MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Uw maandelijkse afspraak met het medianieuws

Beste mediavrienden,

Op dinsdag 28/11 komen alle Belgische public relations specialisten samen op de PR Summit. Centraal thema dit jaar is ‘Communicating in the post truth era’. Tot de sprekers behoren onder andere Ivan De Vadder, Karl van den Broeck en Christian Van Thillo. Alle info vindt u op www.prsummit.be.

Net zoals de mediaplanners kijkt ook MediaSpecs vooruit. Zo zijn we intussen al begonnen met het verzamelen van reclametarieven voor 2018. Enkele ijverige regies hebben hun huiswerk al klaar en staan in onze database te pronken met hun nieuwe mediakit.

In deze nieuwsbrief vindt u naar goede gewoonte een overzicht van het belangrijkste medianieuws van afgelopen maand.

Lees ook zeker het nieuws dat gisteren bekend raakte over Roularta dat zijn participatie in Medialaan verkoopt aan De Persgroep en een 50% belang neemt in Mediafin.

Veel leesplezier!

Bart Kuypers – Marc Vanlaer – Wim Van Loock

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

03/10/2017

L’Avenir en Rossel nemen IP Press over, Rossel Advertising wordt de nationale regie van L’Avenir

Editions de l'Avenir en Groupe Rossel nemen samen de activiteiten over van IP Press. Vanaf 2018 is Rossel Advertising ook de nieuwe nationale regie van alle titels bij Editions de l'Avenir.

Lees meer
 

Bezwaren van IPM op de verkoop van IP Press aan Rossel en L’Avenir

Rossel en L'Avenir hebben een uitgebreid samenwerkingsplan aangekondigd, waaronder de gezamenlijke overname van IP Press. In dit artikel leest u de reacties van alle partijen, inclusief de bezwaren van IPM.

Lees meer
 

SBS mag radiozender starten

SBS Belgium krijgt een radiolicentie van de Vlaamse regering. Het moederbedrijf van tv-zenders VIER en VIJF kan als één van de vier nieuwe netwerkradio’s aan de slag. Het plan is om in de eerste helft van 2018 de uitzendingen te starten.

Lees meer
 

TopRadio, Family Radio en Club FM naar Raad van State

TopRadio, Family Radio en Club FM stappen naar de Raad van State tegen de beslissing van Vlaams mediaminister Sven Gatz om hun zender geen vergunning te geven.

Lees meer
 

RTL Belgium schrapt 105 banen

Bij de Franstalige private mediagroep RTL Belgium verdwijnen 105 banen, of zowat één op de acht. Dat heeft de directie aangekondigd tijdens een bijzondere ondernemingsraad.

Lees meer
 

NINA lanceert NINA Deluxe

NINA Deluxe is een lifestylemagazine van 172 glossy pagina’s met inspiratie over mode, beauty, deco en food, haarfijne fotografie en echte ‘mensenreportages’. Het kost 4,95 euro en blijft twee maanden in de winkels liggen.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Spotify vertrouwt exclusief partnership in België toe aan Pebble Media

Pebble Media neemt het volledige Spotify productaanbod voor zijn rekening in België en zal zowel display-, video- als audioproducten aanbieden, alsook creatieve oplossingen op maat van de adverteerder.

Lees meer
 

HLN.be vernieuwt desktopsite

De nieuwe desktopsite van HLN.be gaat voor een modernere look en duidelijkere navigatie. Op technisch vlak is er vooral aandacht voor betere display ads, een optimalisatie van branded content en meer nadruk op video.

Lees meer
 

IPM Advertising en Pebble Media lanceren Salsa

Salsa is een nieuw crossregie aanbod waarbij de content van Pebble Media en IPM wordt gekoppeld aan impactvolle formaten. Verschillende segmenten zijn beschikbaar: Bizz & Finance, Lifestyle, Music & Youth, Radio, TV en Sport.

Lees meer
 

Nieuw digitaal audioaanbod bij RMB

Toen RMB in juni TargetSpot in zijn portefeuille opnam, lanceerde de regie een eerste aanbod van digitale audio. Dit aanbod wordt nu uitgebreid met de online radio-inventarissen van de RTBF en NRJ.

Lees meer
 

De Zondag krijgt nieuwe look, nieuwe katern en nieuwe columnist

De Zondag, de gratis krant van Roularta beschikbaar op zondag bij de bakker, krijgt een andere look, een nieuwe katern en met Sven Ornelis ook een nieuwe columnist.

Lees meer
 

7Dimanche in een nieuw kleedje

Met het oog op een moderner imago kreeg 7Dimanche een nieuw logo, een nieuwe baseline en werd er een naambekendheidscampagne gelanceerd.

Lees meer
 

JCDecaux onthult haar digitale aanbod in Brussel

JCDecaux kondigt de uitrol van zijn digitaal aanbod in Brussel aan. Dit aanbod bestaat uit 45 schermen die op de meest strategische locaties geplaatst werden. Deze digitale schermen vervangen de papieren borden van voordien.

Lees meer
 

SBS gaat voor addressable advertising met Smart Ad

Na een uitgebreide testfase rolt SBS Belgium addressable advertising uit op de Vlaamse televisieschermen. De eigenaar van VIER, VIJF en ZES mikt met Smart Ad op zowel kleine als grote adverteerders.

Lees meer
 

ValuesTV weldra uit de startblokken

ValuesTV wil een stem geven aan Vlamingen die zich inzetten voor o.a. cultuur, erfgoed, geschiedenis, zingeving, ecologie en zorg. Er is geen ruimte voor traditionele reclamespots, wel voor corporate storytelling. Regie door Trevi Plus.

Lees meer
 

Voetbalmagazine Puskás wordt stopgezet

Na vijf nummers wordt Puskás stopgezet. Het voetbalmagazine haalde niet de vooropgestelde doelen qua lezerspubliek en er waren te weinig advertenties. Volgens de makers was er ook weinig zicht op beterschap.

Lees meer
 

Lees meer
 

Clear Channel presenteert zijn nieuwe commerciële structuur met focus op digitale expertise

In de nieuwe organisatie zijn de verschillende expertises van het commerciële team optimaal op elkaar afgestemd. Concreet komt dit neer op een driedelige structuur: Sales, Processes & Revenues en Go to Market.

Lees meer
 

Marjolijn Vanslembrouck is de nieuwe hoofdredactrice van ELLE België

Marjolijn Vanslembrouck is de nieuwe hoofdredactrice van ELLE België en blijft ook verantwoordelijk voor het modeluik van het magazine. Claudia Lomma wordt redactiedirectrice van ELLE en Marie Claire.

Lees meer
 

Special Olympics en 2dehands.be winnen Effie Gold Award

Special Olympics Belgium en LDV United enerzijds en 2dehands.be en Happiness Brussels anderzijds zijn de twee grote winnaars van de Effie Awards. Zij wonnen als enige een Gold Award.

Lees meer
 

Wie wordt Marketer of the Year 2017?

Dit jaar bekronen BAM en Trends opnieuw een marketingvrouw of -man voor haar of zijn realisaties op het vlak van marketing en initiatieven om het marketingvak uit te dragen bij het grote publiek. Klik op de titel om de genomineerden te ontdekken!

Lees meer
 

Belgian Association of Marketing gaat van start met de steun van 10 Founding Architects

BAM is het gevolg van de fusie tussen STIMA, BDMA en IAB Belgium en wordt hiermee de grootste Belgische marketingvereniging. De Founding Architects zijn 4P Square, Carrefour, Bisnode, Bpost, Google, IBM, Proximus, Roularta, Serviceplan en &Koo.

Lees meer
 

MediaSpecs Database Overview: halfjaarlijkse update (03/2017 – 09/2017)

Elk half jaar brengt MediaSpecs, de online zoekmachine met informatie over reclamemedia in België en Luxemburg, een stand van zaken van haar database. Dit document bericht over de actuele toestand van september 2017.

Lees meer
 

Agenda

MAGnify
6 oktober 2017 | 09:00 - 14:00
The House of Data
10 oktober 2017 | 14:00 - 19:00
Strategic Marketing Day
12 oktober 2017 | 09:30 - 18:30
UPP Changing Media Speaker Event: Koen Van Gerven (bpost)
19 oktober 2017 | 18:30 - 21:30
B2B Awards
24 oktober 2017 | 19:00 - 23:00
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.923 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.138
  • vakpers: 656
  • dagbladen: 335
  • huis-aan-huisbladen: 684
  • out-of-home: 952
  • radio/TV: 592
  • digitaal: 1.861
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.