MediaSpecs News 111

MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw maandelijkse afspraak met het medianieuws

Beste mediavrienden,

Op dinsdag 28/11 komen alle Belgische public relations specialisten samen op de PR Summit. Centraal thema dit jaar is ‘Communicating in the post truth era’. Tot de sprekers behoren onder andere Ivan De Vadder, Karl van den Broeck en Christian Van Thillo. Alle info vindt u op www.prsummit.be.

Speciaal voor uitgevers! UPP & The PPress organiseren op dinsdag 7 november een seminarie over de GDPR en de concrete toepassing voor mediabedrijven.

Momenteel zijn we volop de nieuwe tarieven voor 2018 aan het toevoegen in de MediaSpecs database. We vragen daarom de regies om ons hun nieuwe mediakits en tariefkaarten te bezorgen. Hoe sneller u ons uw mediakit toestuurt, hoe sneller onze gebruikers met de juiste gegevens aan de slag kunnen.

In deze nieuwsbrief vindt u een overzicht van het belangrijkste medianieuws van afgelopen maand.

Veel leesplezier!

Bart Kuypers – Marc Vanlaer – Wim Van Loock


Testimonial:
Hanne Poppe – Corporate Marketeer & Press Responsible (PR Manager) – Colruyt Group
“MediaSpecs helpt me om up-to-date te blijven van de wijzigingen in een snel evoluerende markt en laat me toe een goed beeld te hebben van de vakbladen die interessant kunnen zijn voor onze business.”

 
MediaSpecs
Newsletter

november 2017
111
welcome media
 

Mediahuis Connect hanteert CPM tarief voor krantentitels vanaf 2018

Mediahuis hanteert vanaf 2018 een CPM tarief voor de reclameruimte in haar dagbladen. Deze stap maakt van Mediahuis Connect de eerste Belgische regie die een van oorsprong digitaal model naar printmedia vertaalt.

Lees meer
 

Roularta verkoopt participatie in Medialaan en neemt een 50% belang in Mediafin

Roularta Media Group heeft beslist om het belang van 50% in Medialaan te verkopen aan medeaandeelhouder De Persgroep. Daarnaast koopt Roularta de helft van de aandelen van Mediafin over van De Persgroep.

Lees meer
 

Toekomstgerichte herstructurering bij RMB

Om in te spelen op de uitdagingen van de media- en reclamesector zal RMB overgaan tot een afslanking van zijn organisatie. Tegen eind 2017 zal RMB de hoofdlijnen van zijn nieuwe organisatie bekendmaken.

Lees meer
 

GRP wordt CommPass en maakt zijn activiteiten toegankelijker

Twee belangrijke wijzigingen bij de GRP: een aanpassing van de statuten waardoor ‘Company Membership’ mogelijk wordt en een naamsverandering naar CommPass.

Lees meer
 

Nieuwe CIM-cijfers voor Pers bekend

De nieuwe CIM Persstudie wou zoveel mogelijk parameters van de oude studie behouden, maar niettemin zijn er een aantal veranderingen die een rechtstreekse vergelijking met de resultaten van 2015 onmogelijk maakt.

Lees meer
 
NP Autumn

B2B Awards 2017: and the winner is…

Op 24/10/2017 vond in Dockx Bruxsel de vierde editie van de B2B Awards plaats. De jury’s, voorgezeten door Alex Thoré, reikten vier prijzen uit in de categorie ‘Press’ en tien in de categorie ‘Communication'.

Lees meer
 

Persbedrijven analyseren CIM-cijfers

Na de bekendmaking van de nieuwe CIM-cijfers maakten heel wat persbedrijven een analyse van hun merken. Klik op de titel voor een handig overzicht met de analyses van Roularta, Sanoma, Metro, De Persgroep en Mediahuis.

Lees meer
 

Brightfish analyseert CIM-cijfers: hoogste bioscoopbezoek in tien jaar

Het afgelopen jaar gingen 4.740.600 Belgen ouder dan 12 jaar naar de bioscoop. Dat is 48,8% van de bevolking. Hiermee behaalt bioscoop het hoogste jaarbereik van de afgelopen tien jaar.

Lees meer
 

JCDecaux lanceert SmartCONTENT: een platform voor dynamische content

JCDecaux lanceert SmartCONTENT op de Belgische markt. Hiermee kunnen adverteerders hun creaties voor digitale schermen automatisch laten variëren naargelang doelgroep, context of aanbod.

Lees meer
 

Nieuwe producten bij Mediafield

Naast The Skyboard (twee zijden van elk 180m²) commercialiseert Mediafield nu ook twee andere monumentale en mobiele publiciteitspanelen: The Wall (twee zijden van elk 60m²) en The Swall (twee zijden van elk 40m²).

Lees meer
 

ValuesTV : Aankondiging van nieuw mediaplatform voor non profit en maatschappelijk engagement, zonder commerciële reclame

Leo Neels (voorzitter RvB) en Johan Vencken (CEO) kondigden op 25/10 ValuesTV aan. Values Media rolt een medianetwerk uit voor de non-profitsector. Dit zal bestaan uit een tv-omroep, een radiostation, een online magazine en een crowdfundingplatform.

Lees meer
 

Trustmedia en Mediafin stellen charter op

Mediafin en haar regie Trustmedia sluiten een engagement met de advertentiemarkt. Het charter heeft als doel om advertentiestandaarden te bepalen die Mediafin naar zijn adverteerders toe zal respecteren.

Lees meer
 

Wayne Parker Kent komt naar Antwerpen

Het Nederlandse Wayne Parker Kent breidt zijn activiteiten uit naar België na het opzetten van een partnership met Mediahuis. Begin 2018 worden vier Vlaamse varianten van de online magazines NSMBL, Manners, Culy en Famme gelanceerd.

Lees meer
 

Sanoma lanceert Social Activation

Sanoma lanceert Social Activation waardoor adverteerders beroep kunnen doen op het sociale mediabereik van de vrouwenmerken Flair, Libelle/Femmes d’Aujourd’hui en Feeling/Gael.

Lees meer
 

Het Nieuwsblad vernieuwt zijn weekendkrant met extra bijlage NU

Naast de reguliere weekendkrant en de consumentenbijlage Check is er ook plaats voor de nieuwe weekendbijlage NU, een nieuwe lay-out voor Het Nieuwsblad Magazine en Sportwereld Weekend als volwaardige weekendkrant.

Lees meer
 

Mental!: nieuw magazine over sport in Luxemburg

Mental! is een nieuw Luxemburgs sportmagazine dat vier keer per jaar verschijnt op 20.000 exemplaren. Het magazine mikt op amateursporters, professionele sporters, sportliefhebbers en personen actief in de sportbusiness en het sportbeleid.

Lees meer
 

Rossel controleert 75 procent aandelen van Grenz-Echo

Rossel bezit 75% van de aandelen van de Duitstalige krant Grenz-Echo na overdracht van de aandelen van familie Küchenberg.

Lees meer
 

MobilAd stelt nieuw product voor: de BigBox

MobilAd, de regie die de focus legt op de "consumer on the move", stelt een nieuw product voor: de BigBox.

Lees meer
 
Pinakes

Fusie tussen UPP en The Ppress

De federaties UPP en The Ppress vormen vanaf 2018 één nieuwe federatie. De naam van de nieuwe vereniging is nog niet bekend. Luc De Potter en Marc Dupain zullen de leiding blijven waarnemen.

Lees meer
 

MIXX Awards: TBWA, Telenet en Utku Er winnen

De tiende editie van de MIXX Awards bekroonde TBWA als agentschap en Telenet als adverteerder van het jaar. Ook onder andere Lunar Gravity, Dominique Van Santfoort en Utku Er vielen in de prijzen.

Lees meer
 

Marketers of the Year 2017: Guy Elewaut en David Favest

De laureaat van de Marketer of the Year 2017 aan Nederlandstalige zijde is Guy Elewaut, Marketing Director van Colruyt Group. Aan Franstalige kant is David Favest, Marketing Director van MIVB, de winnaar.

Lees meer
 

Advertiser Personality of the Year: de finalisten

De vier finalisten voor de Advertiser Personality of the Year 2017 zijn Lies Eeckman, Zehra Sayin, Alex Thoré en David Willems.

Lees meer
 

Marc Duijndam benoemd als nieuwe CEO van Sanoma Media België & Nederland

Marc Duijndam wordt op 1 januari 2018 aangesteld als CEO van Sanoma Media in België en Nederland. Hij volgt daarmee Peter de Mönnink op die eerder al zijn overstap naar Talpa aankondigde.

Lees meer
 

GroupM reageert op de groeiende vraag naar digitale expertise met 2 aanwervingen: Antoine Bailly en Wim Daniels

Na een stage van 2 jaar bij Maxus en een expertise te hebben opgebouwd in het mediabureau, zal Antoine Bailly het team Digital Tracking & Analytics van GroupM vervoegen. Tegelijkertijd begint ook Wim Daniels in het team Digital Marketing Consulting.

Lees meer
 

Nieuwe gezichten bij Clear Channel

Het sales team van Clear Channel verwelkomt drie nieuwe medewerkers binnen de nieuwe organisatie: Sarah Kadima, Wim Deplae en Tom Doorselaer.

Lees meer
 

Nieuwe gezichten bij Proximus Skynet Advertising

Proximus Skynet Advertising heeft de laatste weken en maanden zijn team aanzienlijk versterkt. In totaal werden zes nieuwe mensen aangenomen.

Lees meer
 
2

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie   Meer informatie

Jobs

Meer jobs
BAM Congress

Agenda

UPP Changing Media Seminar: GDPR
7 november 2017 | 15:30 - 19:00
CIM Ochtend
16 november 2017 | 08:30 - 12:00
VRM Symposium
20 november 2017 | 10:00 - 13:00
Meer activiteiten
pr summit
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.945 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.137
  • vakpers: 652
  • dagbladen: 339
  • huis-aan-huisbladen: 673
  • out-of-home: 974
  • radio/TV: 595
  • digitaal: 1.882
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin
Google+
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.