Mundomedia, één van de laatste Belgische onafhankelijke mediabureaus, wordt overgenomen door Serviceplan en werkt verder onder de naam Mediaplus

FacebookTwitterLinkedIn

Serviceplan kondigt de acquisitie aan van Mundomedia, één van de laatste onafhankelijke mediabureaus in België. Het zal vanaf 6 mei verder werken onder de naam Mediaplus Belgium, de merknaam voor media van het Duitse Serviceplan. Mundomedia, voorheen bekend als Schreiner & Van Bokkel België, werd 20 jaar geleden opgericht door de Nederlandse eigenaars Pierre Schreiner en Frans Van Bokkel. Het Belgisch management, verpersoonlijkt door Jean-Pierre Dobbels als managing director, en Jules Lepage die enkele jaren geleden vertrok om gezondheidsredenen, maakte het verschil door een aparte en eigenzinnige koers te varen tussen de grotere spelers in de sector. “Service en customer-centric approach bleven belangrijke waarden in een wereld waar cijfers en budgetten overheersen”. Het agentschap is vandaag goed voor een kleine 15 miljoen aan media-billings, verspreid over zeer gevarieerde klantenportefeuille.

 

Het Duitse Serviceplan en haar mediapoot Mediaplus Gruppe leerde Mundomedia kennen binnen Columbus, het onafhankelijke netwerk van media-agentschappen.

 

Sinds maart vorig jaar werken Mundomedia en Mediaplus België al samen door de uitwisseling van de digitale ondersteuning die Plan-net Belgium (de digitale mediaspecialisten van Serviceplan) aan Mundomedia`s klanten kon bieden en de offline media aankoop voor alle klanten van Mediaplus België door het team van Jean-Pierre Dobbels.

 

Door de acquisitie van Mundomedia versterkt Serviceplan in België zijn positie van 100% geïntegreerd communicatiebureau, dat belichaamd wordt in het concept House of Communication Brussels. Het lokale management van de Serviceplan Group, Nancy Delhalle en Peter Vande Graveele, zijn heel tevreden met de acquisitie van Mundomedia.

 

Peter Vande Graveele, CEO Serviceplan Brussels: “Mediastrategie hoort thuis in het hart van een modern communicatiebureau. Vandaag, met de realiteit van het internet en sociale media, is er geen onderscheid meer tussen media-aanpak, reclame, content marketing, brand activation, enzovoort. Merken willen Best Brands worden, wat betekent dat ze een dubbele challenge hebben: economisch succesvol zijn (market share), maar ook de harten veroveren van hun (potentiële) klanten (share of soul).”

 

Nancy Delhalle, CEO Serviceplan Brussels: “De twee pijlers van Mediaplus Belgium zijn innovatie en integratie. Wij willen met Mediaplus Belgium het verschil maken op het gebied van de tools die we in de groep gebruiken, en die dankzij de verwerking van customer insights en big data ons een enorm competitief voordeel bieden. Het bewijs hiervan is al geleverd in onze thuismarkt Duitsland. Integratie van media in de andere communicatiedisciplines is voor ons een evidentie. CRM en Media zullen hand in hand werken om nu echte Return-on-Investment modellen voor onze klanten te creëren.”

 

Mediaplus Belgium zal na de acquisitie 10 werknemers tellen. De activiteiten zullen geleid worden door Kathleen Soontjens, General Manager van Mediaplus Belgium. Jean-Pierre Dobbels blijft zijn jarenlange ervaring ten dienste stellen van het kantoor, waar hij samen met Kathleen de komende jaren, nog zal instaan voor het verder uitbouwen van de klantenportefeuille en het bewaken van de continuïteit van de business.