Nederlandse mediadatabase Retriever toont voortaan bereiksdata van de Social Media Monitor van de Magazine Media Associatie

FacebookTwitterLinkedIn

In Nederland publiceert de Magazine Media Associatie (MMA) elk kwartaal haar Social Media Monitor vervaardigd door Rocket24, met cijfers over het bereik van sociale media. Vanaf 21 april gebruikt het Nederlandse Retriever.nl deze cijfers om elk kwartaal haar mediadatabase te verrijken.

De MMA is blij dat de social media cijfers een breder platform krijgen door in de database van Retriever te worden opgenomen“, aldus Nancy Detrixhe, research manager van MMA. “Op deze wijze wordt het 360°-bereik van magazinemerken beter waarneembaar voor een grotere doelgroep.

Concreet worden de nieuwste social media bereiksdata van ruim 120 magazinemerken aan Retriever.nl toegevoegd. De sociale media in kwestie waarvan cijfergegevens worden verzameld zijn Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest en Youtube. Retriever zal het aantal likes en volgers van het voorgaande kwartaal in een duidelijk staafdiagram tonen.

Social media kanalen kunnen een belangrijk extra bereik realiseren voor adverteerders binnen samenwerkingen met magazines“, zegt Harriet Koetsier, managing director van Retriever Media Informatie. “Door het publiceren van de bereiksdata van de MMA Social Media Monitor krijgen mediaplanners, PR-managers en marketeers in Retriever.nl in één oogopslag een goed beeld van het potentiële bereik.

Samen met MediaSpecs.be en MediaSpecs.fr biedt Retriever.nl in de Benelux en Frankrijk kwalitatieve informatie aan mediaprofessionals om ze te ondersteunen bij beslissingen in het marketingcommunicatie-traject. Dat doen de drie mediadatabases via databronnen met tools voor gerichte mediaselecties en kwantitatieve en kwalitatieve vergelijkingen.

Foto: ©Retriever.nl