MO* wordt kwartaalblad en gaat voor ‘online first`

FacebookTwitterLinkedIn

MO* verschijnt vanaf 2014 nog vier keer per jaar, terwijl het dit jaar nog tien edities had. Het wordt wel een dikker en mooier uitgegeven magazine dat betrouwbare achtergrondinformatie over de mondialiserende wereld blijft bundelen: nieuws over internationale politiek, ontwikkelingssamenwerking, noord-zuidrelaties, duurzame ontwikkeling, ecologie, cultuur, migratie, enz.

 

MO* behoudt de oplage van 110.000 exemplaren en wordt bezorgd aan de circa 100.000 Knackabonnees, 5.000 aparte abonnees en daarnaast ook nog los verkocht in een achttal Oxfam Wereldwinkels en een dertigtal boekhandels. Het lezersprofiel is stedelijk, hooggeschoold en 40+.

 

De website MO.be wordt momenteel vernieuwd en moet vanaf 2014 het speerpunt worden in communicatie inzake mondiale actualiteit. De website heeft een iets jonger publiek en telt vandaag 60.000 unieke bezoekers en 200.000 pageviews per maand. Daarnaast wordt ook twee keer per week de gratis nieuwsbrief eMO* naar 14.500 geregistreerden verzonden. MO* hoopt die aantallen te zien aangroeien met de nieuwe uitgeefstrategie.

 

De reclameregie voor magazine en website blijft in handen van ADeMAR bvba. Contactpersoon is Nele Brauers en de prijs van één pagina quadri bedraagt 4.000 euro.

 

Meer details vindt u in MediaSpecs.