MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Prettige vakantie!

Beste mediavrienden,

De zomer is begonnen en de reisplannen kunnen stilaan in realiteit worden omgezet. Wij wensen jullie alvast een heel aangename en zonnige vakantie toe.

Wijzelf blijven heel de zomer op post. Ook in juli en augustus kan u op ons rekenen voor dagelijks medianieuws heet van de naald.

In de database kunnen mediaplanners naar hartelust blijven zoeken om campagnes voor te bereiden of te profiteren van zomerpromo’s.

Vandaag denkt iedereen aan thema’s als reizen, recreatie, zomer, barbecue of festivals, maar mediaplanners denken ook al een eindje verder aan thema’s als terug naar school, Sinterklaas of zelfs eindejaarsfeesten.

Verder maken wij jullie ook warm voor het GRP Symposium op donderdag 21 september. Het programma zal heel binnenkort bekendgemaakt worden. Noteer alvast de datum!

In deze nieuwsbrief vindt u het belangrijkste medianieuws van de afgelopen maand juni.

Veel leesplezier!

Bart Kuypers – Marc Vanlaer – Wim Van Loock

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

04/07/2017

Joint venture tussen Medialaan en De Persgroep: oprichting van één grote regie onder leiding van Ben Jansen

Medialaan en De Persgroep zetten vol in op online met de oprichting van een joint venture. Deze bevat een gezamenlijk datateam en een geïntegreerde reclameregie die vanaf 2018 operationeel moet zijn.

Lees meer
 

Vlaanderen krijgt tv-zender voor senioren

Vanaf 15 juli start er een nieuwe tv-zender voor ouderen en mantelzorgers met onder meer een quiz, reportages en tv-klassiekers. Eclips TV is een initiatief van Zorggroep Eclips en zit in het gratis basisaanbod van Telenet en Proximus.

Lees meer
 

Storecheck en Piet Salens vervoegen Gondola

Gondola breidt zijn retailexpertise verder uit met de overname van het magazine Storecheck. Ook Piet Salens vervoegt de groep. De events Food Personality of the Year en Sales Team & Retail Team Awards worden verdergezet.

Lees meer
 

Clear Channel versterkt zijn aanwezigheid aan de kust met City Play

Na Brussel breidt het digitale aanbod van City Play uit met 23 nieuwe schermen aan de Belgische kust. Knokke en Koksijde verwelkomen respectievelijk 12 en 11 verticale digitale schermen op strategische plaatsen.

Lees meer
 

Transfer gaat nu ook BX1 commercialiseren

Transfer volgt RMB op als regie van BX1 en wordt aldus verantwoordelijk voor de verkoop van nationale reclame op de Brusselse regionale televisiezender.

Lees meer
 

Nieuw in regie bij RMB: inventaris van TargetSpot met Belgische IP-adressen

RMB gaat een commercieel en technisch partnership aan met de groep Radionomy en diens internationale regie TargetSpot. Een eerste commercieel aanbod van pre-rolls en mid-rolls is al beschikbaar via direct buying.

Lees meer
 

Tarmac: nieuw platform van de RTBF in het teken van hiphop

Eind juni lanceerde de RTBF een nieuw platform in het teken van de urban- en hiphopcultuur. Tarmac mikt op jongeren tussen 15 en 25 jaar oud en omvat audio, video en een mobiele app.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Proximus TV zet in op voetbal en veldrijden

Met het nieuwe voetbal- en veldritseizoen in aantocht, biedt Proximus TV opnieuw advertentiemogelijkheden via tv-spots. Het beschikt over de uitzendrechten van de Jupiler Pro League, Proximus League, Champions League en veldrijden.

Lees meer
 

JCDecaux wint meubilaircontract stad Luik voor een periode van 15 jaar

Dit exclusieve contract voor stadsmeubilair heeft betrekking op 465 abribussen, 150 mupis, 70 zuilen voor vrije affichage en een telegeleid systeem dat beschikbare parkingplaatsen aangeeft.

Lees meer
 

Nieuw bij JCDecaux: de Stairs Risers

Met het nieuwe product Stairs Risers biedt JCDecaux adverteerders de mogelijkheid om de trappen van metrostations te bekleden. De bedrukte vinyl banners laten toe om een afbeelding te verspreiden over alle treden.

Lees meer
 

Jobat Media en Références gaan partnership aan rond nationaal aanbod

Jobat Media en Références bundelen hun krachten om een gemeenschappelijk nationaal aanbod te kunnen voorstellen. De twee entiteiten behouden niettemin hun onafhankelijkheid.

Lees meer
 

Lapperre Magazine wordt Sonar

Lapperre steekt haar magazine in het nieuw. De missie van Sonar is dezelfde als die van haar voorganger, met name sensibiliseren over de rijkdom van het gehoor en informeren over de producten en oplossingen bij gehoorproblemen.

Lees meer
 

Nieuw in regie bij Ademar: Polytech Louvain

Ecole Polytechnique de Louvain (EPL) en Alumni Ingénieurs Louvain (AIL) vertrouwen de mediaregie voor het magazine Polytech Louvain toe aan Ademar.

Lees meer
 

Bahamontes gaat de internationale toer op

Eind juni werd het wielermagazine Bahamontes in Frankrijk gelanceerd door uitgeverij Pressmaker. De regie is er in handen van Mint.

Lees meer
 

Nieuw logo en nieuwe huisstijl voor de VRT

Met een nieuw logo en nieuwe huisstijl - die stapsgewijs zal worden ingevoerd - wil de VRT visueel versterken dat ze een snel evoluerende openbare omroep is.

Lees meer
 

Dekrantenwinkel.be moet kandidaat-krantenverkopers op weg helpen

De krantenverdelers en -uitgevers hebben samen een nieuw instrument ontwikkeld om het beroep van krantenverkoper te vergemakkelijken. Op www.dekrantenwinkel.be vinden ondernemers alle informatie over het openen van een krantenzaak.

Lees meer
 

Franstalige nieuwsmedia lanceren #DemainLaPresse

De Franstalige nieuwsmedia lanceren de campagne #DemainLaPresse om hun transformatie van de afgelopen jaren in de kijker te zetten. De campagne laat de nieuwsmedia zien van hun meest moderne, gedurfde en innovatieve kant.

Lees meer
 

Geen fusie tussen MEC en Maxus in België

Begin juni kondigde Group M een wereldwijde fusie aan tussen MEC en Maxus. In België zal er echter geen fusie zijn. Beide bureaus blijven onder leiding staan van respectievelijk Thierry Brynaert en Els Thielemans.

Lees meer
 

Early bird campagne voor het STIMA Marketing Congress gaat van start

De eerste bevestigde sprekers beloven opnieuw een inspirerende editie van het STIMA Marketing Congress. Tijdens de early bird campagne (tot 12/7) kunnen tickets aangekocht worden met een unieke korting.

Lees meer
 

Creative Belgium Awards: DDB is Agency of the Year, Friendship wint een Grand Prix

Op de Creative Belgium Awards werd DDB Brussels voor het tweede jaar op rij verkozen tot beste agentschap. De enige Grand Prix werd uitgereikt aan Friendship voor hun campagne Nello & Patrasche voor stad Antwerpen.

Lees meer
 

Cannes Lions 2017: En de Belgische winnaars zijn…

Het jaarlijkse internationale reclamefestival Cannes Lions vond dit jaar plaats van 17 tot 24 juni. Onze Belgische troepen namen 9 Lions mee naar huis, grotendeels dankzij These Days met hun campagne voor Child Focus.

Lees meer
 

Lancering van nieuwe marketingvereniging BAM

Op 14 september gaat de Belgian Assocation of Marketing, kortweg BAM, van start. De nieuwe vakvereniging heeft als doel om 'meaningful marketing' na te streven en is het gevolg van de fusie tussen STIMA, BDMA en IAB Belgium.

Lees meer
 

Metro breidt digitaal aanbod uit met Zita.be en Vandaag.be

Metro neemt de nieuwssites Zita.be en Vandaag.be over van Telenet. Pebble Media blijft instaan voor de verkoop van display ads. De verkoop van native advertising wordt door het commerciële team van Metro uitgebouwd.

Lees meer
 

Agenda

Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.839 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.139
  • vakpers: 666
  • dagbladen: 334
  • huis-aan-huisbladen: 683
  • out-of-home: 924
  • radio/TV: 557
  • digitaal: 1.833

Nieuwe abonnee: Jakobus & Corneel (reclamebureau).

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.