|
Editions de l'Avenir en Groupe Rossel nemen samen de activiteiten over van IP Press. Vanaf 2018 is Rossel Advertising ook de nieuwe nationale regie van alle titels bij Editions de l'Avenir.
Lees meer
|
|
|
|
Rossel en L'Avenir hebben een uitgebreid samenwerkingsplan aangekondigd, waaronder de gezamenlijke overname van IP Press. In dit artikel leest u de reacties van alle partijen, inclusief de bezwaren van IPM.
Lees meer
|
|
|
|
SBS Belgium krijgt een radiolicentie van de Vlaamse regering. Het moederbedrijf van tv-zenders VIER en VIJF kan als één van de vier nieuwe netwerkradio’s aan de slag. Het plan is om in de eerste helft van 2018 de uitzendingen te starten.
Lees meer
|
|
|
|
TopRadio, Family Radio en Club FM stappen naar de Raad van State tegen de beslissing van Vlaams mediaminister Sven Gatz om hun zender geen vergunning te geven.
Lees meer
|
|
|
|
Bij de Franstalige private mediagroep RTL Belgium verdwijnen 105 banen, of zowat één op de acht. Dat heeft de directie aangekondigd tijdens een bijzondere ondernemingsraad.
Lees meer
|
|
|
|
NINA Deluxe is een lifestylemagazine van 172 glossy pagina’s met inspiratie over mode, beauty, deco en food, haarfijne fotografie en echte ‘mensenreportages’. Het kost 4,95 euro en blijft twee maanden in de winkels liggen.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Pebble Media neemt het volledige Spotify productaanbod voor zijn rekening in België en zal zowel display-, video- als audioproducten aanbieden, alsook creatieve oplossingen op maat van de adverteerder.
Lees meer
|
|
|
|
De nieuwe desktopsite van HLN.be gaat voor een modernere look en duidelijkere navigatie. Op technisch vlak is er vooral aandacht voor betere display ads, een optimalisatie van branded content en meer nadruk op video.
Lees meer
|
|
|
|
Salsa is een nieuw crossregie aanbod waarbij de content van Pebble Media en IPM wordt gekoppeld aan impactvolle formaten. Verschillende segmenten zijn beschikbaar: Bizz & Finance, Lifestyle, Music & Youth, Radio, TV en Sport.
Lees meer
|
|
|
|
Toen RMB in juni TargetSpot in zijn portefeuille opnam, lanceerde de regie een eerste aanbod van digitale audio. Dit aanbod wordt nu uitgebreid met de online radio-inventarissen van de RTBF en NRJ.
Lees meer
|
|
|
|
De Zondag, de gratis krant van Roularta beschikbaar op zondag bij de bakker, krijgt een andere look, een nieuwe katern en met Sven Ornelis ook een nieuwe columnist.
Lees meer
|
|
|
|
Met het oog op een moderner imago kreeg 7Dimanche een nieuw logo, een nieuwe baseline en werd er een naambekendheidscampagne gelanceerd.
Lees meer
|
|
|
|
|
JCDecaux kondigt de uitrol van zijn digitaal aanbod in Brussel aan. Dit aanbod bestaat uit 45 schermen die op de meest strategische locaties geplaatst werden. Deze digitale schermen vervangen de papieren borden van voordien.
Lees meer
|
|
|
|
Na een uitgebreide testfase rolt SBS Belgium addressable advertising uit op de Vlaamse televisieschermen. De eigenaar van VIER, VIJF en ZES mikt met Smart Ad op zowel kleine als grote adverteerders.
Lees meer
|
|
|
|
ValuesTV wil een stem geven aan Vlamingen die zich inzetten voor o.a. cultuur, erfgoed, geschiedenis, zingeving, ecologie en zorg. Er is geen ruimte voor traditionele reclamespots, wel voor corporate storytelling. Regie door Trevi Plus.
Lees meer
|
|
|
|
Na vijf nummers wordt Puskás stopgezet. Het voetbalmagazine haalde niet de vooropgestelde doelen qua lezerspubliek en er waren te weinig advertenties. Volgens de makers was er ook weinig zicht op beterschap.
Lees meer
|
|
|
|
Lees meer
|
|
|
|
|
In de nieuwe organisatie zijn de verschillende expertises van het commerciële team optimaal op elkaar afgestemd. Concreet komt dit neer op een driedelige structuur: Sales, Processes & Revenues en Go to Market.
Lees meer
|
|
|
|
Marjolijn Vanslembrouck is de nieuwe hoofdredactrice van ELLE België en blijft ook verantwoordelijk voor het modeluik van het magazine. Claudia Lomma wordt redactiedirectrice van ELLE en Marie Claire.
Lees meer
|
|
|
|
Special Olympics Belgium en LDV United enerzijds en 2dehands.be en Happiness Brussels anderzijds zijn de twee grote winnaars van de Effie Awards. Zij wonnen als enige een Gold Award.
Lees meer
|
|
|
|
Dit jaar bekronen BAM en Trends opnieuw een marketingvrouw of -man voor haar of zijn realisaties op het vlak van marketing en initiatieven om het marketingvak uit te dragen bij het grote publiek. Klik op de titel om de genomineerden te ontdekken!
Lees meer
|
|
|
|
BAM is het gevolg van de fusie tussen STIMA, BDMA en IAB Belgium en wordt hiermee de grootste Belgische marketingvereniging. De Founding Architects zijn 4P Square, Carrefour, Bisnode, Bpost, Google, IBM, Proximus, Roularta, Serviceplan en &Koo.
Lees meer
|
|
|
|
Elk half jaar brengt MediaSpecs, de online zoekmachine met informatie over reclamemedia in België en Luxemburg, een stand van zaken van haar database. Dit document bericht over de actuele toestand van september 2017.
Lees meer
|
|
|
|
|
Agenda
|
6 oktober 2017 | 09:00 - 14:00
|
10 oktober 2017 | 14:00 - 19:00
|
12 oktober 2017 | 09:30 - 18:30
|
19 oktober 2017 | 18:30 - 21:30
|
24 oktober 2017 | 19:00 - 23:00
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.923 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.138
- vakpers: 656
- dagbladen: 335
- huis-aan-huisbladen: 684
- out-of-home: 952
- radio/TV: 592
- digitaal: 1.861
|
|
|
|
|
|
|