Mercedes-Benz en Mediahuis Connect gaan voor 360°

FacebookTwitterLinkedIn

Op zaterdag 23 april lanceert De Standaard met de nieuwe app dS360 haar eerste virtual reality video-aanbod. De journalistiek van De Standaard wordt op die manier vertaald in een 360° beleving: een haast tastbare reconstructie van de aanslagen van vorige maand, de sfeer van een kolkende Ghelamco Arena, een intiem concert van dEUS in de Bourla of een testrit met de nieuwe Mercedes E.

 

Commerciële partner in dit verhaal is Mercedes-Benz die de 360°-primeur wegkaapt. Naar aanleiding van de lancering van de nieuwe E-klasse creëerde Mediahuis Connect een VR video die de kijker letterlijk laat ervaren hoe het voelt om de zelfrijdende Mercedes-Benz te ‘besturen`. De Mercedes-Benz VR-video wordt toegevoegd aan een reeks van redactionele items die via de dS360 app kunnen bekeken worden.

 

Peter Verrept, Business Development Manager Video bij Mediahuis Connect: “Vanuit Mediahuis Connect zetten we volop in op relevante en innovatieve advertising toepassingen die een meerwaarde creëren voor onze adverteerders. Ook ons audivisueel aanbod met sterke eigen producties evolueert razensnel. Virtual reality is hierbij het neusje van de zalm en zorgt voor een nog sterkere connectie met de consument, die met volle aandacht als het ware helemaal wordt ondergedompeld in het merk”.

 

Ilse Baele, Sales Manager bij Mediahuis Connect: “De Mercedes-Benz VR-video is het perfecte voorbeeld van een sterke samenwerking tussen alle betrokken partijen: de adverteerder Mercedes-Benz, ZenithOptimedia als mediabureau, BBDO als creatief bureau, technische partner Yondr, de in-house videoredactie van Mediahuis en uiteraard de redactie van De Standaard. Virtual reality is een nieuwe technologie die alle kansen biedt voor het creëren van impactvolle campagnes. Vanuit Mediahuis Connect zien we het als onze taak om deze technologie toegankelijk te maken voor de adverteerder”.

 

De dS360 app is vanaf zaterdag 23 april gratis te downloaden voor Android en iOs. De app kan op zichzelf gebruikt worden door de smartphone te bewegen, of door gebruik te maken van een “cardboard virtual reality viewer”. Lezers van De Standaard krijgen een VR cardboard bril op zaterdag 23 april als geschenk bij hun krant.