Uw maandelijkse afspraak met het medianieuws
Beste mediavrienden,
Om GDPR-conform te zijn, vroegen wij u vorige maand of u nog steeds geïnteresseerd was om onze newsletter te ontvangen.
U vertoeft alvast in goed gezelschap: u ontvangt deze newsletter samen met meer dan 2.500 andere Belgische mediaspecialisten.
Uw collega’s die dit maandelijks nieuwsoverzicht nog niet ontvangen, kunnen nog steeds onze community vervoegen.
In deze newsletter vindt u een overzicht van het belangrijkste medianieuws van mei.
Veel leesplezier!
Bart Kuypers – Wim Van Loock – Quentin Reunis
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
05/06/2018
|
|
|
|
|
|
Mindshare, JCDecaux en Marie-Noëlle De Greef van ING zijn de winnaars van respectievelijk mediabureau, regie en adverteerder van het jaar op de AMMA Awards.
Lees meer
|
|
|
|
Televisieregie Transfer stapt de online wereld in en wil video advertising op de websites van zijn zenders mogelijk maken. Het gaat hiervoor de samenwerking aan met Pebble Media.
Lees meer
|
|
|
|
Roularta deelt mee dat er een overeenkomst werd ondertekend met Sanoma tot overname van de magazines Libelle, Femmes d'Aujourd'hui, Flair, Feeling, Gaël, La Maison Victor, Communiekrant, Loving You en She Deals.
Lees meer
|
|
|
|
Naast het aangepaste design met een nieuw kleurenpalet en logo zet de nieuwe Sporza.be vooral in op de gebruiksvriendelijkheid en de flow op mobiele toestellen.
Lees meer
|
|
|
|
News City, waar de verschillende redacties van de Persgroep Publishing en Medialaan gaan samenwerken, zal zich in het najaar van 2019 vestigen in Antwerpen. Ook de redactie en studio van VTM Nieuws verhuizen mee.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Elke printadvertentie krijgt naast een geoptimaliseerde tabletversie ook een smartphoneafgeleide. Voor een krantencampagne vraagt Trustmedia vanaf nu dus 3 materialen: papier, tablet en smartphone.
Lees meer
|
|
|
|
De eerste editie van het nieuwe personeelsmagazine van Aldi België is een feit. Het driemaandelijkse magazine werd Vivaldi gedoopt en wil de medewerkers nog dichter bij elkaar brengen.
Lees meer
|
|
|
|
Enkele bekende gezichten binnen de regiewereld kregen onlangs, of krijgen binnenkort, een nieuwe werkgever: Sandra Philippaerts, Michaël Huyghe, Gregory Vandenschrick en Yildiz Ozcelik.
Lees meer
|
|
|
|
De afgelopen maand veranderden enkele ervaren mediaspecialisten van job: Stéphanie Radochitzki, Olivier De Temmerman, Claudia Pacitti en Timothy Loute.
Lees meer
|
|
|
|
We melden met spijt het overlijden van Ewald Matthys. Hij was een belangrijke pionier voor mediaplanning in België. Ons medeleven aan zijn familie en geliefden.
Lees meer
|
|
|
|
|
François Chaudoir van Space wordt de nieuwe voorzitter van de UMA. Hij roept een UMA Bureau in het leven dat bestaat uit Sylvie Irzi, Gino Baeck en Jos Van Campenhout.
Lees meer
|
|
|
|
Op de beurs VivaTech in Parijs stelde Publicis Groupe zijn artificial intelligence platform Marcel voor. Dit laat de 80.000 wereldwijde werknemers van de groep toe om efficiënt samen te werken en ervaringen uit te wisselen.
Lees meer
|
|
|
|
Mediahub Brussel en BAM gaan een samenwerking aan. Hierdoor zijn niet alleen media-, maar ook marketingbedrijven vertegenwoordigd in het initiatief om Brusselse bedrijven in de mediasector extra kansen te bieden.
Lees meer
|
|
|
|
Jim Mobile en Mobile Vikings, de telecommerken van Medialaan, zullen vanaf volgend jaar niet langer het netwerk van Telenet (Base) gebruiken, maar wel dat van Orange. Die laatste heeft het contract van Telenet afgesnoept voor de komende vijf jaar.
Lees meer
|
|
|
|
De UMA publiceerde zijn jaarlijks rapport over de evolutie van de mediakosten in België. In afwachting van betrouwbare data bevat de editie van 2018 geen cijfers over digitale media.
Lees meer
|
|
|
|
|
Saskia Schatteman vervangt Denis Masquelier als voorzitter van de BVAM, Yves Gérard wordt de nieuwe ondervoorzitter.
Lees meer
|
|
|
|
Net zoals vorig jaar zal Alex Thoré de dubbele jury van de B2B Press & Communication Awards voorzitten. Het gala vindt plaats op 23 oktober.
Lees meer
|
|
|
|
Frederik De Swaef verlaat Flair en trekt naar het nieuwe journalistieke huis van de Persgroep Publishing en Medialaan. In de loop van deze zomer wordt hij er hoofdredacteur regio en zal hij het regionieuws leiden en digitaliseren.
Lees meer
|
|
|
|
Eva Van Driessche versterkt de hoofdredactie van de afdeling magazines van Roularta. Ze neemt, na goedkeuring van de overname van de titels van Sanoma door de mededingingsautoriteiten, de functie op van Brand Manager van Flair.
Lees meer
|
|
|
|
|
Agenda
|
14 juni 2018 | 13:30 - 17:30
|
18 juni 2018 | 08:00 - 22 juni 2018 | 23:30
|
27 juni 2018 | 16:00 - 23:30
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.822 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.146
- vakpers: 666
- dagbladen: 308
- huis-aan-huisbladen: 636
- out-of-home: 962
- radio/TV: 515
- digitaal: 1.880
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|