MediaSpecs News 119

MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

MediaSpecs 24/7, ook in de zomer

Beste mediavrienden,

De zon zorgt voor een warme start van de zomer, dat belooft. Wij wensen iedereen een prettige vakantie.

Bij MediaSpecs blijven we de hele zomer op post voor dagelijks nieuws en database updates.

We hebben goed nieuws voor wie nog niet geabonneerd is. Nieuwe abonnees kunnen genieten van de “zomersolden”.

In deze newsletter vindt u een overzicht van het belangrijkste medianieuws van juni.

Kijk zeker ook op www.mediaspecs.be, waar naast het dagelijkse media en people news ook plaats is voor Insights met deze maand onder andere de BAM Matrix, de IP Life Observer en de eerste analyses van het WK voetbal.

Veel leesplezier!

Bart Kuypers – Wim Van Loock – Quentin Reunis

np summer 2018

CIM lanceert nieuwe methodologie voor meten luistercijfers

De nieuwe CIM RAM zorgt ervoor dat er meer luistercijfers zijn, er continu gemeten wordt, de cijfers sneller beschikbaar zijn, er ingezet wordt op een vernieuwde rekruteringsmethode en de studie nog preciezer wordt dankzij digitalisering.

Lees meer
 

Resultaten CIM RAM januari-april 2018: Radio 2 best beluisterde zender in Vlaanderen

Met een marktaandeel van 30,39% is Radio 2 de best beluisterde zender in het Vlaamse radiolandschap. Dat blijkt uit de nieuwe luistercijfers van het CIM. Qmusic eindigt tweede met 12,37% en Studio Brussel derde met 11,18%.

Lees meer
 

Resultaten CIM RAM januari-april 2018: Radio Contact en Vivacité zijn de best beluisterde Franstalige radiozenders

In Franstalig België staan Radio Contact en Vivacité aan kop van het klassement met een marktaandeel van respectievelijk 14,26% en 14,12%. Bel RTL vervolledigt het podium met 13,12%, terwijl Radio Nostalgie eindigt op 13,07%.

Lees meer
 

Stratégies overgenomen door MediaSchool

Na het aankopen van enkele belangrijke titels in de mediasector in Frankrijk en België wordt MediaSchool de Franse marktleider op het vlak van nieuws over de communicatie- en reclamesector.

Lees meer
 

NRJ Vlaanderen kiest Var als regie

SBS Media Belgium heeft Var gekozen als reclameregie voor NRJ Vlaanderen, de nieuwe Vlaamse radiozender voor actieve stedelingen.

Lees meer
 

Vlaamse Radiovereniging heeft bedenkingen bij samenwerking Var en NRJ Vlaanderen

De Vlaamse Radiovereniging stelt zich vragen bij de samenwerking tussen de Var (dochteronderneming van de VRT) en NRJ Vlaanderen (de nieuwe radiozender van SBS).

Lees meer
 

VRT geeft regering ernstige waarschuwing

Bij verdere besparingen zullen er jaarlijks vier fictiereeksen sneuvelen en staat het sociaal akkoord met het personeel op barsten. De VRT geeft de Vlaamse regering twee keuzes: stoppen met besparen of meer ruimte bieden om zelf middelen te vergaren.

Lees meer
 

IPM, ProduPress en Pebble Media lanceren met DaviD een datasamenwerking

De online reclamemarkt focust steeds meer op data en programmatic audience buying. Dit stimuleerde IPM, ProduPress en Pebble Media om een gezamenlijke marktplaats te ontwikkelen: DaviD.

Lees meer
 

JCDecaux lanceert programmatic platform VIOOH

JCDecaux lanceert VIOOH, een wereldwijd onafhankelijk en geautomatiseerd programmatic platform voor planning en trading. Het werd opgestart in het VK en de VS en wordt binnenkort uitgerold in België.

Lees meer
 

B2Build presenteert nieuw magazine voor de bouwprofessional

In het halfjaarlijkse magazine van B2Build belichten bouwheren, architecten, aannemers, projectontwikkelaars en studiebureaus hun standpunten en cases. Uitgever is Claerhout Communicatiehuis uit Gent.

Lees meer
 

Immoweb lanceert met Belles Demeures een vastgoedsite voor luxe-eigendommen

Immoweb verruimt zijn aanbod met de lancering van vastgoedsite Belles Demeures in België. Deze website zal bij de lancering meteen al marktleider zijn in het luxesegment met bijna 3.000 eigendommen.

Lees meer
 

Belmodo lanceert interactieve content met Spott

Het online fashion-, beauty- en lifestyleplatform Belmodo stelt, in samenwerking met partner Spott, een nieuw product voor aan adverteerders: interactieve content.

Lees meer
 

Twaalf nieuwe lokale radio’s erkend door Sven Gatz

Vlaams mediaminister Sven Gatz heeft twaalf nieuwe lokale radio's erkend. Daarmee is de erkenningsronde voor lokale radio’s afgerond en eindigt de teller op 121 erkende zenders.

Lees meer
 
MediaSpecs Smartphone

Steve Van den Audenaerde verlaat IP en keert terug naar zijn oude liefde

Na een lange loopbaan bij IP Belgium, waar hij in 1993 aan de slag ging en verschillende functies bekleedde, kondigt Steve Van den Audenaerde aan dat hij de regie verlaat.

Lees meer
 

L’Avenir ziet Thierry Dupièreux vertrekken, maar verwelkomt Philippe Lawson en Yves Berlize

Philippe Lawson wordt de nieuwe redactiedirecteur van Éditions de L'Avenir en L'Avenir Hebdo. Zijn komst valt samen met het vertrek van hoofdredacteur Thierry Dupièreux. Yves Berlize werd benoemd tot Managing Director.

Lees meer
 

NP News Power: commercieel team op volle kracht

Het commerciële team van NP werd recent versterkt met Sebastien Gierech (IPM Advertising) die Nathalie Legouy vervangt. De andere contactpersonen zijn Gonda Lontings, Katty Maes en Valerie Delain.

Lees meer
 

Mieke Berendsen vervoegt Medialaan – de Persgroep Advertising

Mieke Berendsen gaat vanaf 1 augustus aan de slag bij de gezamenlijke regie van Medialaan en de Persgroep Advertising. Als Business Development Manager Publishing zal ze onder andere mee de commerciële koers van de dagbladen en magazines uittekenen.

Lees meer
 

Suzanne Stroobants is de nieuwe Managing Director van Mindshare

Mindshare stelt Suzanne Stroobants aan als nieuwe Managing Director. Ze zal haar huidige verantwoordelijkheden bij het mediabureau nog blijven vervullen tot eind 2018, maar geleidelijk aan zal ze meer en meer de leiding op zich nemen.

Lees meer
 

Vlaamse regering en VUB investeren 1,4 miljoen in Mediahub Brussels

De Vlaamse regering en de VUB investeren respectievelijk 900.000 en 500.000 euro in de Mediahub Brussels, het project dat de aanwezigheid van de mediasector in de hoofdstad moet blijven uitbouwen.

Lees meer
 

Nieuwe opleiding Postgraduate in Media Economics aan de VUB

In september start aan de VUB de nieuwe Engelstalige internationale opleiding ‘Postgraduate in Media Economics’. Deze combineert wetenschappelijk onderzoek met inzichten en ervaringen van mensen uit de sector.

Lees meer
 

Cannes Lions 2018: En de Belgische winnaars zijn…

TBWA viel vier keer in de prijzen en is daarmee het bureau dat het beste scoort. De succesvolste campagne was dan weer Recruiting Car van FamousGrey voor Volvo met drie onderscheidingen. Ook BBDO, DDB en Happiness kroonden zich tot winnaar.

Lees meer
 

Creative Belgium Awards: Wunderman Antwerp is agentschap van het jaar

Met drie Gold, zes Silver en drie Bronze Awards is Wunderman Antwerp de grote winnaar van de Creative Belgium Awards. Het agentschap van het jaar wint ook een GP met hun campagne Closer Than You Think voor Child Focus.

Lees meer
 

Medialaan – de Persgroep Advertising omarmt de creatieve sector met een magazine op maat

In samenwerking met Creative Belgium maakte de regie een magazinespecial helemaal in het teken van de reclamesector. Deze verscheen begin juni bij De Morgen en kan u hier nog eens volledig nalezen.

Lees meer
 

Mediahuis Connect lanceert podcast voor marketingprofessionals

Wie naar de podcast Afrit 10 luistert, komt op een twintigtal minuten te weten welke innovaties of problematieken er zich vandaag op het snijpunt van media en advertising bevinden.

Lees meer
 

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie   Meer informatie
 
MediaSpecs
Newsletter

juli 2018
119
Roularta Women
 

Jobs

Meer jobs
bpost optitouch nl

Agenda

UBA Summer BBQ
30 augustus 2018 | 17:00 - 22:00
The Rentree
20 september 2018 | 13:30 - 18:00
MIXX Awards
17 oktober 2018 | 18:00 - 23:00
Meer activiteiten
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.821 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.140
  • vakpers: 668
  • dagbladen: 307
  • huis-aan-huisbladen: 639
  • out-of-home: 975
  • radio/TV: 514
  • digitaal: 1.867

Nieuwe abonnee: LijnCom (regie).

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin
Google+
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.