MediaSpecs News 100
 |
Het platform voor mediaspecialisten
|
|
Nummer 100!
Beste mediavrienden,
Sinds september 2008 brengt MediaSpecs een maandelijkse newsletter met een overzicht van het belangrijkste nieuws uit de sector. Vandaag zijn we toe aan de 100ste editie. Wij hopen dat die enthousiaster dan ooit gelezen wordt door de Belgische mediaprofessional, door u dus.
Op www.mediaspecs.be volgen we de media-actualiteit, brengen we relevante dossiers en onderzoeken samen, en geven we een handig overzicht van activiteiten en jobs in de sector. Ondertussen is de database uitgegroeid tot een referentie en onmisbare tool voor mediaplanners, adverteerders en PR-bureaus.
Wij danken onze trouwe lezers, volgers en gebruikers van de database.
Alle reacties en suggesties zijn van harte welkom.
Tot binnenkort!
Bart Kuypers – Marc Vanlaer – Wim Van Loock
|
|
|
|
Afgelopen maand maakten ook L’Avenir Advertising en Metro hun standpunt bekend met betrekking tot de agentschapscommissie. Voor een volledige historiek, lees alle artikels via de tag “agentschapscommissie”.
Lees meer
|
|
|
|
Clear Channel biedt een nieuwe interactieve speelruimte voor adverteerders aan via het aanbod City Play. De 100 digitale lcd-schermen van 2m² zijn te zien op diverse toplocaties in Brussel.
Lees meer
|
|
|
|
HiMedia verandert zijn naam in AdUX, wat staat voor Advertising User Experience.
Lees meer
|
|
|
|
Zendereigenaar Roularta Media Group heeft besloten de spotregie van Kanaal Z en Canal Z toe te vertrouwen aan RTVM. Tot nu toe werd de spotreclame geworven door Transfer.
Lees meer
|
|
|
|
|
LijnCom verbreedt haar commercieel aanbod met digitale schermen in Gent. Hiermee betreedt het de markt van digitale videoadvertenties door het plaatsen van digitale schermen op de voertuigen van De Lijn.
Lees meer
|
|
|
|
Vanaf 28 januari 2017 verandert Victoire van vorm en naam en wordt het So Soir. Het magazine van Le Soir wil het beste op vlak van lifestyle aanbieden, zowel op papier als digitaal.
Lees meer
|
|
|
|
Belmodo heeft vorige week de Franstalige versie van haar website gelanceerd. De Belmodo-redactie zorgt dagelijks voor tonnen inspiratie met fashion nieuws, beauty tips & tricks, trends en tal van mode-avonturen.
Lees meer
|
|
|
|
Louwers Mediagroep plant voor het einde van het jaar twee nieuwe vaktijdschriften: het zakenmagazine Business Vlaanderen en Industrial Automation, een magazine over productie- en procesautomatisering.
Lees meer
|
|
|
|
Na vijf jaar afwezigheid maakt het magazine Playboy zijn comeback in de Belgische winkelrekken. De Franstalige versie zal beschikbaar zijn vanaf 8 december.
Lees meer
|
|
|
|
|
Bpost wil in de komende drie tot vijf jaar 30 tot 45 nieuwe krantenwinkels van Press Shop en Relay openen. Begin november kreeg het al groen licht van de mededingingsautoriteiten voor de overname van AMP en LS Distribution Benelux.
Lees meer
|
|
|
|
Naast digitale reclameruimte maakt het ad exchange platform IPadex het nu ook mogelijk om via programmatic buying reclameruimte te kopen op de radiostations in regie bij IP.
Lees meer
|
|
|
|
Pebble Media heeft een samenwerking opgezet met Livios.be, die zorgt voor een specifiek segment van de bouwer en verbouwer. Dankzij een meting op de site wordt retargeting ingeschakeld op het netwerk van Pebble Media.
Lees meer
|
|
|
|
De dalende trend in de Vlaamse magazinemarkt blijft zich voortzetten. Zo gaat de totale meetbare verspreiding van weekbladen in Vlaanderen met 3,14 procent achteruit.
Lees meer
|
|
|
|
JCDecaux heeft voor het eerst een bereikstudie gelanceerd over Out-of-Home reclame in Groot-Hertogdom Luxemburg.
Lees meer
|
|
|
|
|
BPRCA en 3C bundelen hun krachten in een nieuwe vereniging met de naam C². Dit wil zeggen dat 3C en BPRCA ophouden te bestaan en samen opgaan in een nieuwe vereniging, open voor alle communicatieprofessionals en -bureaus.
Lees meer
|
|
|
|
Effie Belgium lanceert vernieuwingen die verder gaan dan het uitreiken van awards, waaronder het Start to Effie programma en een content platform.
Lees meer
|
|
|
|
Clear Channel en JCDecaux gaan opnieuw samenwerken rond de OOH Kings om de effectiviteit van OOH te onderstrepen, de creatieve mogelijkheden in de verf te zetten en de vele voordelen van dit medium te promoten.
Lees meer
|
|
|
|
Met de Advertiser Personality of the Year willen PUB en UBA adverteerders bekronen die als rolmodel kunnen dienen door hun professionaliteit, durf en bijdrage tot het reclamevak. Genomineerden: Sylvie Verbruggen, Luc Botten en Miguel Aguza.
Lees meer
|
|
|
MediaSpecs
Demo aanvragen
Contacteer ons voor een vrijblijvende en gratis demo om de werking van de database te ontdekken.
|
|
Adverteren
Zet uw media, bedrijf of event extra in de kijker bij alle media- en marketingspecialisten.
|
Meer informatie
|
|
Meer informatie
|
|
|
|
MediaSpecs Newsletter
december 2016
|
100
|
|
|
Agenda
|
5 december 2016 | 09:00 - 13:00
|
8 december 2016 | 17:00 - 23:00
|
15 december 2016 | 11:00 - 15:00
|
Meer activiteiten
|
MediaSpecs bevat alle gegevens van de Belgische en Luxemburgse media: reclametarieven, redactionele kalenders en contactgegevens.
De database telt momenteel 5.767 actieve titels, waaronder:
- magazines: 1.134
- vakpers: 669
- dagbladen: 311
- huis-aan-huisbladen: 691
- out-of-home: 878
- radio/TV: 548
- digitaal: 1.832
|
|
|