MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw afspraak met het medianieuws

Beste mediavrienden,

MediaSpecs is de tool bij uitstek waar bureaus en adverteerders alle informatie van regies en uitgevers kunnen terugvinden: reclametarieven, redactionele kalenders, contactgegevens en nog zo veel meer.

Mediaplanners zijn momenteel volop bezig met het voorbereiden van hun terug naar school campagnes. MediaSpecs heeft alle media en redactionele dossiers rond dit thema samengebracht. Onze abonnees kunnen dan ook met één simpele klik alle informatie ontdekken.

Nog niet geabonneerd op onze database? Contacteer ons voor de voorwaarden en een vrijblijvende demo!

In deze newsletter vindt u een overzicht van het belangrijkste medianieuws van juli.

Veel leesplezier!

Bart Kuypers – Wim Van Loock – Quentin Reunis

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

02/08/2018

De Persgroep Publishing en Medialaan nemen Uitgeverij Cascade over

De Persgroep Publishing en Medialaan nemen Cascade over, de uitgever van Primo, EOS, Bahamontes, Motoren & Toerisme en For Girls Only. De reclameregie voor deze magazines blijft voorlopig bij Mag Advertising.

Lees meer
 

NRJ Vlaanderen heeft met IP Belgium een nieuwe regie na het afhaken van de Var

NRJ Vlaanderen kiest voor IP Belgium als nieuwe reclameregie. Het was nochtans de Var die begin juni na een pitch gekozen werd als regie van de nieuwe radiozender, maar zij trekken zich nu terug.

Lees meer
 

Roularta verwelkomt nog meer vrouwen en bereikt nu met al haar titels bijna 3 miljoen vrouwen

Met de integratie van de Women-titels van Sanoma verstevigt Roularta Media Group haar positie in het Belgische medialandschap als crossmediale regie gericht op vrouwelijke doelgroepen uit alle leeftijdscategorieën.

Lees meer
 

Lijncom helemaal in het nieuw: logo, positionering, locatie en baseline ‘Opmerkelijk onderweg’

Lijncom lanceert haar volledig vernieuwde brand identity. Deze nieuwe positionering komt tot leven in een nieuwe look, een nieuw logo, een nieuwe locatie en de nieuwe baseline ‘Opmerkelijk onderweg’.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Mass Transit Media tilt haar native aanbod naar een hoger niveau

Met de ‘pay per high quality read’ metric betalen adverteerders op Metrotime.be en Zita.be voortaan enkel voor een gegarandeerd aantal lezers dat minimum 15 seconden met volle aandacht hun native artikel leest.

Lees meer
 

Medialaan – de Persgroep Advertising en Immoscoop slaan de handen in elkaar

Panden die nieuw zijn in het aanbod van Immoscoop.be verschijnen sinds 1 juli in avant-première op HLN.be. De panden worden in de kijker gezet op de regionale pagina’s van de streek waarin ze gelokaliseerd zijn.

Lees meer
 

Pebble Media verrijkt sportaanbod met Eurosport.fr

Pebble Media heeft de exclusieve rechten verworven om Belgische bezoekers van Eurosport.fr te bereiken op desktop, mobiel en video.

Lees meer
 

Nieuwe site, nieuwe rubriek, nieuw team: Geeko wordt in een nieuw jasje gestoken

Acht jaar na de lancering is Geeko, de website voor geeks en techneuten in België, toe aan een volledige make-over.

Lees meer
 

Roularta rondt overname Sanoma-merken af

De Belgische Mededingingsautoriteit heeft haar goedkeuring gegeven voor de overname van de Sanoma-merken door Roularta. Ook de verkoop van de Roularta-titel Ik Ga Bouwen & Renoveren - Je Vais Construire & Rénover aan Sanoma werd gefinaliseerd.

Lees meer
 

BAM werkt standaarden uit voor digital out-of-home

Na standaarden voor banners en video ads heeft BAM via zijn expert hub International Standards nu ook technische specificaties uitgewerkt voor advertenties op digitale schermen (digital out-of-home).

Lees meer
 

UBA geeft aanbevelingen voor social influencers

Deze position paper over social influencers vertegenwoordigt de mening van de adverteerders en zal door de UBA gebruikt worden als uitgangspunt voor het overleg met het kabinet, FOD Economie en de Raad voor de Reclame.

Lees meer
 

OMD neemt de CIM RAM studie onder de loep

Het CIM lanceerde eind juni luistercijfers op basis van een vernieuwde methodologie. OMD Belgium nam de gewijzigde radiostudie onder de loep én besprak de resultaten ervan.

Lees meer
 

3.946.832 Franstalige kijkers voor het WK op de RTBF

De Franstalige openbare omroep beleefde een duivelse WK-editie met een nooit eerder bereikt marktaandeel tv-zuid: 91% voor de match België-Tunesië bij de 15-54-jarigen en 93% bij de mannen 18-54 jaar.

Lees meer
 

Marketer of the Year 2018: de 10 finalisten zijn bekend

De BAM en de magazines Trends en Trends-Tendances stellen de 10 finalisten voor die kans maken op de titel Marketer of the Year, een initiatief dat de beste en meest innovatieve marketers bekroont.

Lees meer
 

25 cases strijden voor een Effie Award

25 adverteerders en bureaus dienden een case in voor de Effie Awards. Deze worden beoordeeld door een jury onder leiding van Mira De Maeyer. Dit jaar wordt er voor het eerst ook een award voor Media Mentions uitgereikt.

Lees meer
 

Kris Vervaet aan de slag als Directeur Publishing en Digitale Business Ontwikkeling bij de Persgroep Publishing en Medialaan

Kris Vervaet wordt vanaf begin september verantwoordelijk voor de business unit Publishing en de digitale business divisie van het nieuwe mediabedrijf dat ontstaat door de samensmelting van de Persgroep Publishing en Medialaan.

Lees meer
 

Dan Allaert en Nicolas Godelaine nieuw bij Maxus

Maxus versterkte zijn Communication Planning team met Dan Allaert en Nicolas Godelaine. Het mediabureau verwelkomt daarnaast ook Jonas Wellens, Maxime Smits, Melissa Bouchal, Mohamed Farg Abu Zeid en Sara El Banzi.

Lees meer
 

Privé: Google DNI verleent financiering aan Roularta met het project OptiCall

OptiCall zal een gebruiksvriendelijke (video) interview-app ontwikkelen die voldoet aan de behoefte van journalisten om interviews op afstand af te nemen.

Lees meer
 

Agenda

UBA Summer BBQ
30 augustus 2018 | 17:00 - 22:00
RetailDetail Day
20 september 2018 | 08:30 - 19:00
The Rentree
20 september 2018 | 13:30 - 18:00
Effie Awards
27 september 2018 | 12:30 - 23:00
Strategic Marketing Day
27 september 2018 | 13:00 - 21:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.824 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.123
  • vakpers: 670
  • dagbladen: 306
  • huis-aan-huisbladen: 637
  • out-of-home: 984
  • radio/TV: 511
  • digitaal: 1.877
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.