Uw wekelijks medianieuws
Beste mediavrienden,
In deze newsletter vindt u een overzicht van het medianieuws van de voorbije week.
(Dagelijks nieuws op www.mediaspecs.be.)
Ondertussen zijn ook de eerste mediakits voor volgend jaar bekend. We doen er alles aan om de abonnees van onze database de meest recente mediagegevens aan te bieden.
Aan regies en uitgevers vragen we om de reclametarieven en redactionele kalenders voor 2019 zo snel mogelijk door te sturen.
Veel leesplezier!
Bart Kuypers – Wim Van Loock – Avril Verhelst – Quentin Reunis
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
15/10/2018
|
|
|
|
|
|
Christian Van Thillo gaat resoluut voor digitale transformatie en samenwerking België-Nederland. De nieuwe BeNe-organisatie wordt geleid door CEO Erik Roddenhof. Kris Vervaet wordt CEO van Medialaan & de Persgroep Publishing.
Lees meer
|
|
|
|
HLN Film wordt een platform voor alle Vlamingen die van series en films houden. Dit initiatief is een samenwerking tussen de redactie, marketing en regie van Het Laatste Nieuws.
Lees meer
|
|
|
|
IPM Group en Emmanuel Denis hebben in onderling overleg besloten om een einde te stellen aan hun samenwerking. Denis zette zich meer dan 20 jaar in voor verschillende missies binnen IPM.
Lees meer
|
|
|
|
Na het vertrek van Emmanuel Denis zet IPM Advertising een nieuwe organisatie op en verwelkomt het in zijn directieploeg vijf nieuwe verantwoordelijken.
Lees meer
|
|
|
|
Davy Caluwaerts en Karine Ysebrant kunnen vanaf nu rekenen op een sterk midden-management van vier met Livy Beenens, Chloé Piérard, Kate Boogaerts en Damien Nicolas.
Lees meer
|
|
|
|
Enkele dagen na de aankondiging van de komst van Philippe Deltenre, neemt Nicolas Robeet de nieuwe digitale afdeling over. Hij zal worden bijgestaan door Taylor Mulakilwa. MediaCom verwelkomt ook Manuela Anselmo als stagiair.
Lees meer
|
|
|
|
De Raad voor de Reclame publiceerde op 8 oktober concrete aanbevelingen die online influencers, adverteerders, agentschappen, media en platformen kunnen gebruiken.
Lees meer
|
|
|
|
UBA neemt het initiatief in haar Belgian Digital Media Charter om voor elk van de probleemgebieden in digitale media concrete criteria en aandachtspunten voor de Belgische markt uit te werken.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Het CIM maakte de nieuwe luistercijfers voor radio bekend. Deze hebben betrekking op de periode van mei tot en met augustus. Klik op de titel om de resultaten voor Vlaanderen en Wallonië te ontdekken.
Lees meer
|
|
|
|
Qmusic verstevigt zijn positie als marktleider op de doelgroep 18-44, met voor de derde keer op rij een groei in dit segment tot 22,5% marktaandeel. Joe stijgt door op de doelgroep 35-54 van 12,7% naar 14,4% marktaandeel.
Lees meer
|
|
|
|
De radiozenders van RTL Belgium spreken van goede resultaten. Zo groeit het marktaandeel van Bel RTL voor de derde keer op rij en behoudt Radio Contact zijn leiderspositie bij luisteraars jonger dan 55.
Lees meer
|
|
|
|
Juryvoorzitter Alex Thoré zal op dinsdag 23 oktober voor de eerste keer Gold, Silver en Bronze awards uitreiken op de BTOB Awards. De lijst van laureaten is bekendgemaakt door MediaMarketing.
Lees meer
|
|
|
|
De BAM stelt de volledige jury van de IAB Mixx Awards voor en kondigt aan dat er 133 cases ontvangen werden. Op woensdag 17 oktober vindt de ceremonie plaats.
Lees meer
|
|
|
|
Op dinsdag 16 oktober strijden jonge data en performance marketing experts in de gebouwen van Bisnode voor de titel van Young Media & Channel Expert.
Lees meer
|
|
|
|
Ook PUB.be bracht de afgelopen week naar goede gewoonte heel wat interessante artikels. Klik op de titel voor extra artikels over onder andere Famous Relations en ACC.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Agenda
|
16 oktober 2018 | 09:30 - 18:30
|
16 oktober 2018 | 12:00 - 14:30
|
17 oktober 2018 | 09:00 - 18 oktober 2018 | 18:00
|
17 oktober 2018 | 13:00 - 19:00
|
17 oktober 2018 | 18:00 - 23:00
|
18 oktober 2018 | 09:30 - 17:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.823 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.123
- vakpers: 668
- dagbladen: 303
- huis-aan-huisbladen: 614
- out-of-home: 999
- radio/TV: 528
- digitaal: 1.873
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|