MediaSpecs 24/7, ook in de zomer
Beste mediavrienden,
De zon zorgt voor een warme start van de zomer, dat belooft. Wij wensen iedereen een prettige vakantie.
Bij MediaSpecs blijven we de hele zomer op post voor dagelijks nieuws en database updates.
We hebben goed nieuws voor wie nog niet geabonneerd is. Nieuwe abonnees kunnen genieten van de “zomersolden”.
In deze newsletter vindt u een overzicht van het belangrijkste medianieuws van juni.
Kijk zeker ook op www.mediaspecs.be, waar naast het dagelijkse media en people news ook plaats is voor Insights met deze maand onder andere de BAM Matrix, de IP Life Observer en de eerste analyses van het WK voetbal.
Veel leesplezier!
Bart Kuypers – Wim Van Loock – Quentin Reunis
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
03/07/2018
|
|
|
|
|
|
De nieuwe CIM RAM zorgt ervoor dat er meer luistercijfers zijn, er continu gemeten wordt, de cijfers sneller beschikbaar zijn, er ingezet wordt op een vernieuwde rekruteringsmethode en de studie nog preciezer wordt dankzij digitalisering.
Lees meer
|
|
|
|
Met een marktaandeel van 30,39% is Radio 2 de best beluisterde zender in het Vlaamse radiolandschap. Dat blijkt uit de nieuwe luistercijfers van het CIM. Qmusic eindigt tweede met 12,37% en Studio Brussel derde met 11,18%.
Lees meer
|
|
|
|
In Franstalig België staan Radio Contact en Vivacité aan kop van het klassement met een marktaandeel van respectievelijk 14,26% en 14,12%. Bel RTL vervolledigt het podium met 13,12%, terwijl Radio Nostalgie eindigt op 13,07%.
Lees meer
|
|
|
|
Na het aankopen van enkele belangrijke titels in de mediasector in Frankrijk en België wordt MediaSchool de Franse marktleider op het vlak van nieuws over de communicatie- en reclamesector.
Lees meer
|
|
|
|
SBS Media Belgium heeft Var gekozen als reclameregie voor NRJ Vlaanderen, de nieuwe Vlaamse radiozender voor actieve stedelingen.
Lees meer
|
|
|
|
De Vlaamse Radiovereniging stelt zich vragen bij de samenwerking tussen de Var (dochteronderneming van de VRT) en NRJ Vlaanderen (de nieuwe radiozender van SBS).
Lees meer
|
|
|
|
Bij verdere besparingen zullen er jaarlijks vier fictiereeksen sneuvelen en staat het sociaal akkoord met het personeel op barsten. De VRT geeft de Vlaamse regering twee keuzes: stoppen met besparen of meer ruimte bieden om zelf middelen te vergaren.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
De online reclamemarkt focust steeds meer op data en programmatic audience buying. Dit stimuleerde IPM, ProduPress en Pebble Media om een gezamenlijke marktplaats te ontwikkelen: DaviD.
Lees meer
|
|
|
|
JCDecaux lanceert VIOOH, een wereldwijd onafhankelijk en geautomatiseerd programmatic platform voor planning en trading. Het werd opgestart in het VK en de VS en wordt binnenkort uitgerold in België.
Lees meer
|
|
|
|
In het halfjaarlijkse magazine van B2Build belichten bouwheren, architecten, aannemers, projectontwikkelaars en studiebureaus hun standpunten en cases. Uitgever is Claerhout Communicatiehuis uit Gent.
Lees meer
|
|
|
|
Immoweb verruimt zijn aanbod met de lancering van vastgoedsite Belles Demeures in België. Deze website zal bij de lancering meteen al marktleider zijn in het luxesegment met bijna 3.000 eigendommen.
Lees meer
|
|
|
|
Het online fashion-, beauty- en lifestyleplatform Belmodo stelt, in samenwerking met partner Spott, een nieuw product voor aan adverteerders: interactieve content.
Lees meer
|
|
|
|
Vlaams mediaminister Sven Gatz heeft twaalf nieuwe lokale radio's erkend. Daarmee is de erkenningsronde voor lokale radio’s afgerond en eindigt de teller op 121 erkende zenders.
Lees meer
|
|
|
|
|
Na een lange loopbaan bij IP Belgium, waar hij in 1993 aan de slag ging en verschillende functies bekleedde, kondigt Steve Van den Audenaerde aan dat hij de regie verlaat.
Lees meer
|
|
|
|
Philippe Lawson wordt de nieuwe redactiedirecteur van Éditions de L'Avenir en L'Avenir Hebdo. Zijn komst valt samen met het vertrek van hoofdredacteur Thierry Dupièreux. Yves Berlize werd benoemd tot Managing Director.
Lees meer
|
|
|
|
Het commerciële team van NP werd recent versterkt met Sebastien Gierech (IPM Advertising) die Nathalie Legouy vervangt. De andere contactpersonen zijn Gonda Lontings, Katty Maes en Valerie Delain.
Lees meer
|
|
|
|
Mieke Berendsen gaat vanaf 1 augustus aan de slag bij de gezamenlijke regie van Medialaan en de Persgroep Advertising. Als Business Development Manager Publishing zal ze onder andere mee de commerciële koers van de dagbladen en magazines uittekenen.
Lees meer
|
|
|
|
Mindshare stelt Suzanne Stroobants aan als nieuwe Managing Director. Ze zal haar huidige verantwoordelijkheden bij het mediabureau nog blijven vervullen tot eind 2018, maar geleidelijk aan zal ze meer en meer de leiding op zich nemen.
Lees meer
|
|
|
|
|
De Vlaamse regering en de VUB investeren respectievelijk 900.000 en 500.000 euro in de Mediahub Brussels, het project dat de aanwezigheid van de mediasector in de hoofdstad moet blijven uitbouwen.
Lees meer
|
|
|
|
In september start aan de VUB de nieuwe Engelstalige internationale opleiding ‘Postgraduate in Media Economics’. Deze combineert wetenschappelijk onderzoek met inzichten en ervaringen van mensen uit de sector.
Lees meer
|
|
|
|
TBWA viel vier keer in de prijzen en is daarmee het bureau dat het beste scoort. De succesvolste campagne was dan weer Recruiting Car van FamousGrey voor Volvo met drie onderscheidingen. Ook BBDO, DDB en Happiness kroonden zich tot winnaar.
Lees meer
|
|
|
|
Met drie Gold, zes Silver en drie Bronze Awards is Wunderman Antwerp de grote winnaar van de Creative Belgium Awards. Het agentschap van het jaar wint ook een GP met hun campagne Closer Than You Think voor Child Focus.
Lees meer
|
|
|
|
In samenwerking met Creative Belgium maakte de regie een magazinespecial helemaal in het teken van de reclamesector. Deze verscheen begin juni bij De Morgen en kan u hier nog eens volledig nalezen.
Lees meer
|
|
|
|
Wie naar de podcast Afrit 10 luistert, komt op een twintigtal minuten te weten welke innovaties of problematieken er zich vandaag op het snijpunt van media en advertising bevinden.
Lees meer
|
|
|
|
|
Agenda
|
30 augustus 2018 | 17:00 - 22:00
|
20 september 2018 | 13:30 - 18:00
|
17 oktober 2018 | 18:00 - 23:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.821 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.140
- vakpers: 668
- dagbladen: 307
- huis-aan-huisbladen: 639
- out-of-home: 975
- radio/TV: 514
- digitaal: 1.867
Nieuwe abonnee: LijnCom (regie).
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|