MediaSpecs News 123

MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 
 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

10/09/2018
 
 

MediaSpecs Weekly Newsletter

Beste mediavrienden,

Op donderdag 20 september geeft CommPass in een ochtendsessie voor mediaspecialisten inzicht in de spraakmakende studies “Attention 2.0” en “Re-evaluating Media”. Wordt de waarde van de verschillende mediakanalen wel correct ingeschat? Is de grote aandacht voor digitaal terecht? Ebiquity deed een onafhankelijk onderzoek en komt de resultaten presenteren. Daarnaast komt ook e-privacy aan bod, wat het volgende hot issue belooft te worden.

Klik hier voor meer info en inschrijvingen.

Dit is de tweede editie van onze nieuwe wekelijkse newsletter met het overzicht van het belangrijkste medianieuws van de voorbije week.

Veel leesplezier!

Bart Kuypers – Wim Van Loock – Avril Verhelst – Quentin Reunis

 

WE MEDIA – nieuwe organisatie bundelt de krachten van Belgische mediabedrijven

De uitgevers van publieks- en vakbladen, de digitale sites van kranten en magazines, de gratis pers, socioculturele bladen en ledenbladen bundelen hun krachten in WE MEDIA. Klik op de titel voor alle info en bekijk ook zeker het lanceringsfilmpje.

Lees meer
 

Samenwerking tussen PUB en Adformatie

Adformatie, het referentiemedium over communicatie, media en marketing in Nederland, werkt vanaf nu op geregelde basis redactioneel samen met PUB.

Lees meer
 

50+ marketing insights via grote lezersenquête van Plus Magazine

In het kader van de 30e verjaardag van Plus Magazine orchestreerde Roularta Research een grootschalige lezersenquête over de grote redactionele pijlers van dit maandblad. Ontdek een aantal verrassende vaststellingen voor 50-plussers.

Lees meer
 

InterMedia lanceert inPELT

Uitgeverij InterMedia lanceert de twaalfde regionale editie van de infokrant inUwgemeente. Vanaf 12 september mogen inwoners van Overpelt en Neerpelt de eerste inPELT in hun brievenbus verwachten.

Lees meer
 

Les Sports +, de nieuwe sportwebsite van DH

Deze website biedt continu sportactualiteit, expertise van DH (interviews en analyses) en veel video’s dankzij een samenwerking met Eleven Sports. La Digitale, een selectie van niet te missen artikels, is elke ochtend beschikbaar.

Lees meer
 

Kris Hoflack en Nicholas Lataire verlaten Medialaan, An Goovaerts tijdelijk hoofdredacteur van VTM Nieuws

Nicholas Lataire (hoofdredacteur VTM Nieuws) en Kris Hoflack (directeur Nieuws) verlaten Medialaan. An Goovaerts, die nu hoofdredacteur is van de krant De Morgen, wordt tijdelijk hoofdredacteur van VTM Nieuws.

Lees meer
 

Roularta lanceert digitale hub en trekt Stefan Seghers en Mark Daemen aan

Met de oprichting van Roularta Digital hub wil Roularta haar digitalisering versnellen. Stefan Seghers wordt er Chief Digital Officer en Mark Daemen gaat de unit Data & New Business leiden.

Lees meer
 

Sophie Vanderwinkel nieuwe Managing Director van Mediaplus

Sinds 1 september is Sophie Vanderwinkel de nieuwe Managing Director van Mediaplus. Ze volgt Kathleen Soontjens op die deel wordt van het holding management in België en voortaan de functie van Chief Relationship Officer uitoefent.

Lees meer
 

Olivia Devuyst versterkt e5 mode als Marketing Manager

e5 mode stelt Olivia Devuyst aan als Marketing Manager. Zij wordt verantwoordelijk voor het verder ontwikkelen van de marketing- en communicatiestrategie, het e-commerceluik en de uitrol van het CRM-systeem.

Lees meer
 

Thierry Jourquin lanceert Titanium-TI²²

Thierry Jourquin neemt zijn intrek in de gebouwen van SeedFactory om zijn eigen bedrijf Titanium-TI²² op te richten. Dit is een digitaal platform gewijd aan innovatie en nieuwe technologieën ten dienste van de creativiteit in reclame en media.

Lees meer
 
retaildetail

Ligatus werkt samen met Forensiq om fraudevrije inventory te leveren

Ligtatus heeft een nieuwe samenwerking met Forensiq (Impact) die aan adverteerders een extra garantie biedt dat het verkeer fraudevrij en brand safe is.

Lees meer
 

Enkel voor PUB-abonnees: Apple zet in op augmented reality

De geruchten dat Apple werkt aan een augmented reality-bril gaan al even de ronde, maar recent nieuws blijkt dit vermoeden te bevestigen. Lees het volledige artikel op PUB.be.

Lees meer
 

17 finalisten voor de Effie Awards

In de aanloop naar de Effie Awards, die worden uitgereikt op 27 september in Docks Brussel, maakte Effie Belgium haar finalisten bekend. In totaal zijn er 17 genomineerden.

Lees meer
 

Cannes Lions: Global Creativity Report

The Global Creativity Report features insights and trends from the Cannes Lions Festival, with top 5 performance rankings from 2018 and a review of award-winning and shortlisted work.

Lees meer
 

Belgium under the influence: a white paper by Isobar

What do we really know about influence marketing in Belgium? How is it perceived by consumers and how do brands approach it?

Lees meer
 

PUB zet duurzame ontwikkeling op het menu van de marcomsector

Audrey Pulvar is ideaal geplaatst om over dit onderwerp te spreken. Ter gelegenheid van Orbit zal zij het hebben over de rol en de plaats van de mens in de processen van duurzame ontwikkeling.

Lees meer
 
3

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie   Meer informatie
 

Jobs

Meer jobs
Bpost Black Friday NL

Agenda

RetailDetail Day
20 september 2018 | 08:30 - 19:00
CommPass Symposium
20 september 2018 | 08:30 - 12:30
The Rentree
20 september 2018 | 13:30 - 18:00
Meer activiteiten
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.834 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.121
  • vakpers: 668
  • dagbladen: 304
  • huis-aan-huisbladen: 637
  • out-of-home: 993
  • radio/TV: 526
  • digitaal: 1.868
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin
Google+
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.