|
Bij de nieuwe CIM OOH-studie behoort de gebruikelijke currency van Reach, OTS en GRP tot het verleden. Er zal voortaan gerekend worden met VAReach, VAF en VRP om de waarde van een OOH-campagne uit te drukken.
Lees meer
|
|
|
|
MobilePremium is een geautomatiseerd marketingplatform voor mobiele advertenties op de smartphone dat de planning, aankoop en meting vergemakkelijkt.
Lees meer
|
|
|
|
Sinds de overname van het Franstalige weekblad Moustique door L’Avenir Hebdo werd de regie van het magazine ondergebracht bij L’Avenir Advertising. Deze laatste vertrouwt nu het commercialiseren van Moustique.be toe aan Mediahuis Connect.
Lees meer
|
|
|
|
Een toename van de netto dekking met 9%, een beter taalevenwicht en een verjongd publiek, dat is wat Tangonews voortaan aanbiedt met de toevoeging van de websites van RTBF, Pure, Classic 21, Vivacité, La Première en Musiq 3.
Lees meer
|
|
|
|
Op zaterdag 13 mei lanceren De Tijd en L'Echo hun vernieuwde weekendkrant met een uitbreiding naar zes katernen. Ook is er een lanceringsaanbod voor adverteerders.
Lees meer
|
|
|
|
Campertijd is een nieuw magazine voor de steeds groeiende groep van motorhomekampeerders. Het verschijnt voor de eerste keer op 25 mei en telt een oplage van 10.000 exemplaren.
Lees meer
|
|
|
|
|
|
|
Met een opgefriste lay-out en de vier nieuwe bijlagen Pluto, Chill, Lééf en Zap introduceert Het Laatste Nieuws haar vernieuwde weekendkrant.
Lees meer
|
|
|
|
De vernieuwde BRUZZ ligt in de rekken. Aan de ene kant van het blad verneem je alles over wat er gebeurt in de stad, in het Nederlands. Aan de andere kant vind je een handig drietalig uit-magazine.
Lees meer
|
|
|
|
Life Magazine, het blad van de jonge vijftigplusser dat al tien jaar in een Nederlandstalige en Franstalige versie wordt uitgegeven door Edition Ventures, verandert van naam en wordt Fifty & Me Magazine.
Lees meer
|
|
|
|
Voortaan staat Trevi Plus in voor de reclamewerving van Boeken Magazine. Dit is een initiatief dat twee jaar geleden werd gestart door Koen Van Wichelen. Het tijdschrift verschijnt zes keer per jaar op een oplage van 10.000 exemplaren.
Lees meer
|
|
|
|
Goesting, het regionaal lifestylemagazine van De Persgroep, zit in een nieuw kleedje. Ook voor adverteerders zijn er voortaan meer mogelijkheden, waaronder advertorials, contentmodules en een plaats op de themapagina's.
Lees meer
|
|
|
|
|
Het oude CPP-model bij De Persgroep Advertising maakt plaats voor een nieuw CPM-model. Doel? Duidelijk, gebruiksvriendelijk en future proof zijn.
Lees meer
|
|
|
|
Rossel heeft CityPlug overgenomen, een digitale stadsgids die maandelijks meer dan een half miljoen mensen voorziet van goede adresjes en tips in de grote Belgische steden.
Lees meer
|
|
|
|
Op voorstel van mediaminister Sven Gatz heeft de Vlaamse Regering de besluiten die nodig zijn om het radiolandschap te vernieuwen definitief goedgekeurd.
Lees meer
|
|
|
|
Een zeskoppige, professionele jury heeft beslist dat Wereldsolidariteit een tv- en online campagne bij MEDIALAAN wint. Ouders van Verongelukte Kinderen krijgt een radiocampagne op Qmusic en Joe.
Lees meer
|
|
|
|
De winnaars van de OOH Kings in de categorieën Efficiency en Planning werden bekendgemaakt op de OOH Summit. IKEA wint in alle categorieën met de campagne ‘Store openings Bergen & Hasselt’ in samenwerking met DDB, Initiative en Rapport.
Lees meer
|
|
|
|
Zes landgenoten mogen hun oordeel vellen binnen de verschillende categorieën van het 64ste International Festival of Creativity: Pieter Staes, Davy Caluwaerts, Catherine Hermans, Katrien Bottez, Patrick Dooms en Annick Boyen.
Lees meer
|
|
|
|
|
Hoe kan een uitgever zijn content (print en digitaal) en zijn merk omzetten tot een leefbaar verdienmodel? Het UPP-seminarie van donderdag 28 april heeft via een aantal best cases geprobeerd daar een antwoord op te geven.
Lees meer
|
|
|
|
Belgische adverteerders besteedden in 2016 gemiddeld een derde van hun mediabudget aan digitale touchpoints. Dat blijkt uit de halfjaarlijkse IAB Matrix. Het aandeel van programmatic advertising blijft daarbij in stijgende lijn.
Lees meer
|
|
|
|
Uit het jaarverslag van de JEP blijkt dat het aantal klachten over reclames in 2016 afnam, maar het aantal reclameboodschappen waarin de reclameregulator moest ingrijpen nam wél toe in vergelijking met 2015.
Lees meer
|
|
|
|
De Yearly Marketing Survey van The House of Marketing is een inspiratiebron voor Belgische marketeers om focus te bieden in het snel veranderende marketinglandschap en een kristallen bol om marketingtrends te voorspellen.
Lees meer
|
|
|
|
UM brengt de negende golf van haar Wave studie uit. Dit is de grootste studie ter wereld gewijd aan sociale media en aan de interacties die mensen met online merken wensen te smeden.
Lees meer
|
|
|
|
|
Agenda
|
4 mei 2017 | 18:30 - 23:30
|
9 mei 2017 | 09:00 - 17:30
|
16 mei 2017 | 09:00 - 17:30
|
Meer activiteiten
|
|
|
|
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.783 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.129
- vakpers: 661
- dagbladen: 332
- huis-aan-huisbladen: 682
- out-of-home: 923
- radio/TV: 547
- digitaal: 1.804
Nieuwe abonnees: Marbles (digitaal communicatiebureau) en Growth Inc. (Emelie Vervecken).
|
|
|
|
|
|
|