Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
In deze newsletter vindt u een overzicht van het medianieuws van de voorbije week.
Speciaal voor mediaplanners organiseert CommPass morgen (!) de CIM Matinée onder het motto “Census meets Survey”.
Alle CIM-studies worden toegelicht: Watch, Read, Listen en OOH, digital en cross-media.
Snelle beslissers kunnen nog inschrijven.
Veel leesplezier!
Bart Kuypers – Wim Van Loock – Avril Verhelst – Nick Vandoren
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
19/11/2018
|
|
|
|
|
|
Uit de nulmeting van Ipsos, in opdracht van de Vlaamse overheid, blijkt dat 21% van het totale radio-luistervolume in Vlaanderen digitaal is: 12% via internet, 6% via digitale tv en 3% via DAB+.
Lees meer
|
|
|
|
Media Expo ontwikkelde nieuwe reclamemogelijkheden voor het Autosalon. Dit jaar hebben ook niet-exposanten, met uitzondering van de auto- en motormerken, via bepaalde affichageformules de mogelijkheid te adverteren.
Lees meer
|
|
|
|
Het Finse mediabedrijf Sanoma verkoopt Head Office België aan de oprichters Gilles van Lembergen en Tim Pauwels. Het content marketingagentschap, dat 51 mensen in dienst heeft, gaat zelfstandig verder.
Lees meer
|
|
|
|
De TF1 groep kondigt aan dat het een meerderheidsparticipatie heeft verworven in Gamned!, gespecialiseerd in programmatic advertising en opgericht in 2009 door de Fransen Olivier Goulon en Anthony Spinasse.
Lees meer
|
|
|
|
Het loopt storm voor de CIM-Matinée, de laatste sessie van CommPass dit jaar op dinsdag 20 november. Een ongezien aantal inschrijvingen geeft aan dat de markt behoefte heeft aan informatie over CIM-studies en hun “path to the future”.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
In 1993 ging de omroep van start met Viona Westra als hoofdredacteur en Dirk Lesaffer als presentator. Vandaag is de omroep voor 100% eigendom van Mediahuis en bereikt hij volgens de recentste cijfers dagelijks 77.000 kijkers.
Lees meer
|
|
|
|
Bart De Groote wordt vanaf januari directeur Telco en Online Services bij Medialaan - de Persgroep Publishing en vervoegt het directiecomité. De huidige directeur Mobile Herbert Vanhove verlaat het bedrijf.
Lees meer
|
|
|
|
"Als de directie maandag nog steeds niet met concrete voorstellen komt, zal de sfeer wijzigen", klinkt het donderdag bij de bonden na een bijzondere ondernemingsraad. Ze dreigen ermee dat er dinsdag geen krant zal verschijnen.
Lees meer
|
|
|
|
L'Avenir krijgt binnenkort een nieuwe hoofdredacteur. Er is intern een oproep gedaan naar kandidaten. De nieuwe hoofdredacteur, die midden december aangesteld zou moeten worden, zal werken onder redactiedirecteur Philippe Lawson.
Lees meer
|
|
|
|
In het Flageygebouw in Brussel werd op donderdag 15 november het allereerste SONIQ-Event georganiseerd door Var, de mediaregie van VRT. Op de agenda: het belang van Sonic Branding binnen de reclamewereld en toelichting bij de nieuwe DIVA 3.0 studie.
Lees meer
|
|
|
|
|
Het studiebureau Econopolis heeft op vraag van Vlaams minister van Media Sven Gatz een nieuwe studie uitgevoerd naar uitgesteld kijken. De resultaten tonen aan dat het uitgesteld kijken in Vlaanderen alleen nog maar is toegenomen.
Lees meer
|
|
|
|
Om het publiek bewust te maken van de kwetsbaarheid van informatie en om de essentiële rol van de pers in de behandeling en verspreiding ervan te benadrukken, heeft La Presse een grote multimediacampagne ontwikkeld.
Lees meer
|
|
|
|
Op 14 november organiseerde BAM voor de 25ste keer Marketer of the Year. Mieke Debeerst (Belfius) en Aude Mayence (Delhaize) werden de winnaars.
Lees meer
|
|
|
|
De jury heeft met Drivity, Gemini, Manhattn’s, Trooper en Wooclap vijf merken weerhouden. Dit jaar gebeurde er ook een voorzitterswissel: Marc Michils geeft de fakkel door aan Patrick De Pelsmacker.
Lees meer
|
|
|
|
De nieuwe PUB is er. In dit novembernummer geeft PUB een blik op de opleidingen marketing, communicatie en journalistiek in ons land. Verderop in het magazine ook girl power in de politiek, op bezoek bij Friendship in Antwerpen enz.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
20 november 2018 | 08:30 - 12:30
|
20 november 2018 | 09:30 - 19:00
|
22 november 2018 | 08:00 - 19:00
|
22 november 2018 | 08:30 - 17:00
|
23 november 2018 | 09:30 - 13:00
|
23 november 2018 | 12:45 - 19:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.836 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.118
- vakpers: 668
- dagbladen: 305
- huis-aan-huisbladen: 615
- out-of-home: 1.008
- radio/TV: 524
- digitaal: 1.886
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|