MediaSpecs News 117

MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Schrijf u in voor de AMMA Ceremony

Op donderdag 17 mei is het weer tijd voor de jaarlijkse AMMA Awards!

De awards hebben als doel de mediasector te promoten door uitzonderlijke bedrijven, personen en campagnes van het afgelopen jaar te bekronen.

Ontmoet sectorgenoten en ontdek de winnaars in 10 verschillende categorieën (klik hier voor de genomineerden). Alle informatie en inschrijvingen via de website van CommPass.

Afspraak in het Auditorium 2000 van Brussels Expo. Tot dan!

In deze newsletter vindt u een overzicht van het belangrijkste medianieuws van april.

Veel leesplezier!

Bart Kuypers – Wim Van Loock – Liza Renders – Quentin Reunis

Nieuwe Vlaamse radio NRJ start dit najaar op FM

SBS plant om dit najaar de uitzendingen te starten van een nieuwe radiozender voor actieve stedelingen: NRJ. Via kernsteden in heel Vlaanderen heeft NRJ een theoretisch FM-bereik van 65% van de Vlaamse bevolking.

Lees meer
 

Nieuwe radiozender ROXX in regie bij IP Belgium

ROXX vervoegt het nationale Nederlandstalige aanbod van IP Belgium. De nieuwe rock radiozender is beschikbaar via DAB+, internet en digitale tv (Telenet kanaal 919). Het is de opvolger van ClubFM dat verdwijnt.

Lees meer
 

Adverteerders vinden de ideale zomercontext bij Libelgië & Femmes en Vacances

Deze zomer zetten Libelle en Femmes d’Aujourd’hui vakantie in eigen land in de kijker, zowel online als op sociale media. Ontdek alles over deze ideale context voor heel wat zomercampagnes!

Lees meer
 

Viewability garantie – Medialaan start met uitkijkgarantie voor online videoadvertenties

Medialaan sloot met Moat een partnership af om de impact van online spots aan te tonen. Het kan zo adverteerders garanderen dat hun online videoreclamecampagnes bekeken worden door mensen en niet door robots.

Lees meer
 

TV Oost en AVS plannen een nieuwe joint venture voor reclameregie

De Buren en de Oost-Vlaamse Reclameregie hebben een joint venture opgericht voor de exploitatie van AVS en TV Oost. Het is de bedoeling dat beide regionale tv-zenders apart en onafhankelijk blijven, maar op termijn wel nauw gaan samenwerken.

Lees meer
 

Sven Gatz erkent nog zeven lokale radio’s

Vlaams mediaminister Sven Gatz heeft nog eens zeven lokale radio's erkend: Radio Flash, SOLIDAR, EKW Media, HAPPY, Vierennegentig, TWINMEDIA en Speedy. Het gaat om de eerste erkenningen in het kader van een tweede oproep die hij lanceerde.

Lees meer
 

Nieuw advertentieformaat bij Spotify: Mobile Video TakeOver

Spotify zet verder in op video advertising en breidt zijn advertentieaanbod uit met een nieuw formaat. De Mobile Video TakeOver is een extensie naar mobiel van het reeds bestaande Video TakeOver formaat op desktop.

Lees meer
 

Le Monde tekent akkoord met Ligatus om native advertising online te implementeren

De groep rond de krant Le Monde heeft een akkoord getekend met Ligatus, gespecialiseerd in native advertising en performance marketing. Het doel is om een transparante service aan te bieden voor sponsored content op websites, mobiele apps en e-news.

Lees meer
 

De Belgische Houtconfederatie vertrouwt haar vakblad toe aan Bold & pepper

Na jaren zonder vakblad heeft de sector van de eerste houtverwerking opnieuw een eigen magazine: HoutBedrijf. Het concept, de lay-out, de redactie en de vertaling van het vakblad werden toevertrouwd aan Bold & pepper.

Lees meer
 

Nederlandse OOH-regie MMD Media komt naar België

MMD Media betreedt in juni de Belgische markt met een volledig digitaal netwerk van minimaal 450 digitale outdoorschermen bij tankstations van Maes, Esso en Texaco. De sales voor deze netwerken is in handen van On Air Media.

Lees meer
 

Mediafield pakt uit met The UFO

Mediafield pakt uit met The UFO, een nieuw voertuig dat breekt met de gebruikelijke conventies rond goederenvervoer en product branding.

Lees meer
 

Nettowinst De Persgroep bedroeg 109 miljoen euro

De Persgroep heeft in 2017 een netto courante winst geboekt van 109 miljoen euro. De bedrijfsopbrengsten van de mediagroep, die actief is in België, Nederland en Denemarken, bleven stabiel op ruim 1,45 miljard euro.

Lees meer
 

CEO Peter Bossaert verlaat Medialaan

Peter Bossaert neemt afscheid van Medialaan wegens een verschil in toekomstvisie. Erwin Deckers en Dirk Lodewyckx nemen zijn taken ad interim over tot aan de benoeming van een nieuwe CEO.

Lees meer
 

Circle Media Group: Geert Van Nieuwenborgh wordt Sales Director voor Noord-West Europa

Circle Media Group is ontstaan uit de overname van Roto Smeets door Circle Printers en de recente overname door de groep van Corelio Printing. Geert Van Nieuwenborgh wordt er Sales Director voor Noord-West Europa.

Lees meer
 

Bernard Marchant wordt gedelegeerd bestuurder bij Mediafin

Bernard Marchant, de baas van Le Soir, wordt gedelegeerd bestuurder bij Mediafin. Christian Van Thillo en Christophe Convent verdwijnen uit de raad van bestuur, Rik De Nolf en Xavier Bouckaert komen in hun plaats.

Lees meer
 

Thierry Hugot wordt voorzitter van Régie 366 in Frankrijk

Thierry Hugot zal Rossel vertegenwoordigen in het ‘Comité Directeur’ van Régie 366 en ook het voorzitterschap op hem nemen voor de resterende tijd van het mandaat. Hugot werd aangeduid door aftredend voorzitter Jacques Hardoin.

Lees meer
 

FUEL 2018 – Peter Hinssen: “Of we er al zijn? We zijn nog niet eens begonnen.”

Op donderdag 19 april vond de tweede editie plaats van FUEL, het inspiratieseminarie van Medialaan over de impact van de nieuwste technologieën op media en telecommunicatie.

Lees meer
 

JCDecaux France publiceert het trend book “VILLES: la nouvelle donne”

JCDecaux France publiceerde een trend book genaamd "VILLES: la nouvelle donne". 16 denkers en stakeholders in steden in Frankrijk en in het buitenland delen hun expertise en gedachten rond zes verschillende sleutelthema's.

Lees meer
 

Van naambekendheid tot ‘advocacy’: 3 lessen van Space

Aan de hand van de resultaten van een maandelijks onderzoek uit 2017 naar de naambekendheid van meer dan 200 merken in verschillende activiteitensectoren trekt Space drie lessen over het belang van naambekendheid.

Lees meer
 

Disruptie in sportmedia: mogelijkheden van livestreaming

Het WK voetbal kan weleens het begin van een nieuw tijdperk markeren. Meer en meer mensen zullen het evenement namelijk volgen via online livestreams in plaats van op televisie.

Lees meer
 

Yearly Marketing Survey 2018

De Yearly Marketing Survey is een inspiratiebron van The House of Marketing voor Belgische marketeers om focus te bieden in het snel veranderende marketinglandschap en een kristallen bol om marketingtrends te voorspellen.

Lees meer
 

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie   Meer informatie
 
MediaSpecs
Newsletter

mei 2018
117
amma 2018
 

Jobs

Meer jobs
welcome media

Agenda

AMMA Awards
17 mei 2018 | 18:00 - 23:30
BAM Legal Day
24 mei 2018 | 08:30 - 18:00
Gondola Day
31 mei 2018 | 10:00 - 18:30
Meer activiteiten
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.956 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.156
  • vakpers: 665
  • dagbladen: 324
  • huis-aan-huisbladen: 636
  • out-of-home: 969
  • radio/TV: 619
  • digitaal: 1.885

Nieuwe abonnee: Ice-Watch (adverteerder).

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin
Google+
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.