Naast zijn freelance opdrachten associeert Olivier Trop zich sinds kort ook met SoWhatCommunications

FacebookLinkedIn

Naast zijn freelance opdrachten in interim management op vlak van branding, marketing en communicatie (hij werkt momenteel aan de lancering van twee nieuwe B2B-merken), heeft Olivier Trop zich sinds kort ook geassocieerd met SoWhatCommunications. Door deze samenwerking kan hij ook zijn expertise en ervaring in corporate, change- en crisiscommunicatie aanbieden.

SoWhatCommunications is een team van zes senior professionals met complementaire expertises in strategische communicatie, public affairs (EU en BE), crisiscommunicatie en veranderingscommunicatie. Het adviesbureau vierde recent haar eerste verjaardag en verwelkomt Andrew Cave en Olivier Trop als nieuwe partners. Deze uitbreiding versterkt het engagement van SoWhatCommunications om haar klanten advies en begeleiding van topkwaliteit te blijven bieden.

In het afgelopen jaar heeft SoWhatCommunications een sterke reputatie opgebouwd als betrouwbare partner voor bedrijven, NGO’s, beroepsverenigingen en overheden in België, het Verenigd Koninkrijk en de EU. De komst van Olivier Trop en Andrew Cave brengt waardevolle expertise binnen en verstevigt de unieke positie van het bureau als een consultancy die hands-on senior ondersteuning levert.

Olivier Trop – 30 jaar ervaring in communicatie

Olivier Trop brengt als doorgewinterde marketing- en communicatieprofessional 30 jaar ervaring mee. Zijn expertise bestrijkt diverse domeinen, waaronder strategische communicatie, branding, crisiscommunicatie, interne communicatie, mediarelaties en public relations.

Olivier bekleedde leidinggevende posities bij gerenommeerde bureaus zoals Interel (nu Dentons Global Advisors), Duval Guillaume (Publicis) en The Oval Office. Daarnaast was hij Group Communication Manager bij Reynaers Group. Hij heeft bedrijven, merken en overheidsinstellingen, zowel nationaal als internationaal, geadviseerd over hun communicatie naar diverse doelgroepen van consumenten, corporates tot beleidsmakers. Vandaag is Olivier ook actief als zelfstandig interim manager en consultant.

“Ik ben enthousiast om op zo’n belangrijk moment het team van SoWhatCommunications te vervoegen”,zegt Olivier Trop. “Met mijn ervaring aan zowel bureau- als klantzijde kijk ik ernaar uit bij te dragen aan het succes van het bureau door onze klanten te helpen bij het ontwikkelen van communicatiestrategieën die weerklank vinden en een echte impact hebben.”

Andrew Cave – expertise in advocacy en public affairs

Andrew Cave brengt meer dan twintig jaar ervaring op het hoogste niveau binnen de overheid, politiek en het bedrijfsleven in het VK, de EU en internationaal. Hij heeft een diepgaande expertise in strategische communicatie, belangenbehartiging, stakeholder engagement en crisismanagement.

Als Head of Policy, Public Affairs, and Communications voor de grootste Britse vakorganisatie, leidde hij succesvolle beleidsinitiatieven tijdens de Great Recession, in nauwe samenwerking met opeenvolgende Britse regeringen. Op EU-niveau heeft Andrew complexe wetgevende campagnes geleid, vakverenigingen opgericht en NGO’s ondersteund met mediarelaties en crisismanagement.

Zijn loopbaan omvat zowel interne als agency-rollen, waarbij hij C-suite leiders van S&P 100- bedrijven adviseerde en als Head of Communications voor Europa bij PMI werkte.

“Ik ben verheugd om mij aan te sluiten bij SoWhatCommunications in deze cruciale tijd, waar bedrijven moeten navigeren door het complexe post-Brexit landschap en de bredere mondiale uitdagingen”, aldus Andrew Cave. “Met mijn ervaring binnen en buiten de politiek, en mijn grondige kennis van de EU-instellingen en het Britse politieke systeem, kijk ik ernaar uit om organisaties te helpen effectief te communiceren met beleidsmakers en belanghebbende partijen.”