MediaSpecs News 104

MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Nieuws, jobs en events bij MediaSpecs

Beste mediavrienden en abonnees,

Sinds begin maart hebben alle abonnees/gebruikers van de MediaSpecs database een persoonlijke login op basis van hun mailadres. Bent u geabonneerd, dan kan u op elk moment dankzij “paswoord vergeten” toegang krijgen.

Bent u nog niet geabonneerd op onze database? Vraag dan een gratis demo en proeflogin aan.

In deze nieuwsletter vindt u een samenvatting van het belangrijkste medianieuws van de maand maart. Kijk ook zeker in de rechterkolom naar de openstaande vacatures voor media en PR.

Wij vestigen graag uw aandacht op twee aanstaande evenementen.
Op donderdag 27 april nodigt UPP vijf interessante sprekers uit die het hebben over de verdienmodellen voor uitgevers.
En op 4 mei is het weer tijd voor de jaarlijkse hoogmis van de mediaspecialisten met het Gala van de AMMA Awards.

Met vriendelijke groeten,

Bart Kuypers – Marc Vanlaer – Wim Van Loock

UPP Changing Media

Herlancering van de Big Wraps in regie bij Custom Regie

Zeven belangrijke regies uit de magazinepers (de Persgroep, IPM, IP, ProduPress, Rossel, Roularta en Sanoma) herlanceren het nationale sectoraanbod Big Wraps. De verkoop is in handen van Custom Regie.

Lees meer
 

RTBF werkt niet mee aan intrede TF1 op Belgische advertentiemarkt

De RTBF geeft gedelegeerd bestuurder Jean-Paul Philippot geen toestemming om onderhandelingen op te starten met TF1. De Franse zender wil een plaats veroveren op de Belgische advertentiemarkt, maar kan nu alvast geen beroep doen op RMB.

Lees meer
 

Nieuwe tv-zender Viceland nu ook te zien in België

Viceland, de nieuwe lifestyle- en cultuurzender voor millenials, is nu ook in België te zien op kanaal 21 van Telenet. Vanaf 1 juni zullen de Vlaamse en Franstalige Viceland ook beschikbaar zijn in het basispakket van Proximus.

Lees meer
 

Clear Channel plaatst I-CONIC op de Van Praetbrug

Clear Channel breidt zijn digitaal aanbod in Brussel verder uit met een nieuw scherm langs de belangrijke verkeersas op de Van Praetbrug. Het scherm van 87m² richt zich naar het inkomende verkeer richting de binnenstad en kijkt uit op Docks.

Lees meer
 

30 redenen om te investeren in print

Het ACPM (Alliance pour les Chiffres de la Presse et des Médias), het Franse orgaan dat bereikcijfers voor de pers verzamelt, heeft een uniek en interessant document gepubliceerd met 30 redenen waarom in print geïnvesteerd moet worden.

Lees meer
 
MediaSpecs News Mobile

L’Avenir lanceert een digitale versie voor heel Wallonië

Bovenop zijn negen regionale edities lanceert L’Avenir een digitale versie bestemd voor heel Wallonië en enkel beschikbaar via computer, smartphone of tablet.

Lees meer
 

Het Hofjournaal van De Persgroep krijgt Franstalige tegenhanger: Le Journal Royal

Het Hofjournaal, het driemaandelijks magazine van De Persgroep over het reilen en zeilen van de nationale en internationale koningshuizen, is voortaan ook in Franstalig België te verkrijgen onder de naam Le Journal Royal.

Lees meer
 

Evenaar nu ook te zien via Proximus

Sinds vrijdag 24 maart zit de Vlaamse reis- en lifestylezender Evenaar ook in het gratis zenderaanbod van Proximus. Voordien was de tv-zender uitsluitend te ontvangen via Telenet en TV Vlaanderen.

Lees meer
 

Media Mirror start officieel in België

Media Mirror, gespecialiseerd in spiegelreclame en ontstaan in Nederland, kende eind vorig jaar een testfase in België. De regie gaat nu ook officieel van start in ons land met Tom Herrijgers als CEO en Kenneth De Decker als COO.

Lees meer
 

Vlaamse overheid verlengt opdracht Flanders Today niet

Flanders Today, de Engelstalige uitgave voor expats in opdracht van de Vlaamse overheid, houdt eind september op te bestaan. Uit een evaluatie bleek dat expats voor berichtgeving eerder gebruikmaken van FlandersNews.be.

Lees meer
 

De Persgroep Publishing neemt Livios en Verstandig Bouwen over

De Persgroep breidt haar portfolio van online services uit door de overname van de portaalsite Livios, het naslagwerk ‘Verstandig Bouwen en Renoveren’ en het bijhorende print-on-demand magazine ‘Mijn Verstandige Verbouwing’.

Lees meer
 

Proximus lanceert pilootproject rond gesponsorde mobiele data

Met de nieuwe My Apps Space geeft Proximus bedrijven de mogelijkheid om hun app meer visibiliteit te bezorgen en tegelijk het gebruik ervan te stimuleren zonder dat de consument naar zijn datakosten moet omkijken.

Lees meer
 

Roularta zet in op eigen webwinkel Storesquare

Roularta verfijnt het platform en de zoekmachine achter haar webshop Storesquare.be. Eens afgerond volgt in april en mei een radiocampagne die een omzetboost zou moeten opleveren.

Lees meer
 

Gatz wil Vlaamse fictie versterken

Vlaamse fictie is erg populair in de Vlaamse huiskamer. Ondanks die populariteit komt het kostenmodel onder druk te staan door een gewijzigd kijkgedrag. We kijken namelijk meer uitgesteld en maken gretig gebruik van de doorspoelfunctie.

Lees meer
 

Brussel is belangrijkste stad voor media-activiteiten in België

Ongeveer 40 procent van de toegevoegde waarde die gecreëerd wordt door de Belgische mediasector, wordt in de hoofdstad gecreëerd. Dat blijkt uit onderzoek van Media Clusters Brussels.

Lees meer
 

Ook Luxemburgse media te vinden in MediaSpecs!

Naast alle Belgische media vindt u in MediaSpecs ook alle media uit het Groothertogdom Luxemburg. Deze zijn makkelijk terug te vinden wanneer je zoekt op regio.

Lees meer
 
MediaSpecs Jobs

AMMA 2017: genomineerden aangeduid in zes categorieën

De jury van de AMMA Awards, onder leiding van Valérie Morfitis, heeft voor zes categorieën telkens vijf dossiers geselecteerd. De awardsuitreiking vindt plaats op donderdagavond 4 mei in Kinepolis Imagibraine.

Lees meer
 

Best Brands Awards 2017: Coca-Cola, Colruyt en TUI zijn de grote winnaars

Tijdens de ceremonie van de Best Brands Awards werden de sterkste merken in België beloond. Coca-Cola (Best Product Brand), Colruyt Group (Best Corporate Brand) en TUI (Best Digital Brand) zijn dit jaar de winnaars.

Lees meer
 

OOH Kings Award Efficiency & Planning: bekendmaking genomineerden

Na de bekroning van DDB Brussels in de categorie Creativity kwamen de juryleden opnieuw samen om de ingeschreven cases in de categorieën Efficiency en Planning te beoordelen. De winnaars worden bekendgemaakt tijdens de OOH Summit.

Lees meer
 

Effie en ACC lanceren de Strategic Shift Award

Effie Belgium lanceert samen met het ACC Expert Center Strategic Planning een nieuwe award voor het Effie-dossier dat zich op de meest uitzonderlijke wijze onderscheidt op vlak van strategie.

Lees meer
 

JCDecaux België viert zijn 50ste verjaardag en is klaar voor de volgende 50

Vijftig jaar geleden werd JCDecaux België opgericht als eerste buitenlands filiaal van de Franse groep. Enkele jaren eerder startte het allemaal met de reclame-uitvinding van Jean-Claude Decaux: de abribus, wachthuisjes gefinancierd door reclame.

Lees meer
 

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie   Meer informatie
 
MediaSpecs
Newsletter

april 2017
104
Big Wraps
 

Jobs

Meer jobs
Welcome Media

Agenda

OOH Summit
20 april 2017 | 16:30 - 22:30
UPP Changing Media Seminar: Verdienmodellen voor uitgevers
27 april 2017 | 13:30 - 19:00
AMMA Awards
4 mei 2017 | 18:30 - 23:30
Meer activiteiten
Roularta Media
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.749 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.124
  • vakpers: 657
  • dagbladen: 334
  • huis-aan-huisbladen: 681
  • out-of-home: 910
  • radio/TV: 545
  • digitaal: 1.788

Nieuwe abonnee: Vous (reclamebureau uit Luxemburg).

 
Belga
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin
Google+
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.