MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Informatie en inspiratie over media

Beste mediavrienden,

In deze newsletter vindt u een overzicht van het medianieuws van de voorbije week.

Voor informatie en inspiratie over alle reclamemogelijkheden in België en Luxemburg kan u terecht in onze database.

U vindt er onder andere reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens (commercieel en redactioneel) van alle media. Ook kan u er nieuwe media ontdekken door te zoeken op bijvoorbeeld thema, sector of locatie.

Nog niet geabonneerd? Contacteer ons voor een vrijblijvende demo!

PS: Onze collega’s van MediaSpecs.fr doen hetzelfde voor het Franse medialandschap en in Retriever.nl kan u terecht voor alle info over media in Nederland.

Veel leesplezier!

Bart Kuypers – Wim Van Loock – Avril Verhelst – Nick Vandoren

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

29/10/2018

APOY 2018: Kristof Ampe, Valerie Bracke en Ifke Nauwelaerts zijn de finalisten

De Advertiser Personality of the Year bekroont adverteerders die als rolmodel dienen door hun professionaliteit, durf en bijdrage tot het reclamevak. De finalisten voor dit jaar zijn Kristof Ampe, Valerie Bracke en Ifke Nauwelaerts.

Lees meer
 

BTOB Awards 2018: 5 Gold, 9 Silver en 14 Bronze Awards

Dit jaar reikten de BTOB Awards, georganiseerd door Media Marketing, voor het eerst Gold, Silver en Bronze Awards uit. De grote winnaar is LDV United dat 3 Gold en 1 Silver won. In Press ging de enige Gold Award naar Roularta Healthcare.

Lees meer
 

Publifer breidt aanbod panoramische digitale oplossingen uit

Sinds kort hebben adverteerders de mogelijkheid om publiciteit te tonen op digitale panoramische schermen, namelijk Premium Digital Panoramic (PDP). Deze bevinden zich in de stations van Brussel-Zuid, Brussel-Luxembourg, Brussel-Schuman en Brugge.

Lees meer
 

Basic-Fit lanceert eigen DOOH kanaal

Basic-Fit introduceert een eigen digital out-of-home kanaal. Dit biedt adverteerders de mogelijkheid om sportieve consumenten gerichter te bereiken. De reclametarieven en contactgegevens vindt u in onze database.

Lees meer
 

60 jobs op de helling bij Editions de l’Avenir

Bij Editions de l'Avenir staan 60 van de 280 voltijdse banen op de helling. De geplande herstructurering zou vooral betrekking hebben op de redactionele, commerciële en administratieve afdelingen van L'Avenir, Lavenir.net en Journal des Enfants.

Lees meer
 

Joan Condijts en Martin Buxant verlaten L’Echo en starten een nieuw tv- en online videokanaal op: Les News 24

Joan Condijts en Martin Buxant verlaten de Franstalige zakenkrant L'Echo om het nieuwe tv- en online videokanaal Les News 24 te lanceren. Samen met ondernemer Boris Portnoy hebben ze voor dit project 4,5 miljoen euro verzameld.

Lees meer
 

UBA publiceert charter Maatschappelijk Verantwoord Communiceren

Duurzaamheid in communicatie is geen optie, het is een noodzaak. UBA neemt het initiatief om deze houding te stimuleren door het publiceren van het charter Maatschappelijk Verantwoord Communiceren.

Lees meer
 

Norkring krijgt nieuwe licentie voor aanbieden van DAB+

De Vlaamse Regulator voor de Media (VRM) heeft de nieuwe licentie voor het aanbieden van het digitale radio-omroepnetwerk DAB+ toegewezen aan Norkring België. De licentie geldt voor een termijn van 15 jaar.

Lees meer
 

Actieweek moet Vlamingen aan de digitale radio krijgen

Van 12 tot 16 november organiseren alle Vlaamse landelijke radiozenders een actieweek die luisteraars moet overtuigen om over te stappen op een digitaal toestel. De uitzendingen via de FM-band zijn immers weldra verleden tijd.

Lees meer
 

Fedeweb: de nieuwe federatie van Franstalige online tv-kanalen

Vijftien online tv-kanalen hebben besloten om een federatie te vormen onder de naam Fedeweb. Deze stelt als doel om structuur te brengen in de sector en om synergieën tussen de verschillende partners te creëren.

Lees meer
 

Roularta HealthCare benoemt Jan Bamelis tot directeur

Jan Bamelis wordt directeur van Roularta HealthCare, uitgever van onder andere De Artsenkrant/Le Journal du Médecin, De Apotheker/Le Pharmacien en Belgian Oncology News. Hij volgt Guido Van Hoeck op die vanaf 1 januari met pensioen gaat.

Lees meer
 

IPG Mediabrands: 18% van de Belgen koopt consumptiegoederen online

In september ondervroeg IPG Mediabrands een panel van 1.000 Belgen, representatief voor de hele bevolking, om een beter inzicht te verkrijgen in de manier waarop consumptiegoederen aangekocht worden.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Agenda

Symposium VRM: Naar DAB+ in Vlaanderen
5 november 2018 | 09:45 - 12:45
Masterclass Influencer Guidelines
12 november 2018 | 13:00 - 17:00
Marketer of the Year 2018
14 november 2018 | 18:30 - 23:00
Matinée CIM
20 november 2018 | 08:30 - 12:30
Influencer Marketing Summit
23 november 2018 | 09:30 - 13:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.815 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.121
  • vakpers: 669
  • dagbladen: 305
  • huis-aan-huisbladen: 615
  • out-of-home: 999
  • radio/TV: 523
  • digitaal: 1.870
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.