie van CommPass dit jaar op dinsdag 20 november. Een ongezien aantal inschrijvingen geeft aan dat de markt behoefte heeft aan informatie over CIM-studies en hun “path to the future”.

Lees meer
 

Oost-Brabantse regionale omroep ROB-tv bestaat 25 jaar: een biografie van het bedrijf

In 1993 ging de omroep van start met Viona Westra als hoofdredacteur en Dirk Lesaffer als presentator. Vandaag is de omroep voor 100% eigendom van Mediahuis en bereikt hij volgens de recentste cijfers dagelijks 77.000 kijkers.

Lees meer
 

Bart De Groote wordt de nieuwe directeur Telco en Online Services bij Medialaan – de Persgroep Publishing

Bart De Groote wordt vanaf januari directeur Telco en Online Services bij Medialaan - de Persgroep Publishing en vervoegt het directiecomité. De huidige directeur Mobile Herbert Vanhove verlaat het bedrijf.

Lees meer
 

Vakbonden Éditions de l’Avenir verzwaren toon: dinsdag misschien geen krant

"Als de directie maandag nog steeds niet met concrete voorstellen komt, zal de sfeer wijzigen", klinkt het donderdag bij de bonden na een bijzondere ondernemingsraad. Ze dreigen ermee dat er dinsdag geen krant zal verschijnen.

Lees meer
 

L’Avenir zoekt nieuwe hoofdredacteur

L'Avenir krijgt binnenkort een nieuwe hoofdredacteur. Er is intern een oproep gedaan naar kandidaten. De nieuwe hoofdredacteur, die midden december aangesteld zou moeten worden, zal werken onder redactiedirecteur Philippe Lawson.

Lees meer
 

SONIQ-Event by Var: het belang van Sonic Branding onderstreept

In het Flageygebouw in Brussel werd op donderdag 15 november het allereerste SONIQ-Event georganiseerd door Var, de mediaregie van VRT. Op de agenda: het belang van Sonic Branding binnen de reclamewereld en toelichting bij de nieuwe DIVA 3.0 studie.

Lees meer
 

Vlaming kijkt steeds meer uitgesteld naar televisie

Het studiebureau Econopolis heeft op vraag van Vlaams minister van Media Sven Gatz een nieuwe studie uitgevoerd naar uitgesteld kijken. De resultaten tonen aan dat het uitgesteld kijken in Vlaanderen alleen nog maar is toegenomen.

Lees meer
 

De Frans- en Duitstalige dagbladpers tegen fake news

Om het publiek bewust te maken van de kwetsbaarheid van informatie en om de essentiële rol van de pers in de behandeling en verspreiding ervan te benadrukken, heeft La Presse een grote multimediacampagne ontwikkeld.

Lees meer
 

Mieke Debeerst en Aude Mayence zijn de Marketers of the Year

Op 14 november organiseerde BAM voor de 25ste keer Marketer of the Year. Mieke Debeerst (Belfius) en Aude Mayence (Delhaize) werden de winnaars.

Lees meer
 

5 merken in de running voor Belgium’s New Brand of the Year

De jury heeft met Drivity, Gemini, Manhattn’s, Trooper en Wooclap vijf merken weerhouden. Dit jaar gebeurde er ook een voorzitterswissel: Marc Michils geeft de fakkel door aan Patrick De Pelsmacker.

Lees meer
 

News made by PUB: Novembernummer van PUB Magazine en de Epica Grand Prix Winnaars 2018

De nieuwe PUB is er. In dit novembernummer geeft PUB een blik op de opleidingen marketing, communicatie en journalistiek in ons land. Verderop in het magazine ook girl power in de politiek, op bezoek bij Friendship in Antwerpen enz.

Lees meer
 

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie   Meer informatie
 

Jobs

Meer jobs

Agenda

Matinée CIM
20 november 2018 | 08:30 - 12:30
Revenue Boulevard
20 november 2018 | 09:30 - 19:00
Video First Conference
22 november 2018 | 08:00 - 19:00
Customer Journey Conference
22 november 2018 | 08:30 - 17:00
Influencer Marketing Summit
23 november 2018 | 09:30 - 13:00
Data & Marketing Automation Summit
23 november 2018 | 12:45 - 19:00
Meer activiteiten
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.836 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.118
  • vakpers: 668
  • dagbladen: 305
  • huis-aan-huisbladen: 615
  • out-of-home: 1.008
  • radio/TV: 524
  • digitaal: 1.886
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin
Google+
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.