MediaSpecs

Het platform voor mediaspecialisten

 
 
Onleesbaar? Bekijk deze nieuwsbrief in je browser | Version française
 

Nieuws over media en nieuws over MediaSpecs

Beste mediavrienden,

In deze gratis newsletter vindt u naar goede gewoonte het belangrijkste medianieuws van de afgelopen maand.

Er is ook belangrijk nieuws voor alle abonnees. Voortaan wordt ingelogd met een persoonlijk paswoord op basis van het e-mailadres. Dit heeft als belangrijk voordeel dat je vanop eender welke locatie kan inloggen. Daarnaast kan je met deze persoonlijke login ook medialijsten bewaren, zodat je na enkele maanden kan zien welke titels ondertussen verdwenen of gelanceerd zijn.

Voor alle abonnees en hun medewerkers zijn de paswoorden al geactiveerd. Het volstaat om op “paswoord vergeten” te klikken om een persoonlijke login in te stellen. Voor meer info of vragen kan je ons altijd bereiken op bart@mediaspecs.be.

Met vriendelijke groeten,

Bart Kuypers – Marc Vanlaer – Wim Van Loock

 
MediaSpecs
Weekly Newsletter

02/03/2017

UMA Ranking 2016: Marktaandeel van Maxus, Mediaplus, UM en Space stijgt met dubbele cijfers

De ranking van de bureaus wordt door hetzelfde trio aangevoerd als vorig jaar: Space, Initiative en Carat. Havas schuift een plaatsje op naar de vierde plaats, vóór ZenithOptimedia. De sterkste relatieve groei is voor Maxus.

Lees meer
 

welcome media lanceert in-home advertising

welcome media, de nieuwe regie van bpost gespecialiseerd in in-home advertising, heeft haar aanpak voor agentschappen en adverteerders, de resultaten van een nieuwe GfK-mediastudie én haar nieuwe site voorgesteld.

Lees meer
 

CITY, het nieuwe stadsmagazine gratis bij Het Nieuwsblad

CITY is het nieuwste magazine bij Mediahuis Connect. Het glossy stadsmagazine verschijnt op 29 maart voor het eerst gratis bij Het Nieuwsblad.

Lees meer
 

Selectief, de nieuwe cultuurbijlage bij De Morgen

Selectief brengt de lezers en surfers van De Morgen een verrassende selectie van niet te missen experiences. Het wordt gezien als een diepgravende gids die de lezer door het culturele aanbod van de maand loodst.

Lees meer
 

Na Elle Gezondheid nu ook Marie Claire Gezondheid

Edition Ventures lanceert in oktober haar eerste editie van Marie Claire Gezondheid. De oplage (NL+FR) bedraagt 120.000 exemplaren, waarvan 55.000 onder blister met Marie Claire en 65.000 gratis verdeeld bij de apotheken.

Lees meer
 

BRUZZ lanceert nieuw stadsmagazine

BRUZZ Krant en BRUZZ Magazine worden één gratis wekelijks stadsmagazine voor Brussel. Op woensdag 19 april verschijnt de eerste editie, dat is exact één jaar na de start van het Brusselse mediamerk.

Lees meer
 

Krant van West-Vlaanderen lanceert KW Weekend

Krant van West-Vlaanderen lanceert nu vrijdag het nieuwe wekelijkse magazine KW Weekend. Dit weekendmagazine van 64 pagina's komt in de plaats van de vroegere provinciale krant, waarvan de beste reportages worden opgenomen in de lokale krant.

Lees meer
 

Jobs

Meer jobs
 
 

Maandblad Royals stopt ermee

Vanaf maart verschijnt het maandblad Royals niet meer. Uitgever Roularta verwijst voor haar beslissing naar de teruglopende verkoop van het magazine.

Lees meer
 

BeContent helpt Scapa met zijn content marketing

Scapa Magazine is het nieuwe halfjaarlijkse lifestylemagazine van modemerk Scapa en wordt gerealiseerd door BeContent. Het verschijnt op 100.000 exemplaren en biedt een mix van mode, interieur, beauty, lifestyle en cultuur.

Lees meer
 

Fence Tuinmagazine ondergaat restyling

Fence Tuinmagazine start het nieuwe jaar met een frisse vormgeving. De redactie kiest voor een hedendaagse look & feel, maar houdt vast aan de gekende inhoud voor hobbytuiniers.

Lees meer
 

Moustique in een nieuw kleedje

Het Franstalige weekblad Moustique krijgt een facelift en wil evolueren naar een volwaardig nieuwsmagazine met televisie en cultuur als belangrijkste thema’s.

Lees meer
 

De Press koopt Helo² en vervangt het door Close Magazine

De Press Drukkerij heeft het huis-aan-huismagazine Helo² gekocht om het vervolgens te laten opgaan in twee nieuwe edities van Close Magazine, zijnde Lier en Herentals.

Lees meer
 

Schelde Kringen geïntegreerd in Europoort Kringen

Schelde Kringen, het vaktijdschrift over de industriële en maritieme ontwikkelingen in het Scheldegebied, is geïntegreerd als katern in het zusterblad Europoort Kringen.

Lees meer
 

Facelift en upgrading voor Hospes

Op 21 maart verschijnt het vernieuwde Hospes, het magazine van de oud-leerlingenbond van de Hotelschool Koksijde. Het bestaat al meer dan 45 jaar, maar ondergaat nu een volledige facelift en upgrading.

Lees meer
 

Digitaal scherm op een vrachtwagen: MobilAd Media test zijn eerste Digi-Truck

MobilAd Media test zijn eerste Digi-Truck. Deze trailer heeft niet de klassieke reclamezeilen, maar een digitaal LED-scherm van 6m² achteraan de deuren.

Lees meer
 

Landbouwleven zet in op digitaal

Landbouwleven en Le Sillon Belge presenteren een upgrade van hun website. Iedereen die wil krijgt nu twee maanden een proeflogin, maar daarna zal de website exclusief voorbehouden worden aan abonnees.

Lees meer
 

De Persgroep Advertising lanceert vertical videocampagne

Sony Pictures Releasing en De Persgroep Advertising slaan de handen in elkaar voor de eerste vertical videocampagne op Belgische nieuwssites. Wat het formaat zo bijzonder maakt is dat het volledig op maat is van smartphones.

Lees meer
 

BD myShopi innoveert met eigen chatbot

BD myShopi lanceert een eigen chatbot die de beste promoties en nieuwste folders aanbiedt. Op termijn zal het ook opportuniteiten bieden voor de promotie van kortingscodes en e-commerce promoties van merken en retailers.

Lees meer
 

TF1 wil vanaf 2018 plaats verwerven op Belgische advertentiemarkt

De Franse commerciële zender TF1 wil vanaf 2018 een plaats veroveren op de Belgische advertentiemarkt. Er is al een aanvraag ingediend bij de Conseil Supérieur de l'Audiovisuel, aldus topman Gilles Pélisson.

Lees meer
 

Gatz neemt nieuwe horde in hertekening radiolandschap

De Vlaamse regering heeft twee besluiten goedgekeurd die de overstap naar het nieuwe radiolandschap moeten begeleiden. Het eerste gaat over de vier geplande netwerkradio's en 124 lokale radio's. Het tweede gaat over de erkenningsprocedure.

Lees meer
 

Service Excellence van Jean-Pierre Thomassen en Eric de Haan wint de STIMA Marketing Book of the Year

Service Excellence van Jean-Pierre Thomassen en Eric de Haan wint de Nederlandstalige titel van STIMA Marketing Book of the Year. Het beste Franstalige marketingboek is Management de l’Expérience Client van Laurent Deslandres.

Lees meer
 

Resultaten CIM Radio golf 2016-3: Joe behaalt hoogste marktaandeel ooit, Nostalgie sterk vooruit in het Zuiden

Het CIM heeft op 9 februari de luistercijfers voor de radio's (W2016-3) bekendgemaakt. In het Noorden behaalt Joe het hoogste marktaandeel ooit. In het Zuiden gaat Nostalgie sterk vooruit.

Lees meer
 

OMD Flash Audimetrie 2017-02

In de Flash Audimetrie vindt u voor de verschillende zenders een overzicht van de marktaandelen en het commercieel aanbod op de verschillende doelgroepen. In deze editie gaat het over 'televisie in 2016' en 'de marktaandelen van januari 2017'.

Lees meer
 

MDB 2016: een wispelturig jaar

Sterke stijging van de mediawaarde in 2016 in België: in constante waarden werd bijna de kaap van 7% gerond. Helaas is er een sterk contrast tussen het eerste dynamische semester en het tweede futloze halfjaar.

Lees meer
 

MediaSpecs Database Overview 03/2017: halfjaarlijkse update

Elk half jaar brengt MediaSpecs, de online zoekmachine met informatie over reclamemedia in België en Luxemburg, een stand van zaken van haar database. Dit document bericht over de actuele toestand van maart 2017.

Lees meer
 

Agenda

UBA Trends Day
16 maart 2017 | 08:30 - 18:00
Marketing Book of the Year: ontbijtpresentatie
22 maart 2017 | 08:00 - 10:00
Best Brands Belgium
23 maart 2017 | 18:00 - 23:30
Meer activiteiten
 
 

MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.

De database telt momenteel 5.751 actieve titels, waaronder:

  • magazines: 1.128
  • vakpers: 659
  • dagbladen: 330
  • huis-aan-huisbladen: 676
  • out-of-home: 918
  • radio/TV: 544
  • digitaal: 1.796

Nieuwe abonnee: Propaganda (content marketing agency).

 
 

Inschrijven


Uw collega's kunnen zich hier inschrijven

Archief


Lees de vorige newsletters

MediaSpecs


Homepage
Facebook
Twitter
Linkedin

MediaSpecs

Demo aanvragen

Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.

Meer informatie
 

Adverteren

Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.

Meer informatie
U wenst deze e-mails niet langer meer te ontvangen, verander hier op elk moment uw voorkeur.
Als u zich wilt uitschrijven voor alle communicatie van MediaSpecs, klik hier.