MediaSpecs News 114

MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

MediaSpecs organiseert Media & Communities op 1 maart

Beste mediavrienden,

MediaSpecs bestaat binnenkort tien jaar en organiseert op donderdag 1 maart het seminarie
“Media & Communities” om de makers van de media bij mediaplanners in de kijker te zetten. Meer en meer zien we namelijk dat media erin slagen om een community te creëren.

Mike Koedinger (Maison Moderne) en Eric Schonbrodt (Mag Advertising) vertellen u alles over hoe zij op een succesvolle manier hun community bereiken.
Ook is er een panelgesprek met Koen De Buck (Cascade), Fernand Vanrie (PMG), Anneke Blanckaert (Gezinsbond) en Jos Grobben (Roularta).
Gino Baeck (GroupM) is de moderator van dienst.

Schrijf u nu in, want de plaatsen zijn beperkt! Afspraak op 1 maart van 16u tot 19u in Wiels, het Centrum voor Hedendaagse Kunst in Vorst/Brussel.

In deze newsletter vindt u een overzicht van het belangrijkste medianieuws van januari.

Veel leesplezier!

Bart Kuypers – Marc Vanlaer – Wim Van Loock – Liza Renders

MediaSpecs 10

JCDecaux wint aanbesteding van NMBS/Publifer voor de reclameconcessie van 20m² en 8m² borden

JCDecaux Belgium krijgt de exclusieve reclameconcessie toegewezen door Publifer van de 20m² en 8m² borden op spoorwegdomeinen in België voor een periode van vier jaar.

Lees meer
 

Roularta biedt op vrouwenbladen van Sanoma

Roularta heeft een bod uitgebracht op Libelle/Femmes d’Aujourd’hui, Flair, Feeling/Gael, La Maison Victor, Communiekrant, Loving You en She Deals. Ik Ga Bouwen/Je Vais Construire wordt door Roularta aan Sanoma verkocht.

Lees meer
 

Sanoma schrapt mogelijk 96 banen

Sanoma wil zijn Belgische vrouwenbladen verkopen aan Roularta. Als gevolg hiervan heeft Sanoma België tijdens een bijzondere ondernemingsraad de intentie tot collectief ontslag aangekondigd van mogelijk 96 banen.

Lees meer
 

Joint venture van de regies Medialaan en de Persgroep Advertising maakt nieuwe structuur bekend

Ben Jansen is de CEO van de nieuwe regie die alle commerciële activiteiten van Medialaan en de Persgroep Advertising samenbrengt. Hij maakt de nieuwe structuur bekend met de namen en functies van alle medewerkers.

Lees meer
 

Hebbes en Zimmo bundelen krachten tot één immoplatform

Hebbes en Zimmo, de tweede en derde grootste immosite van Vlaanderen, bundelen de krachten en worden vanaf april één sterk merk: Zimmo. Zo brengt eigenaar Mediahuis zijn activiteiten binnen de vastgoedmarkt samen.

Lees meer
 

Ciné-Télé-Revue & Me: het nieuwe lifestylemerk van Ciné-Télé-Revue

Ciné-Télé-Revue pakt dit jaar uit met damesgerichte lifestylebijlagen onder de naam Ciné-Télé-Revue & Me. De redactie, uitwerking en reclameregie zijn in handen van Manoëlle Sepulchre via Editions Maglife.

Lees meer
 

Références en JobsRégions fusioneren

Op 9 januari zijn Références en JobsRégions, de twee jobplatformen van Rossel, gefuseerd. Sindsdien vormen ze samen het grootste jobplatform in Brussel en Wallonië.

Lees meer
 

VRT, Mediahuis en Medialaan werken samen aan digitale radiospeler: Radioplayer Worldwide

VRT, Medialaan en Mediahuis slaan de handen in elkaar om al hun radiozenders te kunnen aanbieden op Radioplayer Worldwide. De drie partners willen samen een licentie nemen bij deze digitale radiospeler.

Lees meer
 
MediaSpecs News Mobile

Gezinsbond lanceert volledig vernieuwd magazine

De Bond, het ledenmagazine van de Gezinsbond, krijgt een grondige make-over. De tweewekelijkse gezinskrant verandert in een maandelijks magazine en telt voortaan 10 regionale in plaats van 5 provinciale edities.

Lees meer
 

Travelmedia neemt reclameregie Goodbye in eigen handen

Uitgever Travelmedia neemt de commercialisering van het reismagazine Goodbye en de bijhorende website Goodbye.be volledig in eigen handen.

Lees meer
 

B-Net verzorgt de regie van ecoTips

Sinds 1 januari wordt de publicitaire werking van zowel het B2B-magazine als de online community van ecoTips verzorgd door Bie Van Cleuvenbergen van B-Net. Dat kondigt Pergamino, de uitgever van ecoTips, aan.

Lees meer
 

Clear Channel versterkt City Play-aanbod in Vlaanderen

Na Brussel, Koksijde en Knokke-Heist verwelkomt Clear Channel de schermen van City Play in drie nieuwe steden: Oostende, Diest en Tienen.

Lees meer
 

Vernieuwd Pasar Magazine zet in op trends, van slow travel tot kamperen

Pasar Magazine zit in een nieuw jasje. Het magazine wil een antwoord bieden op het begrip van vrije tijd anno 2018. Nieuwe trends zoals slow travel en kamperen komen dan ook uitgebreid aan bod.

Lees meer
 

Storecheck in een nieuw kleedje

Het vakblad Storecheck zit in een nieuw kleedje. Hedendaagser en praktischer dan ooit wil het zich ook meer profileren als zusterblad van en perfecte aanvulling op Gondola Magazine.

Lees meer
 

Belmodo lanceert vernieuwde website en nieuwe formaten

Het online fashion-, beauty- en lifestylemagazine Belmodo vernieuwt haar website en past haar display ads volledig aan volgens de laatste IAB-normen.

Lees meer
 

MM versterkt zijn digitale transformatie door samenwerking met TalentSquare

Media Marketing biedt, in samenwerking met TalentSquare, zijn klanten en partners een “2 in 1” rekruteringsplatform aan dat helemaal in het teken staat van de talenten uit de marcomsector.

Lees meer
 
AI 4 Business JPG

GfK, Google, De Persgroep en Mediahuis onderzoeken het effect van premium news sites op advertenties

GfK, De Persgroep en Mediahuis zetten samen - en met financiële steun van Google - hun schouders onder een nieuw onderzoeksproject om de waarde van premium news sites aan te tonen voor adverteerders, uitgevers en lezers.

Lees meer
 

Belgische online uitgevers lanceren kwaliteitscharter

De online advertentiemarkt wordt geconfronteerd met uitdagingen als een gebrek aan transparantie, niet-menselijke trafiek en fake news. Daarom zetten de uitgevers verenigd in de OPPAb nu hoge standaarden uit voor adverteerders en consumenten.

Lees meer
 

Imec Digimeter 2017 – Zes op tien Vlamingen leggen zichzelf regels op om smartphonegebruik te controleren

Sinds 2009 brengt de jaarlijkse imec.digimeter het media- en technologiegebruik in Vlaanderen in kaart. De resultaten zijn gebaseerd op imec’s jaarlijkse enquête onder 2.345 Vlamingen van 15 jaar of ouder.

Lees meer
 

Voorjaarsprogrammatie SBS bekendgemaakt

SBS maakte de voorjaarsprogrammatie voor zenders Vier, Vijf en Zes bekend. Op het programma staan nieuwe seizoenen van bijvoorbeeld De Mol en Temptation Island, maar ook nieuwe programma's zoals De Leeuwenkuil en Ex-Gangster.

Lees meer
 

Merit Awards: TBWA is Agency of the Year

De jury van de Merit Awards heeft de trofee van Agency of the Year uitgereikt aan TBWA. De andere finalisten waren These Days en LDV United. Het bureau dat geleid wordt door Kris Govaerts volgt DDB op.

Lees meer
 

Michèle Sioen is Trends Manager van het Jaar

De lezers van Trends en de jury hebben Michèle Sioen, CEO van textielgroep Sioen Industries, verkozen tot Manager van het Jaar 2017. In Franstalig België is Jean-Pierre Lutgen, CEO van Ice Watch, de winnaar.

Lees meer
 

Marc Dupain is de nieuwe voorzitter van de Raad voor de Reclame

Marc Dupain, algemeen manager van The Ppress (de vereniging van uitgevers van de Belgische periodieke pers), is benoemd tot voorzitter van de raad van bestuur van de Raad voor de Reclame. Hij volgt Fons Van Dyck op.

Lees meer
 

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie   Meer informatie
 
MediaSpecs
Newsletter

februari 2018
114
De Bond NL 300x250
 

Jobs

Meer jobs
welcome media

Agenda

Media Vision Day
8 februari 2018 | 09:00 - 17:00
AI 4 Business Summit
27 februari 2018 | 09:00 - 17:30
Belgium’s New Brand of the Year Event
27 februari 2018 | 18:15 - 22:00
Meer activiteiten
Wavemaker Banner
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.936 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.137
  • vakpers: 659
  • dagbladen: 329
  • huis-aan-huisbladen: 663
  • out-of-home: 961
  • radio/TV: 602
  • digitaal: 1.898
 
Media Vision Day 2018
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin
Google+
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.