MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Alle info over reclamemedia in België en Luxemburg

Beste mediavrienden,

In deze newsletter vindt u een overzicht van het belangrijkste medianieuws van de voorbije week.

Nu het najaar weer is ingezet, komen voor mediaplanners ook de eindejaarscampagnes opnieuw in het vizier. U vindt alle media en redactionele specials gerelateerd aan Kerst en Nieuwjaar met één simpele click terug in onze database. Nog niet geabonneerd? Contacteer ons voor meer info.

Veel leesplezier!

Bart Kuypers – Wim Van Loock – Avril Verhelst – Quentin Reunis

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

08/10/2018

MAGnify 2018 over de kracht van magazines

Op 4 oktober vond de tweede editie van MAGnify plaats met als doel magazines alle waarde te geven die ze verdienen. Klik op de titel voor ons verslag én de speech van Philippe Belpaire.

Lees meer
 

Oproep aan de media

Het Consortium 12-12 doet een oproep aan alle media om de campagne ‘INDONESIË 12-12’ zo breed mogelijk te verspreiden en te publiceren. 12-12 beschikt hiervoor over banners, tv- en radiospots en printadvertenties.

Lees meer
 

EU-lidstaten keuren verlaagd btw-tarief voor elektronische publicaties goed

De Europese lidstaten hebben een voorstel goedgekeurd om het verlaagde btw-tarief dat nu geldt voor kranten, tijdschriften en boeken ook mogelijk te maken voor elektronische publicaties.

Lees meer
 

VRT mag 3,6 miljoen euro extra uit reclame halen

De VRT mag van de Vlaamse regering een extra dividend van 3,6 miljoen euro uit zijn reclameregie Var halen.

Lees meer
 

Clear Channel lanceert People & Places 4.0 om de consument on the go te bereiken

Clear Channel lanceert Go-Affinity. Daarmee kunnen adverteerders een OOH-oplossing op maat creëren die zich focust op een doelgroep voortdurend in beweging.

Lees meer
 

Vlan Media neemt Becycled.be over

De groep Vlan Media heeft Becycled.be overgenomen, dat is de zoekertjeswebsite voor alle types van fietsen die particulieren met elkaar, maar ook met gespecialiseerde winkels, in contact brengt.

Lees meer
 

Vijftig procent meer bezoekers voor BNP Paribas Fortis Film Days

Het vierdaagse filmevenement BNP Paribas Fortis Film Days heeft bijna 250.000 bezoekers naar de bioscoop kunnen lokken. In samenwerking met Brightfish pakte de bank dit jaar uit met een aantal nieuwigheden en dat sprak het publiek duidelijk aan.

Lees meer
 

Christian Kévers neemt afscheid van MediaCom

Christian Kévers vertrekt na een loopbaan in de media van 42 jaar. Zijn collega’s en een hondertal "professionele vrienden" hebben hem gevierd voor zijn loyauteit en zijn vakmanschap.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Nielsen lanceert Qualified Ad Audience Solution

Nielsen, het wereldwijde bedrijf voor metingen en data-analyse, zal haar nieuwe oplossing ‘Qualified Ad Audience’ in haar ‘Digital Ad Ratings’ integreren. Daardoor biedt het transparante demografische gegevens en detectie van vals verkeer.

Lees meer
 

Franck Istasse wordt de nieuwe hoofdredacteur van La Première (RTBF)

Franck Istasse wordt de nieuwe hoofdredacteur van radiozender La Première en vervangt daarmee Corinne Boulangier.

Lees meer
 

De jury van YMCE Luxemburg selecteert 3 genomineerde teams

De competitie Young Media & Channel Expert richt zich naar jonge mediastrategen en wordt georganiseerd met de steun van de UMA. Voor de vierde Luxemburgse editie werden zeven professionals gekoppeld aan zeven studenten van ECG.

Lees meer
 

VRT-radiozenders bieden verslaggeving tegen betaling

Organisaties en culturele instellingen kunnen tegen betaling aandacht krijgen op de VRT-radiozenders, schrijven Het Laatste Nieuws en De Morgen. "Dit is tegen alle deontologische regels", zegt de Vlaamse Vereniging van Journalisten.

Lees meer
 

VRT reageert: er wordt “geen geld voor verslaggeving” gevraagd – Minister Sven Gatz heeft “fundamentele vragen” bij aanpak VRT

De VRT ontkent dat het "tegen betaling" aan verslaggeving doet: “Onze redacties, en zeker onze nieuwsredactie, werken volledig onafhankelijk”. Vlaams Mediaminister Sven Gatz (Open Vld) stelt zich toch vragen en verzoekt de VRT om meer duidelijkheid.

Lees meer
 

News made by PUB

Ook PUB.be bracht de afgelopen week naar goede gewoonte heel wat interessante artikels. Klik op de titel voor extra artikels over onder andere IPG, Dentsu Aegis en Luc Eeckhout.

Lees meer
 

Agenda

OMConference
15 oktober 2018 | 10:00 - 17:30
BMMA October Lunch
16 oktober 2018 | 12:00 - 14:30
Digital First
17 oktober 2018 | 09:00 - 18 oktober 2018 | 18:00
We Media: Data & Publishing Seminar
17 oktober 2018 | 13:00 - 19:00
MIXX Awards
17 oktober 2018 | 18:00 - 23:00
Youngstar Activation Academy
18 oktober 2018 | 09:30 - 17:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.823 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.123
  • vakpers: 668
  • dagbladen: 303
  • huis-aan-huisbladen: 614
  • out-of-home: 999
  • radio/TV: 528
  • digitaal: 1.873
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.