MediaSpecs News 108

MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Klaar voor het najaar?

Beste mediavrienden,

De vakantie mag dan nog maar halfweg zijn, de voorbereidingen voor de najaarscampagnes zijn volop aan de gang. Mediaplanners kunnen hierbij 24/7 rekenen op de hulp van MediaSpecs!

Zo kunnen abonnees bijvoorbeeld makkelijk alle redactionele dossiers rond het thema ‘terug naar school’ terugvinden.

In deze newsletter vindt u alvast het belangrijkste medianieuws van de maand juli.

Veel leesplezier!

Bart Kuypers – Marc Vanlaer – Wim Van Loock

Onze volgende newsletter verschijnt op dinsdag 5 september.
Kan u zolang niet wachten? Blijf dan op de hoogte via MediaSpecs.be of volg ons op Twitter, Linkedin, Facebook of Google+.

MediaSpecs Smartphone

Lancering van nieuwe marketingvereniging BAM

Op 14 september gaat de Belgian Assocation of Marketing, kortweg BAM, van start. De nieuwe vakvereniging heeft als doel om 'meaningful marketing' na te streven en is het gevolg van de fusie tussen STIMA, BDMA en IAB Belgium.

Lees meer
 

JCDecaux haalt reclameconcessie Brussels Airport binnen

JCDecaux heeft de exclusieve reclameconcessie binnengehaald van Brussels Airport voor een nieuwe periode van 7 jaar. Alle bestaande 2m² borden zullen vervangen worden door 50 digitale installaties van het type iVision.

Lees meer
 

Roularta neemt STERCK Magazine over

Roularta neemt alle aandelen over van Bright Communications, dat is de uitgever van STERCK Magazine Antwerpen en STERCK Magazine Limburg. Roularta zal het merk binnenkort ook in de overige Vlaamse provincies lanceren.

Lees meer
 

Gatz erkent eerste 35 lokale radio’s

Vlaams mediaminister Sven Gatz heeft de eerste 35 lokale radio’s erkend. Zij kunnen nu bij de VRM een zendvergunning aanvragen. Vergunde lokale radio’s kunnen vanaf 2018 uitzenden in het gebied waarvoor ze het frequentiepakket hebben verworven.

Lees meer
 

Sanoma start met Virtual Reality storytelling

In samenwerking met Nuvia start Sanoma een platform op waar journalisten Virtual Reality content met 3D, 2D en audio kunnen creëren. De eerste resultaten verschijnen na de zomer.

Lees meer
 

Metro breidt digitaal aanbod uit met Zita.be en Vandaag.be

Metro neemt de nieuwssites Zita.be en Vandaag.be over van Telenet. Pebble Media blijft instaan voor de verkoop van display ads. De verkoop van native advertising wordt door het commerciële team van Metro uitgebouwd.

Lees meer
 

Vroom.be innoveert en wordt uitgebreide auto-adviessite

Vroom.be lanceert zijn vernieuwde website die de gebruikservaring over mobile, tablet en desktop volledig optimaliseert. Ook de huisstijl en structuur werden aangepast.

Lees meer
 

Nieuw magazine voor bewoners en bezoekers van Knokke

Z.out is een halfjaarlijks city & lifestyle magazine van Compagnie Het Zoute in samenwerking met Link Creative Communication. Het tweetalig magazine focust op Knokke en heeft een oplage van 10.000 exemplaren.

Lees meer
 

LED-AD nu ook actief in Boom

LED-AD beschikt over vier nieuwe LED-schermen in Boom die gepositioneerd staan op strategische locaties en een gezamenlijk bereik hebben van 600.000 passanten per maand.

Lees meer
 
MediaSpecs Jobs

Roularta Business Information wordt Trends Business Information

Trends Top en EuroDB/B-information werden onlangs één businessunit binnen Roularta. Om nauw verwant te blijven met het sterke merk Trends verandert Roularta Business Information zijn naam in Trends Business Information.

Lees meer
 

JCD Prestige: twee nieuwe premium locaties

JCDecaux kondigt de plaatsing aan van twee nieuwe borden van 21m². Deze zijn gesitueerd aan de Vorstlaan en de Keizer Karellaan en zullen de twee netwerken Prestige Senior aanvullen.

Lees meer
 

VRT ondersteunt nieuwe zender Eclips TV

De VRT heeft een driejarig contract afgesloten met Eclips TV om een deel van de nostalgische VRT-reeksen bij de nieuwe zender te vertonen. Onder meer de fictiereeksen "Hof van Assisen" en "Slisse & Cesar" zijn er binnenkort te zien.

Lees meer
 

Belgische spots op TF1: welk belang voor adverteerders?

Space heeft een analyse gemaakt van de intrede van de Franse zender TF1 op de Belgische reclamemarkt in september 2017.

Lees meer
 

CIM Radio Golf 2017-1: een analyse door Var

In deze CIM-analyse bespreekt Var het dag- en weekbereik van radio, alsook de luisterduur zoals gemeten in 2017-W1.

Lees meer
 

De zomer van Radio 1: nieuwe stemmen en programma’s

In augustus zijn er bij Radio 1 nog enkele nieuwe stemmen (Ilse Liebens, Kobe Ilsen, Michaël Van Droogenbroeck en Zaki) en programma’s te horen om de zomer helemaal perfect te maken.

Lees meer
 

MIXX Awards 2017: enkel vrouwelijke juryleden

De leden van de vier jury’s, die de beste digitale campagnes zullen belonen op de MIXX Awards, zijn gekend. Ter gelegenheid van het tienjarig bestaan zijn de jury’s exclusief uit vrouwen samengesteld.

Lees meer
 

Pebble Media herschikt zijn team met Pieter Jadoul en Inge Moerenhout

Pieter Jadoul krijgt als Business Strategy & Development Director een nieuwe functie binnen Pebble Media. Inge Moerenhout stapt over van Mediahuis Connect en wordt Sales Director.

Lees meer
 

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie   Meer informatie
 
MediaSpecs
Newsletter

augustus 2017
108
GRP Symposium
 

Jobs

Meer jobs

Agenda

UBA Summer BBQ
29 augustus 2017 | 17:00 - 22:30
The Rentree
14 september 2017 | 12:30 - 22:00
GRP Symposium
21 september 2017 | 09:00 - 13:30
Meer activiteiten
Belga Solutions
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.870 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.144
  • vakpers: 660
  • dagbladen: 334
  • huis-aan-huisbladen: 684
  • out-of-home: 932
  • radio/TV: 569
  • digitaal: 1.843
 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin
Google+
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.