|
Op 24/10/2017 vond in Dockx Bruxsel de vierde editie van de B2B Awards plaats.
De jury’s, voorgezeten door Alex Thoré, reikten vier prijzen uit in de categorie ‘Press’ en tien in de categorie ‘Communication'.
Lees meer
|
|
|
|
Na de bekendmaking van de nieuwe CIM-cijfers maakten heel wat persbedrijven een analyse van hun merken. Klik op de titel voor een handig overzicht met de analyses van Roularta, Sanoma, Metro, De Persgroep en Mediahuis.
Lees meer
|
|
|
|
Het afgelopen jaar gingen 4.740.600 Belgen ouder dan 12 jaar naar de bioscoop. Dat is 48,8% van de bevolking. Hiermee behaalt bioscoop het hoogste jaarbereik van de afgelopen tien jaar.
Lees meer
|
|
|
|
JCDecaux lanceert SmartCONTENT op de Belgische markt. Hiermee kunnen adverteerders hun creaties voor digitale schermen automatisch laten variëren naargelang doelgroep, context of aanbod.
Lees meer
|
|
|
|
Naast The Skyboard (twee zijden van elk 180m²) commercialiseert Mediafield nu ook twee andere monumentale en mobiele publiciteitspanelen: The Wall (twee zijden van elk 60m²) en The Swall (twee zijden van elk 40m²).
Lees meer
|
|
|
|
|
Leo Neels (voorzitter RvB) en Johan Vencken (CEO) kondigden op 25/10 ValuesTV aan. Values Media rolt een medianetwerk uit voor de non-profitsector. Dit zal bestaan uit een tv-omroep, een radiostation, een online magazine en een crowdfundingplatform.
Lees meer
|
|
|
|
Mediafin en haar regie Trustmedia sluiten een engagement met de advertentiemarkt. Het charter heeft als doel om advertentiestandaarden te bepalen die Mediafin naar zijn adverteerders toe zal respecteren.
Lees meer
|
|
|
|
Het Nederlandse Wayne Parker Kent breidt zijn activiteiten uit naar België na het opzetten van een partnership met Mediahuis. Begin 2018 worden vier Vlaamse varianten van de online magazines NSMBL, Manners, Culy en Famme gelanceerd.
Lees meer
|
|
|
|
Sanoma lanceert Social Activation waardoor adverteerders beroep kunnen doen op het sociale mediabereik van de vrouwenmerken Flair, Libelle/Femmes d’Aujourd’hui en Feeling/Gael.
Lees meer
|
|
|
|
Naast de reguliere weekendkrant en de consumentenbijlage Check is er ook plaats voor de nieuwe weekendbijlage NU, een nieuwe lay-out voor Het Nieuwsblad Magazine en Sportwereld Weekend als volwaardige weekendkrant.
Lees meer
|
|
|
|
Mental! is een nieuw Luxemburgs sportmagazine dat vier keer per jaar verschijnt op 20.000 exemplaren. Het magazine mikt op amateursporters, professionele sporters, sportliefhebbers en personen actief in de sportbusiness en het sportbeleid.
Lees meer
|
|
|
|
Rossel bezit 75% van de aandelen van de Duitstalige krant Grenz-Echo na overdracht van de aandelen van familie Küchenberg.
Lees meer
|
|
|
|
MobilAd, de regie die de focus legt op de "consumer on the move", stelt een nieuw product voor: de BigBox.
Lees meer
|
|
|
|
|
De federaties UPP en The Ppress vormen vanaf 2018 één nieuwe federatie. De naam van de nieuwe vereniging is nog niet bekend. Luc De Potter en Marc Dupain zullen de leiding blijven waarnemen.
Lees meer
|
|
|
|
De tiende editie van de MIXX Awards bekroonde TBWA als agentschap en Telenet als adverteerder van het jaar. Ook onder andere Lunar Gravity, Dominique Van Santfoort en Utku Er vielen in de prijzen.
Lees meer
|
|
|
|
De laureaat van de Marketer of the Year 2017 aan Nederlandstalige zijde is Guy Elewaut, Marketing Director van Colruyt Group. Aan Franstalige kant is David Favest, Marketing Director van MIVB, de winnaar.
Lees meer
|
|
|
|
De vier finalisten voor de Advertiser Personality of the Year 2017 zijn Lies Eeckman, Zehra Sayin, Alex Thoré en David Willems.
Lees meer
|
|
|
|
Marc Duijndam wordt op 1 januari 2018 aangesteld als CEO van Sanoma Media in België en Nederland. Hij volgt daarmee Peter de Mönnink op die eerder al zijn overstap naar Talpa aankondigde.
Lees meer
|
|
|
|
Na een stage van 2 jaar bij Maxus en een expertise te hebben opgebouwd in het mediabureau, zal Antoine Bailly het team Digital Tracking & Analytics van GroupM vervoegen. Tegelijkertijd begint ook Wim Daniels in het team Digital Marketing Consulting.
Lees meer
|
|
|
|
Het sales team van Clear Channel verwelkomt drie nieuwe medewerkers binnen de nieuwe organisatie: Sarah Kadima, Wim Deplae en Tom Doorselaer.
Lees meer
|
|
|
|
Proximus Skynet Advertising heeft de laatste weken en maanden zijn team aanzienlijk versterkt. In totaal werden zes nieuwe mensen aangenomen.
Lees meer
|
|
|
|
|
Agenda
|
7 november 2017 | 15:30 - 19:00
|
16 november 2017 | 08:30 - 12:00
|
20 november 2017 | 10:00 - 13:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.945 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.137
- vakpers: 652
- dagbladen: 339
- huis-aan-huisbladen: 673
- out-of-home: 974
- radio/TV: 595
- digitaal: 1.882
|
|
|
|
|
|
|