Meer dan 70% groei voor Zoomin.TV België

FacebookTwitterLinkedIn

Zoomin.TV, de internationale specialist in online video, blijft ook in België groeien. In het derde kwartaal van 2015 verkocht Zoomin.TV in België 70% meer videostreams in vergelijking met vorig jaar.

 

Volgens Ivo de Beurs, Sales Director Zoomin.TV Benelux, is dit succes onder meer een gevolg van een groeiende vraag naar goede video content en de nauwe samenwerking met Proximus Skynet Advertising. “Zoomin.TV publiceert en distribueert content op verschillende manieren. Wij maken maar liefst 400 video`s per dag voor wereldwijde distributie. De commercialisering van onze content gebeurt in België in samenwerking met Skynet. Wij verwachten ook in de komende maanden verder te groeien, wat met ons bereik in deze markt van 113 miljoen impressies ook moet kunnen.”

 

Zoomin.TV: content ‘made in Belgium`

 

Zoomin.TV blijft ook in België actief investeren in de content productie. Ivo de Beurs: “Enkele maanden terug lanceerden we succesvol ‘Beetz`, een hip programma over de wereld van electronic dance music”.

 

Zoomin.TV op YouTube

 

Naast het eigen distributienetwerk is Zoomin.TV ook actief als Multi Channel Network (MCN) op YouTube. Wereldwijd is Zoomin.TV het 5de grootste MCN (uitgezonderd muzieknetwerken) met 147 miljoen unieke bezoekers die meer dan 700 miljoen video`s bekeken (augustus 2015).   

 

Zoomin.TV: samen met Modern Times Group

 

De strategische verwerving door video entertainment gigant Modern Times Group (MTG) van een belang van 51% in Zoomin.TV zal in de komende maanden leiden tot een intensieve samenwerking met andere MTG-bedrijven, zoals ESL, Viagame en Splay, o.a. op het vlak van online gaming video’s.