|
|
|
MediaSpecs organiseert Media & Communities op 1 maart
Beste mediavrienden,
MediaSpecs bestaat binnenkort tien jaar en organiseert op donderdag 1 maart het seminarie
“Media & Communities” om de makers van de media bij mediaplanners in de kijker te zetten. Meer en meer zien we namelijk dat media erin slagen om een community te creëren.
Mike Koedinger (Maison Moderne) en Eric Schonbrodt (Mag Advertising) vertellen u alles over hoe zij op een succesvolle manier hun community bereiken.
Ook is er een panelgesprek met Koen De Buck (Cascade), Fernand Vanrie (PMG), Anneke Blanckaert (Gezinsbond) en Jos Grobben (Roularta).
Gino Baeck (GroupM) is de moderator van dienst.
Schrijf u nu in, want de plaatsen zijn beperkt! Afspraak op 1 maart van 16u tot 19u in Wiels, het Centrum voor Hedendaagse Kunst in Vorst/Brussel.
In deze newsletter vindt u een overzicht van het belangrijkste medianieuws van januari.
Veel leesplezier!
Bart Kuypers – Marc Vanlaer – Wim Van Loock – Liza Renders
2.5.0.0
2.5.0.0
2.5.0.0
2.5.0.0
2.5.0.0
2.5.0.0
|
|
|
|
MediaSpecs Weekly Newsletter
01/02/2018
|
|
|
|
|
|
Ciné-Télé-Revue pakt dit jaar uit met damesgerichte lifestylebijlagen onder de naam Ciné-Télé-Revue & Me. De redactie, uitwerking en reclameregie zijn in handen van Manoëlle Sepulchre via Editions Maglife.
Lees meer
|
|
|
|
Op 9 januari zijn Références en JobsRégions, de twee jobplatformen van Rossel, gefuseerd. Sindsdien vormen ze samen het grootste jobplatform in Brussel en Wallonië.
Lees meer
|
|
|
|
VRT, Medialaan en Mediahuis slaan de handen in elkaar om al hun radiozenders te kunnen aanbieden op Radioplayer Worldwide. De drie partners willen samen een licentie nemen bij deze digitale radiospeler.
Lees meer
|
|
|
|
|
De Bond, het ledenmagazine van de Gezinsbond, krijgt een grondige make-over. De tweewekelijkse gezinskrant verandert in een maandelijks magazine en telt voortaan 10 regionale in plaats van 5 provinciale edities.
Lees meer
|
|
|
|
Uitgever Travelmedia neemt de commercialisering van het reismagazine Goodbye en de bijhorende website Goodbye.be volledig in eigen handen.
Lees meer
|
|
|
|
Sinds 1 januari wordt de publicitaire werking van zowel het B2B-magazine als de online community van ecoTips verzorgd door Bie Van Cleuvenbergen van B-Net. Dat kondigt Pergamino, de uitgever van ecoTips, aan.
Lees meer
|
|
|
|
Na Brussel, Koksijde en Knokke-Heist verwelkomt Clear Channel de schermen van City Play in drie nieuwe steden: Oostende, Diest en Tienen.
Lees meer
|
|
|
|
Pasar Magazine zit in een nieuw jasje. Het magazine wil een antwoord bieden op het begrip van vrije tijd anno 2018. Nieuwe trends zoals slow travel en kamperen komen dan ook uitgebreid aan bod.
Lees meer
|
|
|
|
Het vakblad Storecheck zit in een nieuw kleedje. Hedendaagser en praktischer dan ooit wil het zich ook meer profileren als zusterblad van en perfecte aanvulling op Gondola Magazine.
Lees meer
|
|
|
|
Het online fashion-, beauty- en lifestylemagazine Belmodo vernieuwt haar website en past haar display ads volledig aan volgens de laatste IAB-normen.
Lees meer
|
|
|
|
Media Marketing biedt, in samenwerking met TalentSquare, zijn klanten en partners een “2 in 1” rekruteringsplatform aan dat helemaal in het teken staat van de talenten uit de marcomsector.
Lees meer
|
|
|
|
|
GfK, De Persgroep en Mediahuis zetten samen - en met financiële steun van Google - hun schouders onder een nieuw onderzoeksproject om de waarde van premium news sites aan te tonen voor adverteerders, uitgevers en lezers.
Lees meer
|
|
|
|
De online advertentiemarkt wordt geconfronteerd met uitdagingen als een gebrek aan transparantie, niet-menselijke trafiek en fake news. Daarom zetten de uitgevers verenigd in de OPPAb nu hoge standaarden uit voor adverteerders en consumenten.
Lees meer
|
|
|
|
Sinds 2009 brengt de jaarlijkse imec.digimeter het media- en technologiegebruik in Vlaanderen in kaart. De resultaten zijn gebaseerd op imec’s jaarlijkse enquête onder 2.345 Vlamingen van 15 jaar of ouder.
Lees meer
|
|
|
|
SBS maakte de voorjaarsprogrammatie voor zenders Vier, Vijf en Zes bekend. Op het programma staan nieuwe seizoenen van bijvoorbeeld De Mol en Temptation Island, maar ook nieuwe programma's zoals De Leeuwenkuil en Ex-Gangster.
Lees meer
|
|
|
|
De jury van de Merit Awards heeft de trofee van Agency of the Year uitgereikt aan TBWA. De andere finalisten waren These Days en LDV United. Het bureau dat geleid wordt door Kris Govaerts volgt DDB op.
Lees meer
|
|
|
|
De lezers van Trends en de jury hebben Michèle Sioen, CEO van textielgroep Sioen Industries, verkozen tot Manager van het Jaar 2017. In Franstalig België is Jean-Pierre Lutgen, CEO van Ice Watch, de winnaar.
Lees meer
|
|
|
|
Marc Dupain, algemeen manager van The Ppress (de vereniging van uitgevers van de Belgische periodieke pers), is benoemd tot voorzitter van de raad van bestuur van de Raad voor de Reclame. Hij volgt Fons Van Dyck op.
Lees meer
|
|
|
|
|
Agenda
|
8 februari 2018 | 09:00 - 17:00
|
27 februari 2018 | 09:00 - 17:30
|
27 februari 2018 | 18:15 - 22:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.936 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.137
- vakpers: 659
- dagbladen: 329
- huis-aan-huisbladen: 663
- out-of-home: 961
- radio/TV: 602
- digitaal: 1.898
2.5.0.0
2.5.0.0
2.5.0.0
2.5.0.0
2.5.0.0
2.5.0.0
|
|
|
|
|
|
|