In memoriam: Frans Claes, eerste directeur van STIMA/Stichting Marketing

FacebookTwitterLinkedIn

In 1988 deed Stichting Marketing wat niemand durfde. De jonge vereniging besliste om een directeur aan te werven. Doel: de stap naar professionalisme. Het oog viel op Frans Claes. Frans was directeur Marketing & Sales bij Unilever en ging op pensioen. Wat een voltreffer was deze man.

Frans structureerde Stichting Marketing tot een geoliede machine. Een vereniging met een hart. Hij versterkte waar nodig en leidde nieuwe initiatieven in goede banen. Zijn grootste verdienste was zijn enthousiasme om mensen en vooral jonge mensen te stimuleren. Hij opende deuren en liet marketeers hun ding doen of stuurde in overleg bij. Voor velen was hij hun marketingvader.

Zo kon Stichting Marketing een hoge vlucht nemen. Hij zou het slechts vijf jaar doen, het werden er twintig.

Dinsdag 21 februari is Frans op 90-jarige leeftijd na een slepende ziekte vredig thuis gestorven. Woensdag 1 maart wordt hij begraven.