MediaSpecs News 109

MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Nieuws over de media!

Beste mediavrienden,

In deze newsletter vindt u een overzicht van het vele medianieuws van de maand augustus.

Voor dagelijkse berichtgeving volgt u best onze website, met vandaag onder andere het bericht over de overname van IP Press door Editions de l’Avenir en Groupe Rossel.

Hebt u uw sectorgenoten de laatste maanden niet meer gezien en wilt u graag bijpraten? MediaSpecs heeft alle events die dit najaar op de planning staan verzameld op www.mediaspecs.be/agenda.
O
nder andere: The Rentree, Cannes Lions Night, Effie Awards en Tell A Vision.

Een ander interessant evenement is het GRP Symposium dat op donderdag 21 september zes waardevolle presentaties samenbrengt op een halve dag. U krijgt er een antwoord op vragen als: “Is digital killing itself?”, “Wat met de integratie van videodata?”, “Augmented or virtual reality?”, “Wat leert ons de afgelopen Cannes Media Lions?” en “Wat is de impact van GDPR?”.

Veel leesplezier!

Bart Kuypers – Marc Vanlaer – Wim Van Loock

TF1

Lancering Stievie Premium: 18 zenders live en uitgesteld te bekijken via site, app en tv-scherm

De vernieuwde, betalende versie van de online tv-dienst Stievie is beschikbaar. Stievie Premium biedt 18 tv-zenders aan die live en uitgesteld op alle schermen bekeken kunnen worden voor 9,99 euro per maand.

Lees meer
 

Openbare omroep lanceert vrtnws.be

Deredactie.be, de nieuwssite van de openbare omroep, is in een nieuw jasje gestoken en omgevormd tot vrtnws.be. De site zet onder meer in op snelle duiding door de experts op de VRT-redactie.

Lees meer
 

Deze Week voortaan ook bij de bakker beschikbaar

Roularta werkt aan een bredere verspreiding van Deze Week. Het gratis weekblad zal voortaan op woensdag ook verdeeld worden via de bakkers en andere handelaars. De huis-aan-huisbedeling blijft voor alle duidelijkheid nog steeds bestaan.

Lees meer
 

Groupe AB lanceert ABXplore, RMB doet de regie

Op 13 september lanceert Groupe AB een nieuwe Belgische zender: ABXplore. Zoals de naam al aangeeft, focust de zender op avontuur. Groupe AB gaat opnieuw in zee met zijn huidige partner en vertrouwt het commerciële beheer toe aan RMB.

Lees meer
 

Helga Van Hover neemt een participatie van 50% in MobilAd

OOH-regie MobilAd heeft de ambitie om de komende jaren verder te groeien. Om dit te realiseren besliste Vincent Marchal om met Helga Van Hover een partner aan boord te nemen die ook 50% van de aandelen in handen krijgt.

Lees meer
 
Roularta Local Media

Resultaten CIM Radio golf 2017-2: Radio 2 blijft de Vlaamse nummer één met een marktaandeel van bijna 32 procent

Radio 2 staat met een marktaandeel van 31,84 procent afgetekend op nummer één in het Vlaamse radiolandschap. Op de tweede plaats staat Studio Brussel met een marktaandeel van 12,47 procent en op drie Qmusic met 11,08 procent.

Lees meer
 

Humo.be binnenkort volledig betalend

Humo.be zal tegen het einde van dit jaar volledig betalend worden met dagelijks nieuwe inhoud. Wie toegang wil tot de website van het weekblad, zal daarvoor 5 euro per maand moeten neertellen.

Lees meer
 

FlairHair: een nieuwe app van Flair

FlairHair is een webapp waarop klanten en kapsalons elkaar terugvinden. Het is een knipadviseur waar salons uitpakken met hun skills en waar klanten hun tevredenheid delen. Zo wil Flair voor iedereen de weg vrijmaken naar zijn of haar droomkapper.

Lees meer
 

Storesquare groeit naar 500.000 bezoekers per maand en plant een lancering in Nederland

Storesquare kende de afgelopen maanden een sterke groei, zowel qua bezoekersaantallen als omzetcijfers. Met een nieuwe look en een geplande lancering in Nederland blijft het e-commerce platform van Roularta ambitieus.

Lees meer
 

Qmusic en Joe voortaan via DAB+ te beluisteren

Medialaan heeft Norkring als partner gekozen om de DAB+ uitzendingen van radiozenders Qmusic en Joe in Vlaanderen en Brussel te verzorgen.

Lees meer
 
Pinakes

John de Mol staakt overnamepoging TMG

John de Mol ziet af van zijn poging om Telegraaf Media Groep, waarin Mediahuis een meerderheidsbelang heeft, als geheel over te nemen. Zijn bedrijf Talpa houdt wel een strategisch belang van 29,16 procent aan.

Lees meer
 

Thema’s Feeling GOLD en Gael GOLD voor 2018 gekend

De GOLD magazines verschijnen vier keer per jaar in pakket met Feeling en Gael. In 2018 wordt een blik geworpen op de levensstijl in vier iconische wereldsteden: Paris Chic, Rome Extravaganza, New York High en London Lady.

Lees meer
 

Luxespecial bij Artsenkrant en De Apotheker in november

Op 13 en 17 november geven De Apotheker en Artsenkrant voor de eerste keer een luxespecial uit. Adverteren kan in de vorm van een gewone inlassing en/of via native advertising.

Lees meer
 

GroupM hanteert nieuwe viewability standaarden

Viewability is de manier van meten of een digitale advertentie al dan niet gezien wordt. GroupM hanteert hiervoor nu op internationaal niveau nieuwe standaarden.

Lees meer
 

OMD Flash Audimetrie 2017-07: focus op de eerste resultaten van TF1

De Flash Audimetrie geeft u een overzicht van de marktaandelen en van het commercieel aanbod van de zenders op verschillende doelgroepen. In deze editie focust OMD op de eerste resultaten van TF1.

Lees meer
 
PR Summit 2017

Wat is er dit najaar op televisie te zien?

In augustus stelden heel wat tv-zenders hun najaarsprogrammatie voor. Klik op de titel om alles te weten te komen over de nieuwe programma's op Eén, VTM, VIER en de andere zenders.

Lees meer
 

Nieuwe functies voor Sophie Margetis en Ine De Schryver

Ook voor people news bent u bij MediaSpecs aan het juiste adres. Afgelopen maand waren er nieuwe functies te noteren voor onder andere Sophie Margetis, Ine De Schryver, Christoffer Dantine en Emmanuel Van Lierde.

Lees meer
 

Schrijf u in voor het GRP Symposium!

Op donderdag 21 september van 9u tot 13u30 organiseert de GRP opnieuw een Symposium in BluePoint Brussels. Tot de sprekers behoren onder andere Stéphanie Radochitzki, Matthias Matthiesen, Mic Adam, Davy Caluwaerts en Jeroen Verkroost.

Lees meer
 

B2B Awards: vandaag laatste dag indienen dossiers!

Op dinsdag 24 oktober vindt in Docks Bruxsel het gala van de B2B Awards plaats. Uitgevers, adverteerders en bureaus kunnen nog tot 30 september één of meerdere dossiers indienen.

Lees meer
 

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie   Meer informatie
 
MediaSpecs
Newsletter

september 2017
109
welcome media
 

Jobs

Meer jobs
GRP Symposium

Agenda

The Rentree
14 september 2017 | 12:30 - 22:00
GRP Symposium
21 september 2017 | 09:00 - 13:30
Effie Awards
28 september 2017 | 15:30 - 22:30
Meer activiteiten
The Rentree
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.905 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.142
  • vakpers: 658
  • dagbladen: 334
  • huis-aan-huisbladen: 684
  • out-of-home: 953
  • radio/TV: 576
  • digitaal: 1.851

Nieuwe abonnee: Colruyt Group (Corporate & Marketing).

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin
Google+
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.