MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Nieuw voor regies: met de Portfolio uw gegevens in MediaSpecs beheren

Beste mediavrienden,

In deze newsletter vindt u een overzicht van het medianieuws van de voorbije week.

MediaSpecs wil regies en uitgevers helpen om met hun producten nog meer in de kijker te lopen bij bureaus en adverteerders.

Om reclameregies nog beter hun eigen informatie in de database te kunnen laten beheren, werd onlangs de Servicepagina omgedoopt tot Portfolio. Op deze pagina kunnen de regies zelf hun adressen, omschrijvingen en afbeeldingen bewerken, alsook redactionele specials aanmaken. Lees er hieronder alles over en bekijk ook zeker het filmpje.

Veel leesplezier!

Bart Kuypers – Wim Van Loock – Avril Verhelst – Nick Vandoren

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

12/11/2018

Portfolio – het nieuwe beheersysteem voor regies in MediaSpecs

Dankzij hun Portfolio in MediaSpecs kunnen regies en uitgevers hun gegevens in de database nakijken en aanpassen. Dit intuïtieve en moderne hulpmiddel zal de samenwerking met MediaSpecs vergemakkelijken.

Lees meer
 

Febiac en Norkring willen dat Vlaamse overheid snel datum bepaalt voor afschakeling FM

Automobielorganisatie Febiac en netwerkoperator Norkring pleiten ervoor dat de Vlaamse overheid snel een datum bepaalt voor de afschakeling van radiozenders van de FM-band. Dat is gebleken tijdens het Symposium van de VRM.

Lees meer
 

Verslag Symposium VRM: Naar DAB+ in Vlaanderen

Op 5 november organiseerde de VRM zijn jaarlijks symposium. Als onderwerp werd gekozen voor DAB+, een actueel thema gezien de vele wijzigingen in het Vlaamse radiolandschap en ‘De Week van de Digitale Radio’ die op 12 november start.

Lees meer
 

Sonia Vermeire verlaat Publicarto en bedankt al haar contacten voor de goede samenwerking

Sonia Vermeire kiest voor een nieuwe uitdaging. De laatste 10 jaar was ze actief als managing director en gedelegeerd bestuurder bij Publicarto. Wat de toekomst voor haar brengt, is momenteel nog niet bekend.

Lees meer
 

Mediahuis neemt Wayne Parker Kent volledig over

Nadat Mediahuis vorig jaar al een minderheidsbelang in Wayne Parker Kent nam, sluiten de Belgische uitgever en het Nederlandse digitale mediabedrijf nu een principeakkoord over een volledige overname.

Lees meer
 

Nieuwe specials bij IPM: Bruxelles en Fête, Black Friday – Cyber Monday en het Autosalon

IPM Advertising maakt drie specials bekend, onder andere in La Libre Belgique en La Dernière Heure. De specials worden uitgegeven tijdens de week van Black Friday (23 november), op 30 november met Bruxelles en Fête en begin 2019 met het Autosalon.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

VAB-Magazine bereikt 9% meer lezers en wordt tweemaandelijks vanaf 2019

De Persbereikstudie 2017-2018 van het CIM bracht uitstekend nieuws voor VAB. Hun magazine bereikt nu 536.900 lezers, een stijging van 9% ten opzichte van vorig jaar. Vanaf 2019 zal het magazine overigens tweemaandelijks ipv maandelijks verschijnen.

Lees meer
 

Regionale zenders RTV en AVS slaan de handen in elkaar

De regionale omroep RTV (Kempen-Mechelen) gaat een verregaande samenwerking aan met de Oost-Vlaamse zender AVS. Beide partijen benadrukken dat het niet gaat om een fusie of overname, maar wel om een "hechte samenwerking".

Lees meer
 

Proximus Skynet Advertising en Dailymotion hernieuwen hun samenwerking

Het hernieuwde contract omvat een uitgebreidere exclusiviteit die nu op zowel media-agentschappen, trading desks als adverteerders betrekking heeft.

Lees meer
 

Eurogamer Benelux gaat samenwerking aan met De Media Musketiers

Eurogamer Benelux gaat samenwerken met De Media Musketiers voor de verkoop van advertentie-impressies. Hierdoor kan de regie haar gaming aanbod fors uitbreiden.

Lees meer
 

News made by PUB: Imagicasa krijgt kunstspecial

Imagicasa, het luxemagazine van Phaedra Hoste, breidt uit van twee naar vier edities per jaar, waarbij de twee extra magazines telkens op een bepaald thema zullen focussen. Imagicasa ART is de eerste speciale editie en verschijnt in december.

Lees meer
 

Guy Spietaels nieuwe managing director van Publicarto

Guy Spietaels is de nieuwe managing director van Publicarto. Hij vervangt Sonia Vermeire die na 10 jaar voor een nieuwe uitdaging kiest. Spietaels begon zijn carrière bij Duval Guillaume en werkte ook nog voor o.a. Forest & Bold, Megaluna en Beduco.

Lees meer
 

20Something sluit zich aan bij Serviceplan

20Something, gespecialiseerd in marketingcommunicatie naar millennials, heeft zich sinds 1 november aangesloten bij Serviceplan Benelux.

Lees meer
 

RCA versterkt team: Jochem Goovaerts komt er bij en samen met Jan Van der Cruysse verzekert hij corporate PR, mediatraining en crisiscommunicatie

Jochem Goovaerts komt het PR-team van RCA versterken. Samen met Jan Van der Cruysse zullen ze corporate PR, mediatraining en crisiscommunicatie verzekeren.

Lees meer
 

Laura Van Waeyenberge versterkt het management team van Growth Inc. als COO

Growth Inc. versterkt het management team met Laura Van Waeyenberge die aan de slag gaat als Chief Operating Officer. Ze zal mee instaan voor het inhoudelijke klantennetwerk en de verdere professionalisering van het bureau.

Lees meer
 

Dentsu ondersteunt de commerciële plannen van lokale retailers

Al meer dan 10 jaar beheert Dentsu de lokale media voor retailnetwerken via haar business unit 'Local Focus'. Deze wordt nu herdoopt tot Local Retail Activators met een commerciële belofte die voldoet aan de behoeften van retailers.

Lees meer
 

Reprise lanceert de Digital Experience Audit

Reprise, de performance divisie van IPG Mediabrands, introduceert de Digital Experience Audit (DXA), de eerste digitale experience audit om campagnes te helpen beheren en uitvoeren.

Lees meer
 

Lewis: de Global Marketing Engagement Index 2018

De grootste bedrijven ter wereld slagen er niet in om hun marketingcampagnes over verschillende kanalen consistent in te richten. Dat blijkt uit de Marketing Engagement Index Tracker van Lewis.

Lees meer
 

Willy Borsus verwacht van Nethys nog voor het jaareinde een plan rond de heroriëntering van hun activiteiten

De tijd is gekomen voor Nethys om strategische beslissingen te nemen. Dat zei Waals minister-president Willy Borsus in het Waalse Parlement na een bevraging over de situatie rond Les Éditions de l’Avenir.

Lees meer
 

VRT benoemt Lieven Vermaele tot directeur voor de afdelingen financiën, operaties en content partnerships

Lieven Vermaele wordt vanaf 1 januari 2019 de nieuwe algemeen directeur Operaties en Financiën bij de VRT. Met zijn benoeming is de hervorming en afslanking van het directiecollege bij de openbare omroep rond.

Lees meer
 

Joe viert de jaren ’90 met een comeback van Peter Hoogland

Van maandag 12 tot vrijdag 16 november staan de jaren ’90 centraal op Joe tijdens "Celebrate the 90’s". Voor de gelegenheid presenteert Peter Hoogland na bijna 20 jaar weer zijn radioprogramma "Het Land van Hoogland".

Lees meer
 

Reprise en Quick: Liefde gaat door de maag, maar eerst via een app

Reprise onderzocht wat de redenen zijn voor klanten om loyaal te blijven tegenover een merk. Met de ontwikkeling van een app voor Quick toont het digitaal bureau aan hoe bedrijven hun merk dienen te positioneren met het oog op de toekomst.

Lees meer
 

Programma en sprekers van het BAM Marketing Congress zijn bekend

De BAM heeft het programma en de sprekers van hun Marketing Congress 2018 bekendgemaakt, met keynotes door Bob Hoffman, Tom Goodwin, Simon White en Peter Schelstraete.

Lees meer
 

97 inzendingen voor de FeWeb Excellence Awards

FeWeb gaat op zoek naar de meest performante B2C, B2B, Ecommerce en Non-Profit sites. Op donderdag 29 november komen we te weten welke bedrijven de meest performante sites van het afgelopen jaar ontwikkelden.

Lees meer
 

Agenda

Masterclass Influencer Guidelines
12 november 2018 | 13:00 - 17:00
Marketer of the Year 2018
14 november 2018 | 18:30 - 23:00
Matinée CIM
20 november 2018 | 08:30 - 12:30
Belgian Communication Summit
27 november 2018 | 13:30 - 19:00
RetailDetail Night
29 november 2018 | 12:00 - 23:45
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.815 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.121
  • vakpers: 669
  • dagbladen: 305
  • huis-aan-huisbladen: 615
  • out-of-home: 999
  • radio/TV: 523
  • digitaal: 1.870
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.