MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Last minute reminder: schrijf u in voor het gala van de AMMA Awards

Beste mediavrienden,

Nu donderdag 4 mei worden de AMMA Awards uitgereikt.

Vanaf 18u30 zijn alle mediaspecialisten welkom in Kinepolis Imagibraine om de aanpak van campagnes en agentschappen in de bloemetjes te zetten.

Klik hier om u in te schrijven voor deze jaarlijkse hoogmis van de Belgische media-expertise.

De genomineerden in de tien verschillende categorieën ontdekt u hier.

Verderop in deze nieuwsbrief vindt u naar goede gewoonte een overzicht van het medianieuws van afgelopen maand.

Veel leesplezier en tot op de AMMA Awards!

Bart Kuypers – Marc Vanlaer – Wim Van Loock

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

02/05/2017

Nieuwe CIM OOH-studie zorgt voor totaal nieuwe currency

Bij de nieuwe CIM OOH-studie behoort de gebruikelijke currency van Reach, OTS en GRP tot het verleden. Er zal voortaan gerekend worden met VAReach, VAF en VRP om de waarde van een OOH-campagne uit te drukken.

Lees meer
 

OPPAb lanceert marktplaats voor mobile: 2,3 miljoen unieke bezoekers per dag via een one-stop-shop voor native ads

MobilePremium is een geautomatiseerd marketingplatform voor mobiele advertenties op de smartphone dat de planning, aankoop en meting vergemakkelijkt.

Lees meer
 

Mediahuis Connect verwelkomt Moustique.be

Sinds de overname van het Franstalige weekblad Moustique door L’Avenir Hebdo werd de regie van het magazine ondergebracht bij L’Avenir Advertising. Deze laatste vertrouwt nu het commercialiseren van Moustique.be toe aan Mediahuis Connect.

Lees meer
 

Tangonews.be groeit aan met de websites van de RTBF

Een toename van de netto dekking met 9%, een beter taalevenwicht en een verjongd publiek, dat is wat Tangonews voortaan aanbiedt met de toevoeging van de websites van RTBF, Pure, Classic 21, Vivacité, La Première en Musiq 3.

Lees meer
 

Vernieuwde weekendkrant bij De Tijd en L’Echo op 13/5

Op zaterdag 13 mei lanceren De Tijd en L'Echo hun vernieuwde weekendkrant met een uitbreiding naar zes katernen. Ook is er een lanceringsaanbod voor adverteerders.

Lees meer
 

Nieuw magazine bij Pasar: Campertijd

Campertijd is een nieuw magazine voor de steeds groeiende groep van motorhomekampeerders. Het verschijnt voor de eerste keer op 25 mei en telt een oplage van 10.000 exemplaren.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Het Laatste Nieuws vernieuwt haar weekendkrant

Met een opgefriste lay-out en de vier nieuwe bijlagen Pluto, Chill, Lééf en Zap introduceert Het Laatste Nieuws haar vernieuwde weekendkrant.

Lees meer
 

De vernieuwde BRUZZ is er

De vernieuwde BRUZZ ligt in de rekken. Aan de ene kant van het blad verneem je alles over wat er gebeurt in de stad, in het Nederlands. Aan de andere kant vind je een handig drietalig uit-magazine.

Lees meer
 

Life Magazine verandert van naam en wordt Fifty & Me Magazine

Life Magazine, het blad van de jonge vijftigplusser dat al tien jaar in een Nederlandstalige en Franstalige versie wordt uitgegeven door Edition Ventures, verandert van naam en wordt Fifty & Me Magazine.

Lees meer
 

Boeken Magazine in regie bij Trevi Plus

Voortaan staat Trevi Plus in voor de reclamewerving van Boeken Magazine. Dit is een initiatief dat twee jaar geleden werd gestart door Koen Van Wichelen. Het tijdschrift verschijnt zes keer per jaar op een oplage van 10.000 exemplaren.

Lees meer
 

Goesting vernieuwt

Goesting, het regionaal lifestylemagazine van De Persgroep, zit in een nieuw kleedje. Ook voor adverteerders zijn er voortaan meer mogelijkheden, waaronder advertorials, contentmodules en een plaats op de themapagina's.

Lees meer
 

De Persgroep Advertising lanceert nieuw CPM-model

Het oude CPP-model bij De Persgroep Advertising maakt plaats voor een nieuw CPM-model. Doel? Duidelijk, gebruiksvriendelijk en future proof zijn.

Lees meer
 

Rossel koopt CityPlug en versterkt de digitale activiteiten van de Groep Vlan

Rossel heeft CityPlug overgenomen, een digitale stadsgids die maandelijks meer dan een half miljoen mensen voorziet van goede adresjes en tips in de grote Belgische steden.

Lees meer
 

Nieuw frequentieplan radiolandschap definitief goedgekeurd

Op voorstel van mediaminister Sven Gatz heeft de Vlaamse Regering de besluiten die nodig zijn om het radiolandschap te vernieuwen definitief goedgekeurd.

Lees meer
 

Wereldsolidariteit en Ouders van Verongelukte Kinderen winnen de MEDIALAAN Fairtime Award

Een zeskoppige, professionele jury heeft beslist dat Wereldsolidariteit een tv- en online campagne bij MEDIALAAN wint. Ouders van Verongelukte Kinderen krijgt een radiocampagne op Qmusic en Joe.

Lees meer
 

IKEA, DDB, Initiative en Rapport grote winnaars op OOH Kings Awards

De winnaars van de OOH Kings in de categorieën Efficiency en Planning werden bekendgemaakt op de OOH Summit. IKEA wint in alle categorieën met de campagne ‘Store openings Bergen & Hasselt’ in samenwerking met DDB, Initiative en Rapport.

Lees meer
 

De Belgische juryleden voor Cannes Lions 2017

Zes landgenoten mogen hun oordeel vellen binnen de verschillende categorieën van het 64ste International Festival of Creativity: Pieter Staes, Davy Caluwaerts, Catherine Hermans, Katrien Bottez, Patrick Dooms en Annick Boyen.

Lees meer
 

De verdienmodellen van uitgevers: een verslag van het UPP-seminarie

Hoe kan een uitgever zijn content (print en digitaal) en zijn merk omzetten tot een leefbaar verdienmodel? Het UPP-seminarie van donderdag 28 april heeft via een aantal best cases geprobeerd daar een antwoord op te geven.

Lees meer
 

Digitale goed voor een derde van de mediabestedingen in België

Belgische adverteerders besteedden in 2016 gemiddeld een derde van hun mediabudget aan digitale touchpoints. Dat blijkt uit de halfjaarlijkse IAB Matrix. Het aandeel van programmatic advertising blijft daarbij in stijgende lijn.

Lees meer
 

Reclameregulator JEP moest vorig jaar meer reclames wijzigen of stopzetten

Uit het jaarverslag van de JEP blijkt dat het aantal klachten over reclames in 2016 afnam, maar het aantal reclameboodschappen waarin de reclameregulator moest ingrijpen nam wél toe in vergelijking met 2015.

Lees meer
 

Yearly Marketing Survey 2017

De Yearly Marketing Survey van The House of Marketing is een inspiratiebron voor Belgische marketeers om focus te bieden in het snel veranderende marketinglandschap en een kristallen bol om marketingtrends te voorspellen.

Lees meer
 

Wave 9, The Meaning of Moments: UM onderzoekt de gewoonten van sociale mediagebruikers

UM brengt de negende golf van haar Wave studie uit. Dit is de grootste studie ter wereld gewijd aan sociale media en aan de interacties die mensen met online merken wensen te smeden.

Lees meer
 

Agenda

AMMA Awards
4 mei 2017 | 18:30 - 23:30
Fuel by Medialaan
9 mei 2017 | 09:00 - 17:30
Content rules?!
16 mei 2017 | 09:00 - 17:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.783 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.129
  • vakpers: 661
  • dagbladen: 332
  • huis-aan-huisbladen: 682
  • out-of-home: 923
  • radio/TV: 547
  • digitaal: 1.804

Nieuwe abonnees: Marbles (digitaal communicatiebureau) en Growth Inc. (Emelie Vervecken).

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.