MediaSpecs News 113

MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Beste wensen voor 2018!

Beste mediavrienden,

MediaSpecs wenst u een fantastisch, boeiend en succesvol nieuw jaar!

Met onze zoekmachine en nieuwssite willen wij ook in 2018 elke dag uw trouwe partner in het complexe medialandschap zijn.

Zo kan u bijvoorbeeld makkelijk doorklikken naar alle reclametarieven, redactionele dossiers en promo-acties met betrekking tot het Autosalon of Batibouw.

In deze newsletter vindt u een overzicht van het belangrijkste medianieuws van december.

Veel leesplezier!

Bart Kuypers – Marc Vanlaer – Wim Van Loock – Liza Renders

FullHouseFullSundayNL

Vlaanderen ontwaakt in een hertekend radiolandschap

Vlaanderen werd op 1 januari wakker met een nieuw radiolandschap. 103 erkende lokale radiostations kunnen sinds die dag de ether in. Ze hebben volgens het decreet een jaar de tijd om hun uitzendingen te starten.

Lees meer
 

TopRadio kan dankzij crowdfunding minstens jaar lang blijven uitzenden op DAB+

TopRadio heeft meer dan 100.000 euro opgehaald via crowdfunding. De radiozender voor dance en urban in Vlaanderen had minstens 75.000 euro nodig om een jaar lang te kunnen blijven uitzenden op DAB+.

Lees meer
 

Art600: het nieuwe ijkpunt in de dagbladsector

Op 12 december verscheen in alle NP kranten voor het eerst het formaat Art600. Dat zal in de toekomst als referentie gelden voor andere formaten in de dagbladsector.

Lees meer
 

Drie nieuwe magazines bij PMG

Professional Media Group (PMG), uitgever van meer dan dertig vakbladen in België, krijgt er drie nieuwe magazines bij: Bakery, CoolTechnics en FloorTech.

Lees meer
 

Gezinsbond vernieuwt zijn magazine

De Bond, het ledenmagazine van de Gezinsbond, wordt op 17 januari volledig gerestyled. Centraal binnenin zit er voortaan een uitneembaar regionaal katern, wat voor adverteerders nieuwe mogelijkheden biedt.

Lees meer
 

Susanova: nieuw mediaplatform over duurzaam ondernemen en innoveren in Vlaanderen

Met Susanova lanceert Pantarein Publishing eind deze maand een B2B-mediaplatform over duurzaam ondernemen en innoveren in Vlaanderen. Het omvat een papieren magazine, een website, een e-zine en is ook actief op sociale media.

Lees meer
 

VRT krijgt geen extra kanaal voor Ketnet Jr.

De VRT krijgt geen extra kanaal voor Ketnet Jr. De Vlaamse regering wil dat de openbare omroep de digitale kaart trekt.

Lees meer
 
MediaSpecs Smartphone

CPM-model voor Het Laatste Nieuws en De Morgen

In 2018 kiest de Persgroep Advertising voor zekerheid, eenvoud en duidelijkheid in haar prijsstrategie door over te stappen naar een CPM-model voor haar krantentitels Het Laatste Nieuws en De Morgen.

Lees meer
 

Mediahuis Connect schaft agentschapscommissie voor online video af

Mediahuis Connect schaft de agentschapscommissie voor de verkoop van online video af. In de loop van 2018 zal de regie de nieuwe regeling evalueren met het oog op een eventuele uitbreiding naar overige markten.

Lees meer
 

Digitale inventaris op Knack.be en Levif.be nu ook beschikbaar aan “Cost Per Hour”

In 2018 commercialiseert Roularta Media haar digitale inventaris tegen CPH-tarief. Zo kopen adverteerders de tijd die surfers werkelijk aan hun boodschap hebben besteed.

Lees meer
 

JCDecaux haalt exclusieve reclameconcessie van de Luxemburgse Spoorwegen binnen

JCDecaux Luxembourg heeft de exclusieve reclameconcessie binnengehaald van de Société Nationale des Chemins de Fer Luxembourgeois (CFL), en dit naar aanleiding van een aanbesteding en voor een periode van acht jaar.

Lees meer
 

TV Lux vanaf februari ook in het Groothertogdom Luxemburg

Vanaf volgende maand zal de provinciale zender TV Lux ook uitgezonden worden in het Groothertogdom Luxemburg. Met de uitbreiding via kabeldistributeur Eltrona zullen 85.000 extra huiskamers bereikt worden.

Lees meer
 

Wings Mediacom is de nieuwe regie van Interparking

Interparking heeft besloten om in samenwerking met mediabedrijf Wings Mediacom de communicatieruimten van haar parkings te ontwikkelen.

Lees meer
 

Overname van Shazam door Apple: business as usual voor Proximus Skynet Advertising

Shazam, de populaire app die gebruikt kan worden om muziek te herkennen, wordt overgenomen door technologiebedrijf Apple. Proximus Skynet Advertising, de exclusieve reclameregie van Shazam in België, benadrukt dat er qua reclame niet veel verandert.

Lees meer
 
Pinakes

PS, MR, cdH en Ecolo willen L’Avenir uit Nethys

Parlementsleden van PS, MR, cdH en Ecolo hebben aan de Waalse regering gevraagd om krantenuitgever Éditions de L'Avenir uit Nethys te halen. Zo kan een fusie vermeden worden met Rossel en meer bepaald met haar regionale krantenpoot Sudpresse.

Lees meer
 

Mediahuis koopt belang van John de Mol in Telegraaf Media Groep

De Nederlandse miljardair John de Mol en zijn investeringsmaatschappij Talpa stappen uit de Telegraaf Media Groep (TMG) door hun aandelen te verkopen aan het Belgische Mediahuis.

Lees meer
 

Koen Verwee verlaat de Persgroep Publishing, Rudy Bertels wordt opnieuw CEO

Na vijf jaar bij de Persgroep Publishing gewerkt te hebben, eerst als commercieel directeur en later als CEO, verlaat Koen Verwee het bedrijf. Rudy Bertels neemt terug de verantwoordelijkheid van CEO op zich.

Lees meer
 

Eén presenteert voorjaarsprogrammatie: gevarieerd aanbod voor iedereen

Met een mix van bittere ernst en gemakkelijk verteerbaar entertainment wil de VRT-zender in het voorjaar verder gaan op de ingeslagen weg. De openbare omroep wil op Eén relevante televisie brengen die tegelijk ontspannend is.

Lees meer
 

VTM presenteert voorjaarsprogrammatie: 10 nieuwe programma’s en 10 sterkhouders

VTM brengt dit voorjaar naast tien bekende sterkhouders ook tien nieuwe programma’s, gaande van fictie over verrassend entertainment tot pakkende reality. Ook de programmatie voor Q2, CAZ en Vitaya is bekend.

Lees meer
 

Lies Eeckman is de Advertiser Personality of the Year 2017

Lies Eeckman werd door de jury van de Advertiser Personality of the Year uitgeroepen tot winnaar. Eeckman is momenteel marketingdirecteur bij Continental Foods, waar ze onder andere de merken Devos Lemmens en Royco beheert.

Lees meer
 

Spott is Belgium’s New Brand of the Year 2017

Tijdens het BAM Marketing Congress in Brussels Expo werd Spott als winnaar bekendgemaakt van Belgium's New Brand of the Year 2017. Het is de eerste keer dat een puur digitaal merk de award wint.

Lees meer
 

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie   Meer informatie
 
MediaSpecs
Newsletter

januari 2018
113
Happy 2018 300x250
 

Jobs

Meer jobs

Agenda

Media Vision Day
8 februari 2018 | 09:00 - 17:00
UBA Trends Day
15 maart 2018 | 08:30 - 18:30
Fuel by Medialaan
19 april 2018 | 09:00 - 17:30
Meer activiteiten
welcome media
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.991 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.151
  • vakpers: 662
  • dagbladen: 334
  • huis-aan-huisbladen: 662
  • out-of-home: 960
  • radio/TV: 630
  • digitaal: 1.903

Nieuwe abonnee: The Kube (PR-bureau).

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin
Google+
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.