Schrijf u in voor de AMMA Ceremony
Op donderdag 17 mei is het weer tijd voor de jaarlijkse AMMA Awards!
De awards hebben als doel de mediasector te promoten door uitzonderlijke bedrijven, personen en campagnes van het afgelopen jaar te bekronen.
Ontmoet sectorgenoten en ontdek de winnaars in 10 verschillende categorieën (klik hier voor de genomineerden). Alle informatie en inschrijvingen via de website van CommPass.
Afspraak in het Auditorium 2000 van Brussels Expo. Tot dan!
In deze newsletter vindt u een overzicht van het belangrijkste medianieuws van april.
Veel leesplezier!
Bart Kuypers – Wim Van Loock – Liza Renders – Quentin Reunis
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
03/05/2018
|
|
|
|
|
|
SBS plant om dit najaar de uitzendingen te starten van een nieuwe radiozender voor actieve stedelingen: NRJ. Via kernsteden in heel Vlaanderen heeft NRJ een theoretisch FM-bereik van 65% van de Vlaamse bevolking.
Lees meer
|
|
|
|
ROXX vervoegt het nationale Nederlandstalige aanbod van IP Belgium. De nieuwe rock radiozender is beschikbaar via DAB+, internet en digitale tv (Telenet kanaal 919). Het is de opvolger van ClubFM dat verdwijnt.
Lees meer
|
|
|
|
Deze zomer zetten Libelle en Femmes d’Aujourd’hui vakantie in eigen land in de kijker, zowel online als op sociale media. Ontdek alles over deze ideale context voor heel wat zomercampagnes!
Lees meer
|
|
|
|
Medialaan sloot met Moat een partnership af om de impact van online spots aan te tonen. Het kan zo adverteerders garanderen dat hun online videoreclamecampagnes bekeken worden door mensen en niet door robots.
Lees meer
|
|
|
|
De Buren en de Oost-Vlaamse Reclameregie hebben een joint venture opgericht voor de exploitatie van AVS en TV Oost. Het is de bedoeling dat beide regionale tv-zenders apart en onafhankelijk blijven, maar op termijn wel nauw gaan samenwerken.
Lees meer
|
|
|
|
Vlaams mediaminister Sven Gatz heeft nog eens zeven lokale radio's erkend: Radio Flash, SOLIDAR, EKW Media, HAPPY, Vierennegentig, TWINMEDIA en Speedy. Het gaat om de eerste erkenningen in het kader van een tweede oproep die hij lanceerde.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Spotify zet verder in op video advertising en breidt zijn advertentieaanbod uit met een nieuw formaat. De Mobile Video TakeOver is een extensie naar mobiel van het reeds bestaande Video TakeOver formaat op desktop.
Lees meer
|
|
|
|
De groep rond de krant Le Monde heeft een akkoord getekend met Ligatus, gespecialiseerd in native advertising en performance marketing. Het doel is om een transparante service aan te bieden voor sponsored content op websites, mobiele apps en e-news.
Lees meer
|
|
|
|
Na jaren zonder vakblad heeft de sector van de eerste houtverwerking opnieuw een eigen magazine: HoutBedrijf. Het concept, de lay-out, de redactie en de vertaling van het vakblad werden toevertrouwd aan Bold & pepper.
Lees meer
|
|
|
|
MMD Media betreedt in juni de Belgische markt met een volledig digitaal netwerk van minimaal 450 digitale outdoorschermen bij tankstations van Maes, Esso en Texaco. De sales voor deze netwerken is in handen van On Air Media.
Lees meer
|
|
|
|
Mediafield pakt uit met The UFO, een nieuw voertuig dat breekt met de gebruikelijke conventies rond goederenvervoer en product branding.
Lees meer
|
|
|
|
|
De Persgroep heeft in 2017 een netto courante winst geboekt van 109 miljoen euro. De bedrijfsopbrengsten van de mediagroep, die actief is in België, Nederland en Denemarken, bleven stabiel op ruim 1,45 miljard euro.
Lees meer
|
|
|
|
Peter Bossaert neemt afscheid van Medialaan wegens een verschil in toekomstvisie. Erwin Deckers en Dirk Lodewyckx nemen zijn taken ad interim over tot aan de benoeming van een nieuwe CEO.
Lees meer
|
|
|
|
Circle Media Group is ontstaan uit de overname van Roto Smeets door Circle Printers en de recente overname door de groep van Corelio Printing. Geert Van Nieuwenborgh wordt er Sales Director voor Noord-West Europa.
Lees meer
|
|
|
|
Bernard Marchant, de baas van Le Soir, wordt gedelegeerd bestuurder bij Mediafin. Christian Van Thillo en Christophe Convent verdwijnen uit de raad van bestuur, Rik De Nolf en Xavier Bouckaert komen in hun plaats.
Lees meer
|
|
|
|
Thierry Hugot zal Rossel vertegenwoordigen in het ‘Comité Directeur’ van Régie 366 en ook het voorzitterschap op hem nemen voor de resterende tijd van het mandaat. Hugot werd aangeduid door aftredend voorzitter Jacques Hardoin.
Lees meer
|
|
|
|
|
Op donderdag 19 april vond de tweede editie plaats van FUEL, het inspiratieseminarie van Medialaan over de impact van de nieuwste technologieën op media en telecommunicatie.
Lees meer
|
|
|
|
JCDecaux France publiceerde een trend book genaamd "VILLES: la nouvelle donne". 16 denkers en stakeholders in steden in Frankrijk en in het buitenland delen hun expertise en gedachten rond zes verschillende sleutelthema's.
Lees meer
|
|
|
|
Aan de hand van de resultaten van een maandelijks onderzoek uit 2017 naar de naambekendheid van meer dan 200 merken in verschillende activiteitensectoren trekt Space drie lessen over het belang van naambekendheid.
Lees meer
|
|
|
|
Het WK voetbal kan weleens het begin van een nieuw tijdperk markeren. Meer en meer mensen zullen het evenement namelijk volgen via online livestreams in plaats van op televisie.
Lees meer
|
|
|
|
De Yearly Marketing Survey is een inspiratiebron van The House of Marketing voor Belgische marketeers om focus te bieden in het snel veranderende marketinglandschap en een kristallen bol om marketingtrends te voorspellen.
Lees meer
|
|
|
|
|
Agenda
|
17 mei 2018 | 18:00 - 23:30
|
24 mei 2018 | 08:30 - 18:00
|
31 mei 2018 | 10:00 - 18:30
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.956 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.156
- vakpers: 665
- dagbladen: 324
- huis-aan-huisbladen: 636
- out-of-home: 969
- radio/TV: 619
- digitaal: 1.885
Nieuwe abonnee: Ice-Watch (adverteerder).
|
|
|
|
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
Meer informatie
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
Meer informatie
|
|
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.
|
|
|